پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاي شاذلي بن جديد رئيس جمهور الجزاير

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين امشب در ديدارآقاي شاذلي بن جديد رئيس جمهور الجزاير با ايشان طي بياناتي، حل مشكلات مسلمانان جهان را در وحدت و همكاري نزديك ميان مسلمين، استغناء از قدرتهاي بيگانه و ايجاد ارتباط دولتها با مردم امكان پذير دانستند.
در اين ديدار كه حجت الاسلام والمسلمين هاشمي رفسنجاني رئيس جمهور،‌ دكتر حبيبي معاون اول رئيس جمهور و چند تن از وزراي دو كشور نيز حضور داشتند، مقام معظم رهبري در سخنانشان كه خطاب به رئيس جمهور الجزاير ايراد فرمودند به بيان تهاجمات استكبار عليه كشورها و دولتهاي اسلامي پرداختند و حل مسئله فلسطين و نجات ملت آواره اين كشور اشغال شده را منوط به همكاري و هماهنگي ميان ملل مسلمان ذكر كردند. رهبر انقلاب اسلامي اهميت پيوندهاي صميمي و مستحكم ميان ملتهاي مسلمان را مورد تاكيد قراردادند و فرمودند:سوابق درخشان انقلابي كشور شما نشان مي دهد كه شهداي الجزاير با الهام از اسلام به جهاد پرداختند و براي اسلام به شهادت رسيدند و از نظر ما اين مسئله بسيار ارزشمندي است. پيوند طبيعي و قهري ميان ما،‌ اسلام انقلابي است كه براساس آن دوكشور مي تواننند در مسائل مهم جهان اسلام همكاري صميمانه اي داشته باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بياناتشان همچنين اظهار اميدواري كردند كه همكاري ميان جمهوري اسلامي ايران و الجزاير براي مسائل مهم اسلامي ازجمله مسئله فلسطين و بحران خليج فارس نتايج ثمربخش و سازنده را برجاي گذارد.
براساس همين گزارش آقاي شاذلي بن جديد نيز طي سخناني ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با مقام معظم رهبري از ايشان به عنوان برادر، دوست و امام ياد كرد و گفت: روابط ما براساس همبستگي اسلامي و انتساب به امت اسلامي برقرار است . جهان اسلام امروز در مرحله‌ حساسي قرارگرفته و دشمنان ما براي مشوه ساختن چهره امت مسلمان تلاش مي كنند لذا ما بايد در راه دفاع از امت و تمدن اسلامي امكان همبستگي هرچه بيشتر دو ملت مسلمان ايران و الجزاير را فراهم سازيم.
وي لزوم بكارگيري تمامي امكانات سياسي و معنوي را در خدمت منافع امت اسلام يادآور شد و ضمن هشدار نسبت به تحريف تمدن اسلامي ازسوي بيگانگان گفت: ملت الجزايربه عنوان عضوي از پيكر اسلامي همواره در خدمت اسلام بوده است و براي اعلاء كلمةالله تلاش مي كند. ما بايد در زمينه هاي اقتصادي و فرهنگي بيش از گذشته به يكديگر نزديك شويم و اين همكاري در خدمت امت اسلامي قرارگيرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /