پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس جمهور سنگال:

حمايت از فلسطين، يكي از وظايف مهم آتي سازمان كنفرانس اسلامي است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار عبدالله واد رئيس جمهور سنگال، زبان آمريكا و ابر قدرتها را زبان تهديد و ارعاب دانستند و خاطر نشان كردند: اگر كشورهاي اسلامي متحد باشند، اين زبان ارعاب اثر بخش نخواهد بود.

حضرت آيت الله خامنه اي حمله نظامي آمريكا به عراق و افغانستان را موجب نفرت ملتها از آمريكا بر شمردند و افزودند: امروز آنها خوب فهميدند كه پيروزي نظامي به معناي پيروزي واقعي نيست و آمريكاييها به معناي واقعي كلمه در منطقه درمانده شده اند.

ايشان با ابراز خرسندي از برگزاري اجلاس آتي سران سازمان كنفرانس اسلامي در كشور سنگال خاطر نشان كردند: هر چه اين اجلاس قوي تر و با محتواتر برگزار شود، دنياي اسلام بيشتر از آن بهره خواهد بُرد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به محاصره غزه و كشتار ملت مظلوم فلسطين، يكي از وظايف مهم سازمان كنفرانس اسلامي را حمايت از فلسطين دانستند و اظهار اميدواري كردند: اين سازمان بتواند به وظايف خود در قبال مردم مظلوم فلسطين جامه عمل بپوشاند.

حضرت آيت الله خامنه اي به شكوفائيها و پيشرفتهاي علمي كشورهاي اسلامي به ويژه ايران اشاره و خاطر نشان كردند جمهوري اسلامي ايران بدون نياز به كمك آمريكا و قدرتهاي جهاني پيشرفتهاي زيادي كرده است و آمادگي دارد آن را در اختيار كشورهاي اسلامي قرار دهد.

ايشان بااشاره به وجود فكر غلط در برخي كشورهاي اسلامي كه تا امريكا و قدرتها موافق نباشند نمي توان كاري كرد تصريح كردند: اين طرز فكر، دروغ و غلط است و اگر ملتها بدون رضايت ابرقدرتها اراده كنند مي توانند كارهاي بزرگي انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ظرفيتهاي بالقوه سازمان كنفرانس اسلامي و وجود منابع مادي و انساني غني در كشورهاي اسلامي افزودند: اين سازمان بايد با گسترش همكاريهاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي ميان اعضاي خود و بدون توجه به خواست آمريكا و قدرتهاي جهاني به سازماني قوي و اثرگذار در صحنه جهاني تبديل شود.

ايشان از توافق رؤساي جمهوري اسلامي ايران و سنگال براي اجرايي شدن موافقت نامه هاي دو كشور ابراز خرسندي و بر گسترش روابط دو جانبه تأكيد كردند.

در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي عبدالله واد رئيس جمهور سنگال با قدرداني از حمايت جمهوري اسلامي ايران در برگزاري اجلاس سران كنفرانس اسلامي در داكار افزود: اين نوع همكاريها نشانه نزديك بودن دو ملت ايران و سنگال است و ما همواره ايران را به عنوان الگوي خود مي دانيم.

وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار خاطر نشان كرد: اين سخنان را منشأ الهام خودم در انجام امور و اقدامات قرار مي دهم.

رئيس جمهور سنگال بر گسترش روابط دو جانبه تأكيد و تصريح كرد: دو كشور جمهوري اسلامي ايران و سنگال بهترين همكاريها را در زمينه هاي مختلف به ويژه در ساخت كارخانه خودروسازي، احداث پالايشگاه و ايجاد خط انتقال برق دارند.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /