پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رهبران حركتهاي اسلامي شركت كننده در اولين كنفرانس اسلامي فلسطين

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين امروز (يكشنبه)‌ در ديدارهاي جداگانه رهبران حركتهاي اسلامي با ايشان ضمن ارائه رهنمودهايي،‌ آنان را به حركت در راه خدا و حفظ وحدت و انسجام فراخواندند و با استناد به تحولات جهاني ،‌‌‌‌ آينده حركت اسلامي را بسيار درخشان توصيف كردند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي از جهاد براي آزادي فلسطين به عنوان يك اصل اوليه و مهم ياد كردند وفرمودند:‌ مسئله فلسطين براي ما اهميت درجه ي اول را دارد لذا هركس كه براي نجات فلسطين و نابودي رژيم اشغالگر قدس اقدام كند او را از خود ميدانيم. پشتيباني ازگروههاي مسلمان و مجاهدان واقعي عمق استراتژي ما محسوب مي‌شود و جمهوري اسلامي ايران آماده است تا براي تامين امكانات مورد نياز جوانان مسلمان و مبارز فلسطين تمامي توان خود را بكار بندد. ما در برابر امت اسلام احساس تكليف مي كنيم زيرا مسلمانان،‌ جمهوري اسلامي ايران را ملجا،‌ و مرجع خود مي دانند.
ولي امر مسلمين ايرانِ اسلامي را صف مقدم مبارزه در برابر دشمنان اسلام دانستند و افزودند:‌ امروزتمامي جهان اسلام در التهاب و برانگيخته شدن قرارگرفته و مسلمانان در هر نقطه اي از جهان احساس شخصيت كرده و به اعتقادات خود افتخار مي كنند. دستگاه استكبار به سركردگي آمريكا تاكنون بيشترين حساسيت و خصومت را نسبت به جمهوري اسلامي ايران ابراز داشته و تحميل جنگ،‌ تحريم اقتصادي و حمايت گسترده از عناصر ضد انقلاب نشانه ي روشن آن است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين ضرورت حضور مسلمانان در حج امسال را مورد تاكيد قراردادند و فرمودند:‌ اين مسئله بايد به مسلمانان تفهيم شود كه امسال در كنار خانه خدا انزجار خويش را از حضور دشمن در منطقه اسلامي ابراز كنند و احساسات ضد آمريكايي خود را نشان دهند. شعارهايي كه در تونس،الجزاير و ديگر كشورهاي اسلامي عليه آمريكا سرداده مي شود بايد در مراسم حج امسال تكرار شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي از لبنان به عنوان دريچه اي براي تداوم جهاد فلسطين از خارج سرزمينهاي اشغالي نام بردند و فرمودند:‌ لبنان در آستانه ي يك تحول جديد قرارگرفته و گروههاي مسلمان ،‌ مبارز و آگاه لبناني با درك شرايط كنوني كشورشان بايد حيات و بالندگي اسلام در لبنان را تقويت كرده و جهاد عليه رژيم غاصب صهيونيستي را تداوم بخشند زيرا مسئله فلسطين يك مسئله اساسي،‌ ديني و تكليف شرعي بوده و مهمتر از هرگونه ملاحظات سياسي است.
ولي امر مسلمين دوران امپراطوري آمريكا را همانند امپراطوري پايان يافته شوروي رو به اضمحلال خواندند و با اشاره به حضور نيروهاي نظامي آمريكا در خليج فارس فرمودند:‌ آمريكا با تبليغات دروغين و غيرواقعي،‌ قدرت خود را بيش از آنچه كه در توان اوست نشان مي دهد اما واقعيت اثبات كرده كه آمريكا يك قدرت محدود است. امروز با قدرت كامله ي خداوند آمريكا در دام خليج فارس گرفتار آمده و تحولات جهاني نيز افق و آينده درخشاني را براي عالم اسلام و تفكرات اسلامي بشارت مي دهد.
مقام معظم رهبري به گسترش روزافزون نهضت اسلامي اشاره كردند و فرمودند: با استنباط از اوضاع جهاني نسبت به آينده بسيار خوشبين هستم. دوران امپراطوريهاي قدرت و سيادت آمريكا و اروپا در جهان به سر آمدهاست و محاسبات نيز همين امر را اثبات مي كند. وعده الهي در حال تحقق است و مسلمانان بيدار و بپا خواسته كلام خدا را سرلوحه حركت خود قرار داده اند. آينده حركت اسلامي روشن است و مصالحه با استكبار ممكن نيست.
اين گزارش حاكيست در اين ديدار كه به طور جداگانه انجام گرفت، علامه سيد محمدحسين فضل الله از علماي برجسته لبنان، شيخ عبدالعزيز عوده و دكتر فتحي شقاقي از رهبران جهاد اسلامي فلسطين‌ سيدعباس موسوي و شيخ محمد يزبك و ابوهشام و سيد ابراهيم از رهبران حزب الله لبنان ،‌ احمد جبرئيل دبيركل جبهه خلق آزاديبخش فلسطين فرماندهي كل و تني چند از رهبران ،‌ راشد الغنوشي رهبر حركت نهضت اسلامي تونس،‌ كليم صديقي رئيس مؤسسه اسلامي لندن، شيخ احمد زين قاضي شرع صيدا همراه تني چند از اعضاء‌ تجمع علماء‌ مسلمين لبنان حضور داشتند و هريك از آنان گزارشي از موقعيت مسلمانان و حركت اسلامي در منطقه ي خود را به استحضار ولي امر مسلمين رساندند.
رهبران جهاداسلامي فلسطين در سخنان خود از جمهوري اسلامي ايران به عنوان معجزه ي عصر حاضر و ملجاء‌ و پناه عموم مسلمين به ويژه ملت مسلمان فلسطين ياد كردند و اظهار داشتند: تازماني كه اسلام انتفاضه را رهبري مي كند قيام مردم فلسطين در سرزمينهاي اشغالي هرگز متوقف نخواهد شد و مجاهدين مسلمان فلسطيني كه مالك ايمان هستند مبارزات خود را تا برافراشتن پرچم اسلام در قدس شريف و نابودي رژيم صهيونيستي ادامه خواهندداد.»
آنان همچنين برگزاري اولين كنفرانس اسلامي فلسطين در تهران را نشانه ي آشكاري از صدق گفتار و عمل جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با مسئله فلسطين دانستند و تاكيد كردند كه اسلام سرانجام فلسطين را از اشغال صهيونيست ها نجات خواهدداد.
دبيركل جبهه مردمي آزاديبخش فلسطين (فرماندهي كل) نيز در سخنان خود به برگزاري اولين كنفرانس اسلامي فلسطين در تهران اشاره كرد و آن را دليلي بر جدايي ناپذير بودن مسئله فلسطين از اهداف ثابت جمهوري اسلامي ايران توصيف كرد.
وي خشنودي ملت فلسطين از اهتمام جدي ملت ايران به نابود ساختن رژيم صهيونيستي را اعلام داشت و گفت: درميان اعراب هيچ كشوري حاضر به برگزاري چنين كنفرانسي نبود زيرا آنها از شيطان بزرگ ، آمريكا وحشت دارند اما جمهوري اسلامي ايران با پايبندي به ايمان و اسلام قدرت و شجاعت خود را نشان داد و ملت فلسطين را خوشحال و اميدوار و دشمن صهيونيستي را مأيوس كرد.
رهبران حركتهاي اسلامي در لبنان نيز در سخنان خود ضمن تاكيد بر اطاعت و تبعيت از فرامين و رهنمودهاي ولي امر مسلمين نقش مؤثر جمهوري اسلامي ايران در متوقف ساختن درگيري ميان برادران مسلمان لبنان را مورد تمجيد قرارداده و مراتب قدرداني خود را از تلاش مسئولان و مقامات كشورمان دراين رابطه اعلام داشتند.
همچنين رهبر حركت نهضت اسلامي تونس در اين ديدار بر بيعت و همپيماني خود با حضرت آيت ا... خامنه اي تاكيد كرد و ضرورت مقابله با نيروهاي متجاوز آمريكايي در منطقه ي خليج فارس را يادآور شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /