پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رهبران گروههاي اسلامي كشورهاي عربي

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين پيش از ظهر امروز در ديدار هيأتي متشكل از رهبران گروههاي اسلامي از چند كشور عربي و اسلامي باايشان ضمن فراخواندن آنان به هوشياري در برابر سياستهاي استكبار جهاني، استمرار مبارزه ي جمهوري اسلامي ايران با آمريكا،‌رژيم اشغالگر قدس و رژيمهاي ارتجاعي رامورد تأكيد قرار دادند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اظهار اميدواري به مفيد بودنچنين اجتماعاتي براي اسلام و مسلمين، فرمودند: گردهمايي متفكرين اسلامي و سياسيون مؤمن كه سياست را از ديانت جدا نمي دانند ميتواند اقدام مباركي باشد كه به ايجاديك هسته ي مركزي براي تجمع واقعي اسلامي و مستحكم شدن پيوندهاي برادري بين ملتهاي مسلمان بيانجامد.
مقام معظم رهبري سياستهاي فرهنگي، تسلط و اقتدار فزاينده ي استكبار جهاني و در رأس آن آمريكا را بزرگترين خطر براي اسلام و مسلمين دانستند و خطاب به حاضرين فرمودند: طي نزديك به دوازده سال گذشته جمهوري اسلامي ايران در عين مظلوميت و غربت اما قدرتمندانه و با توكل به خدا به مبارزه با آمريكا، رژيم صهيونيستي و مرتجعين سرسپرده برخاسته است. در اين مبارزه هدف ما حفظ و نجات اسلام بوده و اكنون نيز مصمم هستيم تا در مقابل هر آنچه كه اسلام و جمهوري اسلامي راتهديد ميكند قاطعانه بايستيم.
رهبر انقلاب اسلامي ضمن تأكيد بر لزوم حركت هوشيارانه‌ي نهضت جهاني اسلام در مبارزه با كفر جهاني فرمودند: موقعيت اسلام درمصر، سودان، ايران، خاور ميانه، شبه قاره و آفريقا نشان ميدهد كه بيداري اسلامي ونهضت اسلامي امروز يك مسأله ي جدي مسلمانان است. و ملتهاي بپاخاسته ي مسلمان جز به حكومت اسلامي به چيز ديگري قانع نيستند. كه اين خود از احساسات و شعور اسلامي آنان ناشي ميشود. در چنين شرايطي هر گونه اشتباه و ساده انگاري نزد خداوند وتاريخ بخشوده نخواهد شد.
ولي امر مسلمين از بيداري و اميد اسلامي بعنوان ارزنده ترين سرمايه و نعمت الهي كه به امت اسلامي ارزاني شده است ياد كردند و با تأكيدبر ضرورت پرهيز مسلمانان از صف آرايي در برابر يكديگر فرمودند: وحدت اسلامي مسأله مهمي است كه از طريق ايجاد ارتباط ميان رؤساي معنوي مسلمين تحقق مييابد و ما آغوش خود را بر روي كساني كه با هدف خدمت به اسلام و دفاع از منافع مسلمين يك تشكل اسلامي را دنبال ميكنند، باز كرده ايم. ما مبارزه را رها نخواهيم كرد و در بحبوحه ي جنگ نيز با تأكيد بر شعار «امروز ايران، فردا فلسطين»، مردم ستمديده و مسلمان فلسطين را از ياد نبرديم.
حضرت آيت الله خامنه اي اسلام را بزرگترين نعمت الهي براي ملت ايران دانستند و افزودند: ما اسلام را نعمت بسيار عزيز و گرانبهائي براي خود ميدانيم زيرا در زماني كه قويترين سنگرهاي ضد اسلام در اين كشور بر پا شده بود، خداوند متعال بناي اسلامي را در ايران ايجاد كرد و ما بخاطر انعكاس فرياد مظلومانه ي ملت مسلمان خود در دنيا و نيز تبلور چهره ي مؤمن، صالح، عابد و زاهد امام فقيدمان نزد جهانيان، همواره سپاس و شكر خداوند را بجاي مي آوريم.
مقام معظم رهبري از پافشاري بر اسلام ناب محمدي(ص) و مقابله با خواسته ها و اميال استكبار وارتجاع بعنوان اهداف انقلاب اسلامي نام بردند و فرمودند: اسلام ما اسلام جهاد و شهادت است.
ملت ما با آمادگي كامل پا در اين راه نهاده و ما نيز اميدواريم در راه اين اسلام خدا را ملاقات كنيم. رهبر انقلاب اسلامي در پايان بياناتشان شخصيتهاي اسلامي را كه در اين ديدار حضور داشتند، به توكل بر خدا و پرهيز از طرح مسائل تفرقه انگيز توصيه كردند و با تصريح حمايت خداوند از صابرين آنان را به شكست حتمي آمريكا در سرزمين هاي اسلامي نويد دادند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /