پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار پرسنل نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا در هشتمين روز از دهه‌ي مبارك و خجسته ي فجر در ديدار جمعي از پرسنل نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با ايشان كه بمناسبت 19 بهمن روز نيروي هوايي انجام شد، بر لزوم آمادگي و هوشياري مجموعه‌ي نيروهاي مسلح در برابر كيد دشمنان بعنوان يك وظيفه‌ي عقلي، اسلامي و انساني تأكيد كردند.
در اين ديدار كه با نواختن سرود جمهورياسلامي ايران و اجراي دو سرود ديگر انجام شد، فرمانده كل قوا نقش پرسنل نيروي هوايي در صفوف مقدم انقلاب اسلامي و حضور كارساز آن در صحنه هاي مختلف جنگ تحميلي را ارزشمند و در خور تحسين توصيف كردند و افزودند: امروز نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران يك نيروي رشيد و بالنده، فعال و با نشاط و مستغني و متكي به خود است كه كارنامه اي درخشان در جنگ تحميلي و تجارب ارزشمندي را نيز با خود بهمراه دارد.نيروي هوايي با برخوردار بودن از ابزارهاي پيشرفته و در سطح بالا بخشي از قدرت عظيم دفاعي ملت ما محسوب ميشود.
مقام معظم هبري مسئوليت الهي ملت ايران در راه رسيدن به اهداف اسلام و انقلاب را خاطر نشان ساختند و فرمودند: اين ملت تصميم گرفته است دست رد بر سينه ي تمامي زورمداران و راهزنان مسلح دنيا بزند و عليرغم خواست شياطين به مسئوليت الهي خود و حركت در خط مستقيم انقلاب ادامه دهد. درشرايطي كه امپراطوري زر و زور غربي به سركردگي دولت آمريكا مصمم است تا به هرقيمتي از منافع نامشروع خود دفاع كند، ملت، دولت و كشور اسلامي ايران بعنوان مجموعه اي برخوردار از استقلال حقيقي به دنيا معرفي شده است و اين امر از اتكاء ملت مسلمان و انقلابي ما به نقش واقعي خود كه از اسلام و انقلاب الهام گرفته ناشي مي شود.
فرمانده كل قوا آمادگي روز افزون نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را لازمه ي تداوم تجربه ي شيرين آزاد زيستن و حركت به سمت كمال هر چه بيشتر دانستند و افزودند:‌دفاع يك وظيفه عقلي، اسلامي و انساني است و ما نبايد از كيد دشمنان به كمين نشسته ي خود غفلت كنيم. ادامه ي آموزش ها با كيفيت هر چه بهتر و سازماندهي منظم مبتني بر حفظ انضباط كامل و رعايت مقررات در نيروهاي مسلح بايد بصورت يك ارزش در نظر گرفته شود. رعايت مقررات از طريق ارزش گذاري بر اساس عدالت و عدم تبعيض يك اصل بنيادين است. زيرا براي كشف امكانات و مهارتهاي موجود مادي و انساني و نيزبهره گرفتن از استعدادهاي خلاق و مغزهاي متفكر در يك سازمان نظامي، وجود نشاط درآن حائز اهميت است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تصريح اين نكته كه جمهوري اسلامي ايران بر مبناي طبيعت فكر، هدف و راه خود در ادامه ي حركت اعتلايي انقلاب لحظه اي درنگ نخواهد كرد، فرمودند: احساس حقارت از آن كساني است كه زندگي خود را بر اساس محاسبات صد در صد مادي پي ريزي مي كنند و اين آن چيزي است كه مردم دنيا با فروريختن امپراطوري مادي حكومت به اصطلاح سوسياليستي و تفكر ماركسيستي مشاهده كردند.در محاسبات اين امپراطوري عظيم كه نيمي از دنيا را در بر ميگرفت عنصر معنويت لحاظ نشده بود. لذا امروز چيزي از آن باقي نمانده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي شكست مفتضحانه و شرم آور تفكر غربي و امپرياليستي كه انحرافات اخلاقي و گسترش فرهنگ فساد را در دنيا با خود به ارمغان آورده است، بعنوان تجربه ي ديگر انقلاب اسلامي وملت بزرگ ايران ذكر كردند و در پايان سخنانشان ياد شهداي نيروي هوايي و قهرمانان جنگ تجميلي را گرامي داشتند.
بر پايه ي همين گزارش پيش از بيانات حضرت آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري، تيمسار ستاري فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گزارشي از فعاليت هاي نيروي هوايي طي يكسال گذشته را ارائه كرد و طي آن آمادگي كامل اين نيرو براي اجراي اوامر فرماندهي كل قوا را اعلام داشت.
اين گزارش همچنين حاكيست در اين ديدار دكتر فيروزآبادي رئيس ستاد فرماندهي كل قوا، تيمسارشهبازي رئيس ستاد مشترك ارتش، آقاي تركان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح،سرلشگر ظهيرنژاد رئيس گروه مشاوران نظامي ستاد فرماندهي كل قوا،‌آقاي رحيم صفوي قائم مقام فرماندهي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، معاونين فرمانده نيروي هوايي،مسئولين دوائر عقيدتي سياسي نيروي هوايي، فرماندهان، افسران، درجه داران و پرسنل نيروي هوايي بهمراه جمعي از خانواده هاي معظم شهدا و گروهي از جانبازان و آزادگاناين نيرو نيز حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /