پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار روحانيون آزاده و طلاب آزاد شده از اسارت

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار روحانيون و طلاب آزاد شده از اسارت، طي سخناني به موقعيت ممتاز روحانيون آزاده و رزمنده در انجام مجاهدتهاي نفساني اشاره كردند و نقش مؤثر و تعيين كننده ي آنان در جهت نيل به اهداف الهي وانساني انقلاب اسلامي را مورد تأكيد قرار دادند.
در اين ديدار كه با شعارهائي نظير، اين تن خسته ي ما - قلب شكسته ما ، فداي رهبر ما و اطاعت از خامنه اي ـ اطاعت از امام است، همراه بود مقام معظم رهبري از روحانيون آزاده كه علم و عمل را در هم آميخته اند تجليل كردند و افزودند: امروز با پيروزي انقلاب اسلامي،بيداري مسلمين و آشكار شدن ضعف ذاتي استكبار و قدرتهاي جهاني، بيان اين مطلب كه اسلام ناب محمدي(ص)، قرآن كريم و احكام مقدس الهي ناجي قدرتمند بشر زجر كشيده وعاصي خواهد بود، يك واقعيت ملموس است. ايران پايگاه اين حركت نجات بخش جهاني و ذمركز الهي - اسلامي به شمار ميرود و تبيين و تفهيم اسلام ناب و بوجود آوردن اعتقاد و ايمان اسلامي در جهان تنها به همت روحانيت و مجامع علمي آنها بعنوان خادمين اسلام امكان پذير است.
رهبر انقلاب اسلامي ضرورت مجهز بودن روحانيت معظم به صفات مؤثر و ارزشمند مقاومت، فداكاري، مبارزه، آمادگي و آگاهي را يادآور شدند و با تأكيد بر اهميت مسأله حفظ ارزشها و تبيين آنها در افكار عمومي ملل دنيا فرمودند: حفظ و حراست از ارزشها در جامعه اسلامي و گسترش اين تفكر الهي در جهان از طريق برخوردار شدن روحانيون به علم، عمل، تلاش، تقوي، اميد و ايثار ممكن خواهدبود و در اين رابطه مجموعه ي طلاب و اهل علم زجر كشيده در دوران اسارت و رزمنده در ميدان جنگ نقش بسيار بزرگي را بر عهده دارند. آنها بايد ذخاير ارزشمندي را كه بدست آورده اند در راه پيشبرد انقلاب به سمت اهداف عالي نهضت اسلامي و تعميق اينتفكر در سطح جوامع انساني بكار گيرند.
حضرت آيت الله خامنه اي لزوم تحصيل وسيع وعميق علوم و افزودن بر اندوخته هاي علمي را به حاضرين توصيه كردند و فرمودند:‌امام عظيم الشأن و راحل امت اسلام يك عالم بزرگ بود كه به بركت علم توانست اين حركت عظيم را به انجام برساند. امام امت علم را با تقوي، ورع، خودسازي، مجاهدت نفساني و غلبه بر شيطان باطني در هم آميخت و با دست قدرتمند خود دنيا را متحول كرد. روحانيون آزاده بايد دستاوردهاي دوران صبر و مقاومت خود راحفظ كنند زيرا علم عالمان بي تقوي و مغلوب نفس و شيطان، براي جامعه و محيط پيرامون آنان مضر خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي پس از علم و تقوي، اهميت برخورداري روحانيون از آگاهيهاي لازم را مورد تأكيد قرار دادند و در پايان سخنانشان ضمن بر حذر داشتن طلاب و روحانيون از جاذبه‌هاي فريبنده ي زندگي، آنان رابه مسئوليت هاي الهي كه بر دوش آنان نهاده شده است، توصيه فرمودند.
بنا بر همين گزارش پيش از بيانات مقام معظم رهبري حجت الاسلام ابوترابي نماينده ي ولي فقيه درامور آزادگان طي سخنان كوتاهي به مبارزات و مقاومت‌هاي رزمندگان آزاده در دوران سخت اسارت اشاره كرد و با استناد به اعتراف دشمن مبني بر وجود ارتباط ناگسستني ودلبستگي عميق آزادگان با مقام شامخ ولايت فقيه، نقش روحانيون آزاده در حفظ وحدت،تقويت بنيه ي ايماني و اخلاقي و صبر و مقاومت آزادگان در هنگام اسارت را ياد آورشد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /