پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم غبارروبي بارگاه حضرت علي بن موسي الرضا(ع)

آئين غبارروبي ضريح مطهر حضرت ثامن الائمه علي بن موسي الرضا عليه آلاف التحيه والثناء بامداد امروز با حضور حضرت آيةالله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي انجام شد.
طي مراسم خاصي كه بامداد امروز در حرم مطهر هشتمين پيشواي شيعيان جهان و در فضائي نوراني و آكنده ازصفا و معنويت و لبريز از خلوص و عشق به مقام شامخ ولايت الهيه برگزار گرديد درب ضريح پاك حضرت ثامن الائمه علي بن موسي الرضا عليه السلام گشوده شد و مقام معظم رهبري در حاليكه به لباس سفيدي ملبس شده بودند با ذكر دعا و بوسه نهادن بر آن آستان ملكوتي به داخل ضريح مطهر مشرف شده و در كسوت خدمتگزاري آن حضرت غبار بنشسته بر آن مكان شريف را جمع آوري كردند تا شيعيان شيفته اهل البيت عليهم السلام آن را توتياي چشم خويش سازند.
در اين مراسم در حاليكه نواي دلانگيز و روح پرور قران كريم در فضاي قدسي حرم ملائك پاسبان حضرت رضا عليه السلامطنين انداز بود تربت مقدس رضوي با گلاب ناب و مخصوص شستشو داده شد.
در پايان اين مراسم كه جمعي از علماء مسئولان و مقامات استان و گروهي از خانواده هاي معظم شهدا حضور داشتند حجةالاسلام والمسلمين واعظ طبسي نماينده ولي فقيه و توليت آستان قدس رضوي مقداري از غبار و نبات متبرك به همراه جزواتي از كلام الله مجيد به حاضران اهداء نمود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /