پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار وزير و مسؤلان وزارت فرهنگ و آموزش عالي

حضرت آيت الله خامنه اي صبح امروز در ديدار با وزير و مسؤولان‌ وزارت‌ فرهنگ‌ وآموزش‌ عالي‌ و نيز چند تن‌ از رؤساي‌ دانشگاههاي‌ كشور با ايشان ،‌ طي رهنمودهايي كه خطاب به آنان ايراد فرمودند بر لزوم توجه جدي به مسائل معنوي دانشجويان وانجام صحيح ارزش گذاريها در درون دانشگاهها تأكيد كردند.
مقام معظم رهبري همچنين ضرورت سپردن مراكز تحقيق به نيروهاي حزب اللهي و مؤمن به انقلاب را يادآور شدند وبا اشاره به استعدادهاي درخشان مردم ايران فرمودند: بايد روح تحقيق همراه باپارسايي و بدون چشم داشت مادي به كالبد دانشگاهها تزريق شود، زيرا ثمره ي يك كارتحقيقي بسيار ارزشمندتر از آن است كه بتوان با هر ميزاني از ماديات آن را سنجيد.محققين ما بايد در همان راهي حركت كنند كه افرادي همچون ابن سينا، خوارزمي، زكرياي رازي بعنوان پايه گذاران دانش بشري آن راه را عليرغم فشارهاي مادي و فقر وتنگدستي پيموده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي، ‌سرمايه گذاري درازمدت در بخش آموزش عالي كشور را يك امر جدي و با اهميت توصيف كردند و با تأكيد بر لزوم رعايت اولويتهاي قطعي در اين بخش افزودند: مسؤلان آموزش عالي كه سرنوشت اساسي ترين كارها را دردست خود دارند افرادي خدمتگزار،‌ متعهد و انقلابي هستند. آنها بايدبيشترين بهره برداري را از امكانات موجود بعمل آورند و اولويت را نيز در انجامكار رعايت كنند.
رهبر انقلاب اسلامي توجه به عدم غفلت از اصول مسلم و روشن اسلام و انقلاب در دانشگاهها را گوشزد كردند و خطاب به دست اندركاران آموزش عالي كشور فرمودند:‌ سعي كنيد ارزش گذاريهاي درون دانشگاهها به شكل صحيحي انجام شود و نسبتبه تقويت ارزشهاي معنوي دانشجويان اهتمام لازم بعمل آيد. همچنين دانشجويان مستضعف و محروم بايد در باب خدمات و كمكها در اولويت قرارگيرند.
مقام معظم رهبري به اهميت دادن به اخبار و گزارشهاي مربوط به آموزش عالي، دانشگاهها و تحقيقات علمي ازسوي وسايل ارتباط جمعي را بطور جدي مورد تأكيد قراردادند .
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان فرمودند: من هميشه با مردم ارتباط نزديك داشته ام و اكنون نيز تصميم دارد به قصد تماس مستقيم با مردم در اولين فرصت مسافرتهايي به بعضي از نقاط كشور انجام دهم. هدف از اين سفرها كه عمدةً به نقاط محروم كشورخواهدبود،‌ ارتباط نزديك با مردم و مشاهده حقايق بشكل روبرو است.
معظم له درپايان سخنانشان نسبت به اعمال خيانتكارانه رژيمهاي ستمشاهي دوران گذشته به ويژه اواخر دوران قاجار و دوران پهلوي كه به ضايع كردن معنويت،‌ عزت و استعدادهاي ملت ايران پرداختند،‌ ابراز تأسف كردند.
براساس همين گزارش در اين ديدار، دكتر معين وزير فرهنگ و آموزش عالي گزارشي از مسائل و مشكلات مربوط به روند فعاليتهاي علمي و دانشگاهي در كشور را ارائه كرد و طي آن اهميت دادن بيش از پيش به نقش،‌ رسالت و جايگاه دانشگاهها در دوران سازندگي را خاطرنشان ساخت.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /