پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس شوراي فرماندهي انقلاب سودان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين عصر امروز در ديدار آقاي عمر حسن البشير رئيس شوراي انقلاب نجات ملي سودان با ايشان طي بياناتي تلاشهاي بعمل آمده در جهت تطبيق قوانين سودان بر احكام اسلام و قرآن و حركت ملت مسلمان آن كشور به سوي اهداف اسلامي را براي مسلمانان جهان مسرت بخش توصيف كردند.
در اين ديدار كه حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني رئيس جمهور و چندتن از وزراي دو كشور حضور داشتند رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره با پايبندي ملت سودان به دين مبين اسلام فرمودند: عليرغم مخالفت قدرتهاي استكباري ما اميدورايم كه حركت آغاز شده در سودان به تحقق حاكميت اسلام در آن كشور بيانجامد. ملت مسلمان سودان مي تواند در برابر فشارهاي وارده ازسوي دشمنان اسلام بايستد و براي اين منظور حضور مردم در صحنه و تقويت ايمان اسلامي در آنها حائز اهميت خاصي است.
حضرت آيت الله خامنه اي به بيان فشارهاي وارده بر جمهوري اسلامي ايران از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي پرداختند و افزودند:‌ بنا بر قوانين عادي و علل ظاهري تصور مي شد كه نظام اسلامي در ايران قادر به تحمل اين فشارها نيست. اما تاييدات الهي و پيوند قلبي مردم با مسئولان نظام جمهوري اسلامي و دفاع همة جانبه ي مردم از نظام بعنوان مظهر دين خود، كشور و انقلاب را به سوي اهداف خود به پيش برد.
ولي امر مسلمين هيبت ظاهري ابرقدرتها بويژه آمريكا را بيش از قدرت واقعي آنها دانستند و با تاكيد بر اين مطلب كه نهضت جهاني اسلام يك امر جدي و واقعي است فرمودند: عليرغم گذشت بيش از يكصد و پنجاه سال از برنامه ريزي مدرن و همه جانبه عليه اسلام ،‌ امروز در سراسر دنيا يك حركت عظيم اسلامي بوجود آمده است كه به موجب آن اسلام در آفريقا، آسيا و حتي در قلب اروپا حيات جديدي را بازيافته و مسلمانان به شخصيت و هويت واقعي خود پي برده اند.
مقام معظم رهبري، ايران اسلامي را نمونه اي از حركت عظيم اسلامي ذكر كردند و افزودند: خداوند متعال به مسلمانان عزت و شوكت عنايت فرموده و اراده كرده است كه اسلام در دنيا زنده شود، لذا براي حفظ اين نعمت مسئوليت بزرگي متوجه همه ي ماست،‌ ما اطمينان داريم كه با اتكال بر خداوند متعال و تحكيم بخشيدن به پيوند بامردم،‌ از نصرت الهي نيز برخوردار خواهيم شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي ضرورت اعتماد ملتهاي مسلمان به توانايي ها و امكانات خود، براي ايجاد يك تحول واقعي فرهنگي را يادآور شدند و فرمودند: آينده ي بسيار روشني پيش روي ما قراردارد. ملت سودان ازلحاظ اعتقادات اسلامي و محبت به اهل بيت پيامبر (ص) به مردم ايران بسيار نزديك است و انتظار مي رود كه ارتباط و همكاري بيشتري بين دو كشور بوجود آيد.
براساس همين گزارش پيش از بيانات حضرت آيت الله خامنه اي،‌ آقاي عمر حسن البشير رئيس شوراي انقلاب نجات ملي سودان خوشحالي خود را از فراهم آمدن امكانات ديدار با رهبر انقلاب اسلامي ابراز داشت و گفت:‌ انقلاب اسلامي واقعه ي بسيارعظيمي است و ما همواره به آن با چشم اميد نگاه كرده ايم و آن را الهام بخش خود ميدانيم. پيروزي انقلاب اسلامي در ايران به ما اطمينان داد كه عليرغم مشكلات تحميل شده از سوي دشمنان ،‌ حركت خود را به سمت اسلام ادامه دهيم و در اين راه به خدا توكل كنيم.
رئيس شوراي انقلاب نجات ملي سودان،‌ جمهوري اسلامي ايران را به عنوان يك كشور اسلامي مدرن و تكيه گاه مسلمانان جهان توصيف كرد و گفت:‌ ما اسلامي كردن زندگي مردم سودان را عملاً آغاز كرده ايم و قصد داريم براي اين منظور از تجريبات انقلاب عظيم ايران استفاده كنيم. ما با تحريم ربا،‌ سيستم بانكي سودان را اسلامي كرده و انتظار داريم جمهوري اسلامي ايران نيز تجربيات خود را براي اسلامي كردن قوانين در اختيار ما قراردهد.
آقاي عمر حسن البشير به تشريح فشارهايي كه ازسوي آمريكا، صهيونيسم و مزدوران آنها براي مقابله با خيزش اسلامي در سودان در دولت آن كشور وارد مي شود پرداخت و با تاكيد بر پايبندي دولت سودان بر اسلام و احكام آن گفت:‌ ما بر اين باور و اعتقاد هستيم كه مسلمانان در هر نقطه اي از جهان داراي وظايف و حقوق مشترك هستند. ما مرزهاي موجود ميان مسلمانان را به رسميت نمي شناسيم و آماده ايم تا موانع موجود بر سر راه مسلمانان براي ورود و خرو ج به سودان را از ميان برداريم. ما به جمهوري اسلامي ايران و رهبري حضرت آيت الله خامنه اي براي برقراري وحدت مسلمانان اطمينان داريم و آماده ايم نقش خود را در اين راه به انجام رسانيم.
وي اسلام را تنها راه نجات ملتهاي مسلمان خواند و افزود:‌ موفقيت فرهنگهاي غربي از ضعف مسلمانان و فرصت طلبي استعمار ناشي مي شود. ما معتقديم كه نجات امت مسلمان تنها در بازگشت به مباني اسلام امكان پذير خواهدبود و براي ما تمدن همان تمدن اسلام است چه آنكه اسلام دين علم و تمدن است.
رئيس شوراي انقلاب نجات ملي سودان در پايان سخنانش آمادگي دولت خود را براي استقامت و پايداري در راه اهداف اسلامي مورد تاكيد قرارداد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /