پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم فارغ التحصيلي و اخذ سردوشي

حضرت آيت االله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده ي كل قوا پيش از ظهر امروز با حضور در مراسم فارغ التحصيلي و اخذ سردوشي در دانشگاه هوائي، دانشنامه ها و گواهينامه هاي فارغ التحصيلان اين دانشگاه و همچنين سردوشي دانشجويان جديد رابه آنان اعظاء فرمودند.
در اين مراسم حضرت آيت االله خامنه اي فرمانده ي كل قوا طي بياناتي كه خطاب به يگانهاي مستقر در ميدان ايراد فرمودند از حوادث خليج فارس به عنوان دليلي بر لزوم تقويت هر چه بيشتر نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران نامبردند.
رهبر انقلاب اسلامي با بيان اين مطلب كه ايمان پشتوانه ي محكم و پيروزي آفرين رزمندگان اسلام است فرمودند: حوادث خليج فارس اثبات كرد كه نيروهاي مسلح مابايد خود را از لحاظ ابزار پيشرفته ي نظامي، تعمير و نگهداري، سازندگي در درون نيروها، صنايع دفاع، دانش و فنون رزمي، آزمايش ها و تمرينات دائمي و مستمر تقويت كنند و تعبد و ايمان اسلامي را كه وسيله تفوق بر دشمنان است در درجه اول اهميت قرار دهند.
فرمانده كل قوا موفقيت هاي عظيم بدست آمده در علوم پروازي و بي نيازي از بيگانگان در رشته هاي گوناگون نظامي را يك پيروزي بزرگ براي ملت مسلمان ايران و انقلاب اسلامي دانستند و فرمودند: امروز ملت با ايمان ايران با اعتماد به نفس خود و اتكاء بر امداد الهي ميتواند گره ها را باز كرده و با ويران ساختن سدهاي ممانعت كننده در راه تكامل خويش همچون گذشته از ارزشهاي انقلابي و اسلامي، حيثيت و شرف ديرين تاريخي و علمي ايران اسلامي دفاع كند. اين در حالي است كه تجربه ي ملت بزرگ ما براي جهان، بويژه بسياري از ملل مستضعف دنيا آموزنده بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تهي بودن قدرتهاي جهاني فرمودند: ملت هاي ديگر از ملت ايران آموخته اند كه نبايد مرعوب قدرتهاي بزرگ شوند زيرا قدرت نمائي آنها ادعائي دروغين است و ما امروز اين واقعيت را كه امام عظيم الشأن و فقيداسلام به ملت ما و ملتهاي ديگر آموختند به تجربه مشاهده ميكنيم.
فرمانده كل قوا از آمريكا به عنوان يك ابرقدرت شكست خورده يادكردند و فرمودند: حوادث خليج فارس نشان داد كه قدرت استكباري آمريكا از درون تهي است و ميتوان گفت كه آمريكا چه عراق را مورد حمله قرار دهد و يا از آن امتناع ورزد و چه اين حمله به درازا بكشد و يا به سرعت پايان يابد ابرقدرتي آمريكا از هم اكنون شكست خورده است و براي اثبات آن نيازي به وقوع درگيري نظامي نيست بلكه اين حقيقتي است كه انقلاب ما با قدرت، اعتماد و ايمان متكي بر تجربه هاي تخلف ناپذير تاريخ و سنت هاي قطعي الهي آن را به اثبات رسانده است.
فرمانده كل قوا تجاوز نظامي آمريكا به طبس در سال 1359 و شكست مفتضحانه دولت آن كشور را نشانه ي ديگري از ضعف و زبوني آمريكا دانستند و با تأكيد بر اين نكته كه ايران و منطقه همواره آزمايشگاه تجربه هاي بزرگي بوده اند اظهار داشتند: انقلاب اسلامي اكنون راه خباثت ها، تجاوزات و بيشرمي هاي دشمنان را بسته است و شجاعت و كارآئي نيروهاي مسلح ما بايد اين راه راهميشه بر روي استكبار جهاني مسدود نگاه دارند.
حضرت آيت االله خامنه اي پرسنل نيروي هوائي را مورد خطاب قرار دادند و فرمودند: مشاهده جوانان مؤمن و سرفرازكشورمان كه در ميهن عزيز اسلامي سخت ترين مراحل دانش پروازي و علوم وابسته به آنرا با موفقيت پشت سر ميگذارند در حقيقت يك پيروزي بزرگ و مايه ي مسرت و اميد است.
مقام معظم رهبري در پايان سخنانشان عضويت دانشجويان جديد دانشگاه هوائي رابه آنان تبريك گفتند و خاطره ي شهيد سرلشگر بابائي، سرتيپ شهيد خضرائي و ديگر شهداي نيروي هوائي را گرامي داشتند.
در اين مراسم كه در ميدان صبحگاه دانشگاه هوائي اجراء شد، فرمانده كل قوا پس از بازديد از يگانهاي مستقر در ميدان، دربرابر يادواره ي شهداء اين دانشگاه حضور يافتند و نسبت به مقام رفيع آنان اداي احترام كردند.
پس از استقرار فرمانده كل قوا در جايگاه مخصوص، آياتي چند از كلام الله مجيد تلاوت شد و جانشين دانشگاه هوايي گزارشي از فعاليت هاي نيروي هوائي راقرائت كرد كه طي آن خدمات ارزشمند و افتخار آفرين خلبانان و پرسنل فني نيروي هوائي در عملياتي كردن سيستمهاي به خدمت گرفته شده مورد تأكيد قرار گرفت.
پس ازقرائت سوگندنامه توسط دانشجويان دانشگاه هوائي، حضرت آيت الله خامنه اي نشان خلباني، دانش نامه ها و گواهي نامه هاي فارغ التحصيلان يازدهمين و دوازدهمين دوره ي رشته هوانوردي دانشكده پرواز را به نمايندگان منتخب آنان اعطاء كردند.
در اينمراسم رئيس دانشگاه هوائي، فرمانده دانشكده پرواز، فرمانده آموزشهاي هوائي، دو تن از خلبانان آزاده، يك خلبان ممتاز ميگ 29، فرمانده نمونه هنگ دانشجويان و سه تن از دانشجويان ممتاز به دريافت لوح تقدير و جوائزي از دست فرمانده كل قوا نائل آمدند. همچنين نماينده دانشجويان جديد چهارمين دوره رشته هاي مختلف دانشگاه هوائي سردوشي خود را از حضرت آيت الله خامنه اي دريافت كرد. و سرود ويژه دانش پژوهان توسط دانشجويان اين دانشگاه به اجراء در آمد.
همين گزارش حاكيست پس از بيانات حضرت آيت الله خامنه اي يگانهاي مستقر در ميدان از برابر كلام الله مجيد و فرمانده كل قوا رژه رفتند. در اين مراسم تني چند از فرماندهان و مقامات بلند پايه كشوري ولشگري و نيز تعدادي از وابستگاه نظامي سفارتخانه هاي خارجي در كشورمان حضورداشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /