پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار بسيجيان،‌ پرستاران و پرسنل نيروي دريايي

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار جمع زيادي ازنيروهاي مقاومت بسيج،‌ گروهي از پرستاران و نيز شماري از پرسنل نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با ايشان،‌ طي سخنان شديداللحني دولت آمريكا را به عنوان يك رژيم طعمكار،‌متجاوز،‌ خبيث، ضد اسلام، سردمدار ظلم و جنايت و نقض كننده ي حقوق انسانها در سراسر جهان مورد حمله قراردادند و لزوم هشياري آحاد مردم نسبت به توطئه هاي دشمنان اسلام را يادآور شدند.
مقام معظم رهبري در اين ديدار به بيان علل خصومت استكبار جهاني با انقلاب و جمهوري اسلامي ايران پرداختند و فرمودند: پس ازارتحال قائد عظيم الشان جهان اسلام،‌ دشمنان ما تصور مي كردند كه شعله ي آرمان خواهي در ايران اسلامي خاموش خواهدشد و احساسات انقلابي و ايثارگرانه،‌ روح مجاهدت و فداكاري و خصومت مردم با ايادي ظلم و استعمار و استكبار در دنيا پايان مي بايد. اما اكنون باور كرده اند كه ملت،‌نظام و مسئولين جمهوري اسلامي ايران در برابر منافع نامشروع،‌ تجاوزات و زياده طلبي هاي آنها محكم و قاطع ايستاده اند و حاضرنيستند ارزشهاي اسلامي را مورد معامله قراردهند.
ولي امر مسلمين به موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال تجاوز عراق به كويت و دخالت نامربوط آمريكا در منطقه خليج فارس اشاره كردند و افزودند: عداوت ملت ايران با دشمنان اسلام و در راس آنها آمريكا پايان ناپذير است. ملت و مسئولين ما دست پرورده‌ي انقلاب و امام هستند لذا براي آنها فراموش كردن دشمني هاي استكبار و بيش از همه آمريكا غيرممكن است ونميتوانند طمع ورزيها، زياده طلبي ها و تجاوزات پنهان و آشكار آمريكا را ناديده بگيرند.
حضرت آيت الله خامنه اي توجه آحاد ملت ايران را به هوشياري در برابر خباثت هاي تشديد يافته ي استكبار و تبليغات مسموم بلندگوهاي جهاني عليه انقلاب اسلامي جلب كردند و با اشاره به وسيله قرارگرفتن حقوق بشر براي دشمني با جمهوري اسلامي ايران فرمودند: دفاع آمريكا از حقوق بشر از يك سو مضحك و از سوي ديگرمتأثركننده است زيرا بزرگترين نقض كننده حقوق بشر داعيه ي دفاع از حقوق انسانها را دارد. كساني كه خون مردم مظلوم فلسطين از پنجه ي آنها مي چكد و درسالهاي گذشته در آفريقا،‌ آسيا و شرق و غرب عالم ملتها را نابود كرده و حقوق بشر را به تمسخرگرفته‌اند امروز مدعي حقوق بشر هستند. رژيم صهيونيستي با پشتيباني صريح آمريكا وهم پيمانان او ملت فلسطين را با بدترين و فيجيع ترين وضع ممكن تحت فشار و شكنجه قرارداده است لذا دفاع رؤساي رژيم آمريكا از حقوق بشر كه خود مسئول خون شهداي فلسطين هستند مضحكه و تمسخرانگيز است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي به بازي گرفتن مفاهيم و ارزشهاي انساني توسط آمريكا را تاسف آور دانستند و با بيان اين مطلب كه اسلام بزرگترين ضامن حقوق بشر است فرمودند: ما به عنوان يك ملت و انقلاب از ملت فلسطين و ديگر ملتهاي مظلوم جهان دفاع مي كنيم. ما بخاطر دستور اسلام مبني بر حفظ حقوق انسانها مدافع كساني هستيم كه بخاطر سيطره ي حكومتهاي خبيث دموكراسي نما ودر عمل فاشيست حتي امكان رعايت مظاهر اسلامي را ندارند.
ولي امر مسلمين در بخش ديگري از بياناتشان آمريكا و هم پيمانانش را به عنوان سردمداران ظلم و استكبار وناقض حقوق بشر مورد عتاب قراردادند و فرمودند:‌ اين شما هستيد كه سازمان ملل،كميسيون حقوق بشر و مفاهيم انساني را به مسخره گرفته و ميخواهيد همه را بازيچه ي دست خود قراردهيد. براي ما ارزش انسان و حقوق بشر آنقدر زياد است كه به خاطر آنحاظر شديم با تمامي قدرتهاي استكباري در جهان مواجه شويم. اگر به راستي شماطرفدار حقوق بشر بوديد چرا به رژيمهاي مرتجع، ظالم ،‌ مستبد و خبيث كه بويي ازدموكراسي نبرده اند و در كشورهايشان حتي يكبار صندوق راي گذاشته نشده است اعتراض نمي كنيد.
ايشان به ذكر اين مطلب كه جمهوري اسلامي ايران مظهر آزادي، دخالت مردم در امور و برگزاري انتخابات آزاد و پي در پي است پرداختند و با مورد سئوال قراردادن اعتراضات مربوط به حقوق بشر در ايران اسلامي خطاب به آمريكا و مزدوران او اظهار داشتند: شما طرفدار حقوق بشر نيستيد بلكه ضد اسلام و خواهان بي ديني وتسلط بر كشورها و ملتها هستيد. ناراحتي شما از كوتاه شدن دست پليدتان از كشور ثروتمند و وسيع ايران و تهديد شدنتان در ساير كشورها ناشي مي شود. شما با انقلابما كه نوكرهاي شما را از بين برد دشمن خوني هستيد و نسبت به آن كينه داريد. حقوق بشر بهانه است و شما اصولاً با حقوق بشر آشنا نيستيد.
مقام معظم رهبري با تاكيد مجدد بر لزوم هوشياري در برابر طيف وسيع اسكتبار فرمودند: آمريكا،‌ مزدوران و هم پيمانانش منتظر فرصتي هستند تا انتقام محمدرضاي خبيث،‌ خاندان ظالم و ساواكي هاي دوران او را از جوانان انقلابي ما بگيرند. آنها بدنبال منفذي هستند تا در داخل انقلاب نفوذ كنند اما ملت ما دست دشمن و هرگونه دخالت موذيانه او را قطع خواهدكرد و با مشت گره كرده با او روبرو خواهدشد.
ولي امر مسلمين به اشتباه دشمنان اسلام در شناخت صحيح انقلاب اسلامي و ملت بزرگ ايران اشاره كردند و فرمودند: اين ملت پايبند به اسلام است و تسليم نخواهد شد. اين ملت خادمين به اسلام را دوست داردو سعادت خود را نيز در اسلام جستجو مي كند. ملت ما بدون ترديد با ايمان و اعتقادبه اسلام خواهدتوانست تمامي گره هايي را كه دشمنان بر زندگي او تحميل كردندبازكند.
حضرت آيت الله خامنه اي ضرورت هوشياري مضاعف بسيج در شهرها، روستاها،‌عشاير،‌ دانشگاهها ، حوزه هاي علميه، بازار، ادارات و كارخانه ها را مورد تاكيدقراردادند و فرمودند: دشمن براي ضربه زدن به اسلام و انقلاب از راههاي مختلف تلاش مي كند لذا بسيج بايد همانند تمامي نيروهاي مسلح هوشيار بوده و با مراقبت وآمادگي خود دشمنان خبيث را كه از پايبندي مردم به انقلاب و حضور آنان در صحنه هراس دارند مأيوس كند.
رهبر انقلاب اسلامي از بسيج به عنوان يك افتخار و ارزش يادكردند و افزودند: بسيجيان مدافعان عاشق و صادق انقلاب و ارزشهاي اسلامي هستندكه صفاي جهاد و عطر شهادت را با خود به همراه دارند. هفته بسيج براي زنده نگهداشتن ارزشها و روح بسيجي در آحاد ملت يك فرصت مغتنم است و من نيز همانند امام و پيشواي راحل و عظيم الشأنمان از خدا مي خواهم و آرزو مي كنم كه با بسيجيان محشور باشم.
ايشان همچنين به بيان نقش ارزشمند و شجاعانه نيروي دريايي از ابتدا تا آخر جنگ تحميلي پرداختند و فرمودند: خليج فارس منطقه حساس و مهمي است كه دشمنان با طعمكاري به اين نقطه چشم دوخته و براي حفظ منافع نامشروع و ناحق خويش ناوگانها و نظاميان خود را از هزاران كيلومتر فاصله به اين منطقه آورده اند. حضور نظامي قدرتهاي خارجي تهديدي عليه ملتهاي منطقه و بويژه عليه جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود و نيروي دريايي ما در ارتش و سپاه بايد با هوشياري و دقت وظايف مهم و متفاوت خود را انجام دهند.
مقام معظم رهبري از تلاش و خدمات روحانيون واحدهاي سياسي ـ عقيدتي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي پيشبرد كيفيت اسلامي ومعنوي در ارتش تقدير كردند و در پايان سخنانشان با اشاره به روز پرستار فرمودند:‌زحمات پرستاران در دوران جنگ طاقت فرسا و بسيار ارزشمند بود. پرستاري عبادت و يك شغل مقدس است و از برجسته ترين نمونه ها و مصاديق خدمت به محرومان و ضعفا به شمارمي رود و لازم است پرستاران وظايف خود را با جديت و شور و شوق انجام دهند و كادر پرستاري نيز از جهت كميت و كيفيت بايد تقويت شود.
برپايه همين گزارش در ديدار بارهبر انقلاب اسلامي كه با ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار،‌ روز نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و روز فتح بستان مصادف بود،‌ جمعي از خانواده هاي معظم شهدا و مفقودين شهرهاي قائنات و تهران به همراه مسئولين بنياد شهيد انقلاب اسلامي ونميانده قائنات در مجلس شوراي اسلامي ـ‌ پرستاران نمونه سراسر كشور ـ‌ دبيران كميته هاي فرهنگ اسلامي و رؤساي گروههاي معارف اسلامي دانشگاههاي علوم پزشكي به همراه معاونين وزارت بهداشت ،‌درمان و آموزش پزشكي ـ‌ طلاب رزمي تبليغي از تيپامام جعفر صادق (ع) و اعضاي بسيج خواهران ،‌ دانش آموزان ،‌ كارگران ـ ‌ادارات وعشاير از سراسر كشور و جمعي از بسيجيان پايگاههاي مقاومت تهران به همراه فرمانده ومسئولين نيروي مقاومت بسيج ـ‌ گروهي از پرسنل نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلاميايران بهمراه فرمانده‌، معاونين و مسئولين دواير عقيدتي ـ سياسي اين نيرو ـ‌ شركت كنندگان در سمينار عقيدتي، سياسي نيروي زميني ارتش ـ‌ جمعي از دانشجويان بسيجي و كاركنان دانشگاه امام صادق (ع)‌ و نيز دانشجويان مركز تربيت معلم دختران همدان به همراه گروهي از خواهران بسيجي حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /