پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

هجدهمين دوره فارغ التحصيلي دانشگاه علوم نظامي هوانيروز

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا عصر امروز جوائز و دانش نامه هاي فارغ التحصيلان هيجدهمين دوره ي دانشگاه علوم نظامي و سي و يكمين و سي و دومين دوره ي خلباني هوانيروز و نيز سردوشي دانشجويان دوره ي جديد را اعطاء فرمودند.
در مراسم ويژه اي كه به همين منظور در ميدان آمادگاه دانشگاه علوم نظامي ترتيب يافت. فرمانده ي كل قوا يگانهاي مستقر در ميدان را مورد بازديد قراردادند و در محل يادواره ي شهداي اين دانشگاه نسبت به مقام والاي شهيدان اداي احترام كردند. بدنبال استقرار حضرت آيت الله خامنه اي در جايگاه مخصوص و تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد، جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران از نحوه ي پذيرش دانشجو و تدريس در دانشكده ي فرماندهي و ستاد گزارشي راارائه كرد و سپس دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه علوم نظامي يكصدا به قرائت سوگند نامه اي براي خدمت به آرمانهاي مقدس جمهوري اسلامي ايران و پاسداري از انقلاب اسلامي، استقلال و تماميت ارضي كشور پرداختند.
آنگاه پرسنل نمونه ي اين دانشگاه از جمله چند تن از اساتيد آن به افتخار دريافت جوائز، دانشنامه و نصب سردوشي كه از سوي مقام معظم رهبري به آنان اعطاء شد نايل شدند. همچنين پس ازايراد دو خطابه توسط نمايندگان دانشجويان قديم و جديد دانشگاه علوم نظامي سرود وحدت توسط يگانهاي مستقر در محل اجراء شد و سپس حركات نمايشي توسط گروه كاراته بازان اين دانشگاه به اجراء در آمد.
بر پايه همين گزارش پس از اجراي اين برنامه حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده كل قوا طي بياناتي كه خطاب به پرسنل نظامي حاضر درميدان ايراد فرمودند؛ پيروزيهاي بدست آمده را مرهون ايستادگي و مقاومت ملت ونيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران توصيف كردند و افزودند: پيروزي يك ملت در سايه ي قدرت، توانايي هاي لازم و مقاومت بدست ميآيد. آن ملتي در خور احترام است كه نيروهاي مسلح آن بتوانند به هنگام خطر از تماميت كشور و ملت دفاع كند و بر همين اساس بود كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران پيروزي و افتخار را نصيب ملت بزرگ خود كردند.
فرمانده كل قوا هر گونه كوتاهي در توجه به نظم، انضباط، سازماندهي وتجهيز نيروهاي مسلح را مردود دانستند و فرمودند: تمامي تلاش نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بايد در جهت نظم، افزايش توانايي هاي كيفي و آماده سازي كامل صرف شود. قواي نظامي و انتظامي ما به اسلام عشق مي ورزند و بخاطر برخوردار بودن ازايمان، شجاعت و صداقت، ميتوان آنها را بعنوان يك نيروي نظامي نمونه به جهان عرضه كرد.
مقام معظم رهبري ضمن توصيه به پرسنل نظامي به حفظ ايمان و صفات برجسته ونيكوي اخلاقي فرمودند: اسلام به نيروهاي نظامي و ملت ما عزت و قدرت داد و سايه ي خود را بر سر اين ملت گسترانيد و امنيت حقيقي را به ما عنايت كرد. ملت ما به بركت اسلام آزاد است و پرچم اسلام نيز در پرتو فداكاري مردم مسلمان ايران به اهتزاز درآمد و در سايه ي همين دست آوردها است كه امروز بسياري از ملت هاي دنيا به نام قهرماني هاي ملت بزرگ ايران به هيجان مي آيند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان محبت، صميميت و احترام آحاد مردم ايران به نيروهاي مسلح را خاطر نشان ساختند و از تقيد و پايبندي پرسنل نظامي به اسلام و نشان دادن سيماي ارتش واقعي اسلامي بعنوان يك واجب و فريضه اي كه ترسيم كننده ي قدرت آنهاست، نام بردند.
برپايه ي همين گزارش پس از سخنان حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده كل قوا،‌يگانهاي مستقر در دانشگاه علوم نظامي نيروي زميني از مقابل قرآن مجيد و رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا رژه رفتند.
در اين مراسم كه با شكوه خاصي انجام شد رئيس ستاد فرماندهي كل قوا، رئيس ستاد مشترك ارتش، نماينده ولي فقيه در ستاد فرماندهيكل قوا، فرماندهان نيروهاي سه گانه ارتش، جمعي از فرماندهان ارتش و سپاه ونيروهاي انتظامي، تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، جمعي از روحانيون ومسئولان دفاتر ولي فقيه و عقيدتي سياسي در نيروهاي مسلح، تعدادي از خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان، جمعي از رؤسا و مسئولان و اساتيد دانشگاهها و وابستگان نظامي سفارتخانه هاي خارجي در جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند.
در اين مراسم به فارغ التحصيلان دوره ي هيجدهم دانشگاه علوم نظامي و دوره هاي سي و يكم و سي و دومخلباني هوانيروز دانشنامه اعطاء شد و دانشجويان جديد اين دانشگاه نيز پس از تحليف به دريافت سردوشي مفتخر شدند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /