پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار عشاير، اعضاي جهاد سازندگي و زلزله زدگان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار جمع زيادي از اقشار مختلف مردم مسلمان كشورمان با ايشان طي سخناني حكومتهاي سلاطين ظالم، مستبد و كوته بين در دو قرن گذشته را عامل عقب ماندن ملت مستعد و هوشمند ايران از قافله علم و معرفت دانستند و تأكيد كردند كه سازندگي اين كشور بايد توسط مغزهاي كارآمد و بازوهاي نيرومند جوانان، دانشمندان و متخصصين ايراني انجام شود.
در اين ديدار كه با ابراز احساسات پرشور حاضرين و شعارهاي « مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل »همراه بود، ديداركنندگان با سردادن شعارهايي نظير: « اطاعت از خامنه اي، اطاعت ازامام است » و «ما همه سرباز توايم خامنه اي، گوش به فرمان توايم خامنه‌اي » انقياد و اطاعت خود از فرامين مقام معظم رهبري را مورد تأكيد قراردادند.
حضرت آيت الله خامنه اي در سخنانشان ياد شهداي حج خونين در مكه معظمه را گرامي داشتند و بااشاره به فرارسيدن اولين سالگرد وقوع زمين لرزه در استانهاي گيلان و زنجان ازخداوند متعال براي مصيب ديدگان اين فاجعه صبر، همت، پشتكار، اميد و اعتماد به كمك الهي طلب كردند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار از فقر، عقب ماندگي و جهل دربسياري از مناطق ايران به عنوان آثار شوم دوران تسلط قدرتهاي طاغوتي يادكردند و با اشاره به اين مطلب كه برطرف كردن اين آثار بزرگترين وظيفه ي انقلاب اسلامي است فرمودند: سلطه دستهاي ناامن و خيانتكار بر ملت ايران درطول دو قرن گذشته موجب شد كه اين ملت از قافله علم و معرفت عقب بماند و اين كشور و ملت با استعداد و هوشيار علي رغم برخورداري از يك سرزمين غني و معارف اسلامي نتواند به يكي از آبادترين كشورها و غني ترين ملتهاي جهان تبديل شود.
اما انقلاب اسلامي عليرغم تحمل سالها جنگ و مشكلات فراواني كه دشمنان سيلي خورده بوجودآوردند در تلاش است تا استعدادها را زنده، كشور را آباد و ويرانيها را برطرف كند و با تربيت نيروي متخصص و ورزيده غبار استضعاف را كه تاكنون توسط دشمنان بر چهره ي بسياري از مناطق كشور نشانده شده است بزدايد.
رهبر انقلاب اسلامي با تصريح اين نكته كه ما مخالف استفاده ازعلم و تجربه ديگر كشورها و ملتها نيستيم فرمودند: آن كسي كه بايد اين كشور را بسازد ايراني است زيرا بيگانه براي كشور ما دل نخواهد سوزاند. دانشمندان، متخصصين، مغزهاي ورزيده و انسانهاي برجسته بايد براي الگو كردن ايران اسلامي همت خود را بكارگيرند و از تجربه، علم و تخصص ديگران نيز استفاده كنند. ما راه فراگيري را به روي خود نمي بنديم و علم و تجربه را در هر نقطه اي از جهان به خدمت خود در مي آوريم. اين يك دستور اسلامي است و سخن امروز ما نيز همين است.
مقام معظم رهبري عواقب ويرانگر ناشي از حكومت خاندان منحوس پهلوي و مطرود قاجار را براي ايران بدتر از جنگ، زلزله و سيل توصيف كردند و در پايان سخنانشان با تأكيد بر لزوم تأمين نيازهاي زندگي مادي و معنوي مردم فرمودند: امروز برنامه هاي مسئولين كشور و كارهاي دولت خدمتگزار در مسير غني كردن دين، اخلاق، فرهنگ، معارف مردم و زندگي مادي و معيشتي، كار، توليد، استخراج و اختراع قرارداد لذا همه بايدبه دولت كه در خدمت اهداف انقلاب است كمك كنند.
بر پايه همين گزارش پيش ازبيانات رهبر انقلاب اسلامي يكي ازمداحان اهل بيت (ع) در گراميداشت خاطره شهداي مظلوم فاجعه مكه معظمه به نوحه خواني پرداخت. در اين ديدار جمعي از جهادگران، وزير، مسئولان و كاركنان جهاد سازندگي و سازمانهاي تابعه و نماينده ولي فقيه درجهاد سازندگي، شماري از عشاير كشور، گروهي از خانواده هاي آسيب ديده از زمين لرزه و دست اندركاران بازسازي استان گيلان به همراه استاندار و جمعي از ائمه جمعه اين استان، جمعي از خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، ائمه جماعات و بسيج تهران و شهرري، شماري از اعضاي تربيت معلم قائمشهر، دارالفنون حصارك، دانشجويان شاهد، جمعي از معلمان طرح سوادآموزي و نيز جمعي از اعضاي يگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ناحيه كرج بهمراه تعدادي از اعضاي نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي حضور داشتند
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /