پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاي حافظ اسد رئيس جمهور سوريه

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار آقاي حافظ اسد رئيس جمهوري عربي سوريه با ايشان، طي سخناني ضرورت مبارزه پيگير با رژيم اشغالگرقدس از طريق يكپارچه كردن كليه ي نيروهاي اسلامي و انقلابي را مورد تأكيد قراردادند.
در اين ديدار كه حجت الاسلام والمسلمين هاشمي رفسنجاني رئيس جمهور، معاونين اول رؤساي جمهور ايران و سوريه و نيز چند تن از وزراي دو كشور حضورداشتند؛ مقام معظم رهبري حضور آقاي حافظ اسد رئيس جمهوري عربي سوريه در كشورمان را خيرمقدم گفتند و با اشاره به اوضاع بحراني منطقه ي خليج فارس فرمودند: اوضاع منطقه بخاطر جهالت ها و طمع كاري ها خطرناك شده است.
اما در اين شرايط مسأله ي فلسطين بايد بيش از پيش مورد تأكيد قرار گيرد و ما از اينكه سوريه بعنوان يك كشورخط مقدم، مواضع مستحكم خود را عليرغم مواجهه با مشكلات حفظ كرده است، خوشحاليم.
رهبر انقلاب اسلامي حوادث و وقايع لبنان را بيانگر اطماع استعماري استكبارجهاني و صهيونيزم دانستند و با اشاره به ديدگاههاي نزديك ايران و سوريه درقبال مسائل لبنان فرمودند: ملت لبنان نشان داده است كه قدرت مقاومت و مقابله با سياستهاي استعماري و نقشه هاي دشمنان را دارد. رژيم صهيونيستي از نيروهاي مخلص،مؤمن و مبارز لبنان وحشت دارد. لذا آنان بايد براي مقابله ي با اشغالگران قدس تقويت شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي مشكلات جهان اسلام را با استقامت و ايستادگي مسلمانان و نيروهاي مؤمن قابل حل دانستند و سفر آقاي حافظ اسد به كشورمان را فرصت مناسبي براي هماهنگي هاي بيشتر ميان جمهوري اسلامي ايران و سوريه پيرامون اوضاع منطقه خليج فارس توصيف كردند.
رئيس جمهور سوريه نيز در سخنانش خشنودي خود را ازديدار با حضرت آيت الله خامنه اي ابراز داشت وگفت : انقلاب اسلامي ايران روح تازه‌اي را در پيكره ي امت اسلام دميده است. احساسات ما نسبت به انقلاب اسلامي ثابت و تغيير ناپذير است. به اعتقاد ما انقلاب، ارزشهاي اسلامي را احياء كرده است و مشكلاتي كه طي سالهاي گذشته، ملت ايران با آن روبرو بوده است، حقانيت جمهوري اسلامي ايران را نشان ميدهد.
رئيس جمهور سوريه رژيم صهيونيستي را دشمن اول خطاب كرد و گفت: سوريه بر اساس اين بينش كه صهيونيست ها خطر بزرگي محسوب ميشوند، حركت ميكند. انديشه ي رژيم صهيونيستي آكنده از آرمانهاي باطلي است كه آن را در اوج نژاد پرستي قرار ميدهد. لذا هميشه بايد بياد داشته باشيم كه اسرائيل اولين دشمن است.
آقاي حافظ اسد بر تفاهم و همكاري دو كشور درمسأله لبنان تأكيد كرد و گفت نقش نيروهاي اسلامي درلبنان حائز اهميت خاصي است. جمهوري اسلامي ايران و سوريه براي خاتمه بخشيدن به اختلافات و درگيريها در لبنان تلاش كرده اند. زيرا ما اين وضع راموجب تضعيف نيروهاي انقلابي و اسلامي لبنان و تقويت دشمنان خود ميدانيم.
آقاي حافظ اسد اميدواري خود را نسبت به دستيابي به يك راه حل مناسب براي وحدت نيروهاي انقلابي و اسلامي در لبنان اظهار داشت و در پايان سخنان خود مواضع دو كشور در مورد بحران خليج فارس را نزديك خواند.
اين گزارش حاكيست مقام معظم رهبري همچنين ضرورت متوجه كردن مبارزات مسلمانان انقلابي بر عليه رژيم اشغالگر قدس را مورد تأكيد مجدد قرار دادند و فرمودند: از ديدگاه جمهوري اسلامي ايران مبارزه عليه اسرائيل ارزش اساسي است و اين مطلب بايد به نيروهاي انقلابي لبنان تفهيم شود تا آنها مبارزات خود را بر عليه رژيم صهيونيستي متمركز سازند.
رهبر انقلاب اسلامي درپايان بياناتشان به محبت، صميميت و دوستي حاكم بر روابط دو كشور طي سالهاي گذشته اشاره كردند و اظهار اميدواري فرمودند كه سفر آقاي حافظ اسد به ايران اسلامي نتايج ثمربخشي را در بر داشته باشد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /