پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اعطاي احكام فرماندهان نيروي انتظامي

حكم‌ انتصاب‌ سرتيپ‌ محمد سهرابي‌ به‌ سمت‌ فرماندهي‌ نيروي‌ انتظامي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌
12/01/1370
بسمه‌ تعالي‌
تيمسار سرتيپ‌ سهرابي‌
نظر به‌ پيشنهاد وزير محترم‌ كشور به‌ لحاظ صلاحيت ها و تعهد و لياقتي‌ كه‌ در طول‌ خدمت‌ گذشته‌ از شما به‌ ظهور رسيده‌ است‌ شما را به‌ فرماندهي‌ نيروي‌ انتظامي‌ جمهوري ‌اسلامي‌ منصوب‌ مي‌كنم‌.
اين‌ نيروي‌ جوان‌ كه‌ مجمع‌ و محصول‌ همه‌ي‌ تجربه‌ها و كارايي‌ هاي‌ عنصر انتظامي‌ در جمهوري‌ اسلامي‌ است‌ بايد در بالاترين‌ سطح‌ تعهد و توانايي‌، سازماندهي‌ و اداره‌ شود و در آن‌ اشخاص‌ انقلابي‌ و متعهد و كارآمد و دلسوز با رعايت‌ همه‌ي‌ شؤون‌ يك‌ مجموعه‌ي‌ نظامي‌ كار انتظامي‌ را به‌ برترين ‌كيفيت‌ برسانند و اين‌ نيرو امنيت‌ و نظم‌ و آسايش‌ را همراه‌ با اخلاق‌ و ادب‌ اسلامي‌ در سراسر كشور برقرار كند. لازم‌ مي‌دانم‌ از فرماندهان‌ قبلي‌ كميته‌ي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و شهرباني‌ جمهوري‌ اسلامي‌ كه‌ زحمات‌ ارزشمند آنان‌ صدقات ‌جاريه‌ و فراهم‌كننده‌ي‌ زمينه‌ي‌ كار اين‌ نيروي‌ تازه‌ نفس‌ است‌ و نيز ازهمه‌ي‌ كساني‌ كه‌ در اجراي‌ وظيفه‌ي‌ قانوني‌ تشكيل‌ نيروي‌ انتظامي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ تلاش‌ فشرده‌ و مؤثري‌ را مبذول‌ نمودند صميمانه‌ تشكر كنم‌. خداوند به‌ همه‌ توفيق‌ عنايت‌ فرمايد.
پانزدهم‌ ماه‌ رمضان‌ 1411
برابر با دوازدهم‌فروردين‌ ماه‌ 1370
سيد علي‌خامنه‌اي‌
*********************************************************
حكم‌انتصاب‌ حجة‌الاسلام‌ محمدعلي‌ رحماني‌ به‌ سمت‌ رياست‌ سازمان‌ عقيدتي‌، سياسي ‌نيروي‌ انتظامي‌
12/01/1370
بسمه‌ تعالي‌
جناب‌ حجة‌الاسلام‌ آقاي‌ حاج‌ شيخ ‌محمدعلي‌ رحماني‌
با اطلاع‌ از شايستگي‌ و سوابق‌ علمي‌ و عملي‌ جناب ‌عالي‌ و خدمات‌ مأجوري‌ كه‌ در طول‌ ساليان‌ گذشته‌ به‌ انجام‌ رسانيده‌ايد و با توجه‌ به‌ نياز نيروي‌ انتظامي‌ جديدالتأسيس‌ جمهوري‌ اسلامي‌، جناب ‌عالي‌ را به‌ رياست‌ سازمان‌ عقيدتي ‌سياسي‌ آن‌ نيرو منصوب‌ مي‌كنم‌. هدايت‌ ديني‌ و توجيه‌ سياسي‌ مسؤولان‌ و كاركنان‌ آن‌ نيرو سهم‌ وافري‌ در حسن‌ عمل‌ و رفتار شايسته‌ي‌ آنان ‌كه‌ در رابطه‌ي‌ نزديك‌ با مردم‌ مي‌باشند خواهد داشت‌ و مايه‌ي‌ حفظ پاكدامني‌ و صحت‌ عمل‌ آنان‌ خواهد شد، لازم‌ مي‌دانم‌ از حضرات‌ علماي‌ اعلام‌ و حجج‌ اسلام‌، رؤساي‌ سازمانهاي‌ عقيدتي‌ سياسي‌ و نمايندگان‌ اينجانب‌ در ژاندارمري‌ و شهرباني‌ و كميته‌ي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تشكر كنم‌.
اميد است‌ جناب‌ عالي‌ با حفظ هماهنگي‌ با دفتر عقيدتي‌ سياسي‌ فرماندهي‌ كل‌ قوا و با استفاده‌ از اشخاص ‌صالح‌ و متقي‌ و كارآمد اين‌ مسؤوليت‌ سنگين‌ را به‌ بهترين‌ وجه‌ به‌ انجام‌ رسانيد.
والسلام‌ عليكم‌
پانزدهم‌ ماه‌ رمضان‌ 1411
برابر با دوازدهم‌ فروردين‌ ماه‌ 1370
سيد علي‌خامنه‌اي‌
*********************************************************
حكم‌انتصاب‌ سرتيپ‌ رضا سيف‌اللهي‌ به‌ سمت‌ فرماندهي‌ حفاظت‌ اطلاعات‌ نيروي ‌انتظامي‌
12/01/1370
بسمه‌ تعالي‌
تيمسار سرتيپ‌ رضا سيف‌اللهي‌
بنا به‌ پيشنهاد وزير محترم‌ كشور و با عنايت‌ به‌ سوابق‌ انقلابي‌ و صلاحيت ها و خدمات ‌فداكارانه‌ي‌ شما در مشاغل‌ گوناگون‌ نظامي‌ و انتظامي‌ با اعطاي‌ درجه‌ي‌ سرتيپي‌، شما را از سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ نيروي‌ انتظامي‌ جمهوري ‌اسلامي‌ منتقل‌ و به‌ فرماندهي‌ حفاظت‌ اطلاعات‌ آن‌ نيرو منصوب‌ مي‌كنم‌. اميد است‌ حضور عنصر شايسته‌يي‌ چون‌ شما در اين‌ مسؤوليت‌ با حفظ هماهنگي‌ با دفتر عمومي‌ حفاظت‌ اطلاعات‌ فرماندهي‌ كل‌ قوا، كارايي‌ و سرعت‌ و صحت‌ عمل‌ اين‌ نيرو را مضاعف‌ سازد.
والسلام‌ عليكم‌
پانزدهم‌ ماه‌ رمضان‌ 1411
برابر با دوازدهم‌ فروردين‌ ماه‌ 1370
سيد علي‌ خامنه‌اي‌
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /