پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار شوراي مركزي نمايندگان ولي فقيه در دانشگاه ها

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز در ديدار اعضاي شوراي مركزي نمايندگان ولي فقيه در دانشگاههاي كشور و مسئولين دفاتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها با ايشان ضمن ارائه رهنمودهائي، به بيان مشكلات دانشجويان وچگونگي برخورد روحانيون با اين مشكلات پرداختند و ويژگيهاي لازم براي حضور فعال ومؤثر روحانيت در دانشگاه ها را بر شمردند.
مقام معظم رهبري اهميت و حساسيت نقشروحانيون در دانشگاه ها را مورد تأكيد قرار دادند و با تصريح ضرورت شناخت محيط و مسائل دانشگاه و تميز دادن آن از محيط هاي ديگر از لحاظ ذهني، روحي ، عملي و فكريفرمودند: روحانيوني كه در محيط هاي دانشگاهي حضور دارند بايد به دانشجو علاقمند و به رسالت و علوم رايج در دانشگاه ها اعتقاد داشته باشند. آنان بايد دانشجويان را همانند فرزندان خود مورد محبت و عطوفت قرار دهند.
ايشان لزوم شناخت و آگاهي نسبت به نقش و تأثير روحانيون در دانشگاه ها را خطاب به حاضرين يادآور شدند و افزودند: روابط سازنده و صحيح ميان روحاني و دانشجو تأثير مهمي در آينده ي كشور دارد زيرا دانشجويان بعنوان نيروهاي متخصص در آينده ي كشور نقش مهمي را خواهند داشت.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين به مسائل و مشكلات دانشجويان اشاره كردند و ضمن ارائه رهنمودهايي در مورد چگونگي برخورد با اين مشكلات فرمودند: در محيطهاي دانشگاهي روحاني بايد به قطبي تبديل شود كه دانشجو او را اميد، علاج دهنده و تسلي بخش خودبه هنگام مواجهه با مشكلات بداند و لازمه ي چنين امري ايجاد اعتماد و اطمينان ميان روحاني و دانشجوست.
حضرت آيت الله خامنه اي انجمن هاي اسلامي را مراكز مفيدي براي تجمع دانشجويان دانستند و در پايان سخنانشان فرمودند: براي گسترش تفكر ديني در دانشگاه ها همراهي و اطاعت انجمن هاي اسلامي از روحانيون لازم است و آنها بايدبازويي براي روحانيون باشند. دانشجويان بايد از لحاظ معرفت و استحكام ايمان بعنوان عناصر برگزيده اي در نظر گرفته شوند كه به هنگام فارغ التحصيل شدن افرادي متدين،مخلص و دلسوز مردم باشند.
بر اساس همين گزارش پيش از بيانات مقام معظم رهبري،آيت الله محمدي گيلاني يكي از اعضاي شوراي مركزي نمايندگان ولي فقيه در دانشگاه هاي كشور گزارشي از سمينار مسئولان دفاتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها و عملكرد آنان در دانشگاه ها را به استحضار رهبر انقلاب اسلامي رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /