پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا صبح امروز در ديدار فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و روساي دفاتر نمايندگي ولي فقيه در اين نهاد انقلابي با ايشان طي رهنمودهاي مبسوطي كه خطاب به آنان ارائه فرمودند: بر لزوم تقويت معرفت و ايمان و تقوي در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تأكيد كردند و ضرورت توجه بيش از پيش به نظم، انضباط و اطاعت از دستور مافوق بعنوان يك حكم عقلي، شرعي و تجربي را يادآور شدند.
در اين ديدار كه با تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد و نواخته شدن سرود جمهوري اسلامي ايران انجام شد، حضرت آيت الله خامنه اي از ايمان به غيب و اعتقاد به وجود يك عالم منظم علت و معلولي و دقيق بعنوان حد فاصل ميان اهل ايمان با ديگر انسانها نام بردند و افزودند ذات مقدس خداوند منشاء حيات همه ي فعل و انفعالات و حركت هاست. نتيجه ي عدم درك صحيح از عالم غيب و يا بي اعتقادي به آن موجب دل بستن قطعي و اتكاء به معادلات و محاسباتي كه مخلوق انسان است، ميشود. اينگونه محاسبات عموماً به اشتباهاتي مي انجامند كه آمريكا در حمله به طبس و عراق در تجاوز به مرزهاي غربي و جنوبي ما مرتكب شدند. ارزيابي آنان از نيروي انساني، سياست، ابزار، تبليغ و حمايتها درست بود اما در نهايت چيزي بدست نياوردند. زيرا يك سلسله محاسبات و علت و عواملي وجود دارند كه در اغلب موارد عقل مادي انسان، در رسيدن به آن راهي ندارد. بلكه بصيرت ديگري لازم است كه با استنباط از آيات الهي ما آن را حكمت ميدانيم.
رهبر انقلاب اسلامي از حكمت بعنوان بصيرتي كه قادر به رويت حقايق ماوراء حجابهاي مادي است، ياد كردند و افزودند: بر اساس معاني قرآني و واقعي، حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه انسان حكيمي بودند كه با حكمت خود فعل و انفعالات عالم غيب را درك ميكردند.امام در عين آنكه از انديشه ي سياسي بسيار بالايي برخوردار بودند بعنوان يك انسان استثنايي زمان ما حقايق را مي فهميدند و اين همان عالم غيب و ملكوت وجود انسان است كه راه رسيدن به آن تقوي و عمل به تكليف شرعي است.
مقام معظم رهبري ملت مسلمان وبا ايمان ايران را يك مجموعه ي مؤمن و متقي ذكر كردند و ضمن تأكيد بر لزوم توجه آحاد مردم به تقواي فردي فرمودند: اگر انسان از شريعت مقدس اسلام در تمام ابعاد زندگي پيروي كند و به آنچه كه تكليف اوست عمل نمايد بخاطر دقيق بودن محاسبات غيبي حتماً به هدف خود خواهد رسيد و راز پيروزيهاي ما نيز در همين امر نهفته است.
ايشان تأمل بر تعبد اسلامي از سوي برخي روشنفكر نماها را ناشي از عدم درك حقايق زندگي دانستند و خطاب به فرماندهان سپاه پاسداران فرمودند: آنچه كه شما رااز يك نيروي نظامي مجهز، مدرن و مجرب اما بي ايمان تميز ميدهد، ايمان و تعبد واعتقاد شما به تأثير فعل و انفعالات غيبي است. تقوي، اخلاص، توجه به خدا و عمل براي اهداف پيامبران تنها عاملي است كه نيروهاي مسلح ما را از ساير نيروهاي نظامي جهان ممتاز ميسازد.
حضرت آيت الله خامنه اي بعنوان يك امر واقعي و عيني، موقعيت انقلابي، سياسي، نظامي و حيثيتي جمهوري اسلامي ايران مجموعه اي پيروز خواندند وافزودند: ملت بزرگ ايران بخاطر ايمان. تقوي و پايبندي به اصول و اعتقادات خود به اهدافش دست يافت و با توكل به خدا محاسبات و فعل و انفعالات غيبي در خدمت او قرارگرفت و به تعبير سياسيون جهان دشمن در مقابل اين ملت زانو زد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به گرايش بي سابقه ي ملتها براي مقابله با استكبار جهاني به سركردگي آمريكا، فرمودند: امروز در آفريقا، آسيا، خاور ميانه، اروپا و آمريكاي لاتين، ملتها و بويژه مسلمانان عليه آمريكا شعار ميدهند. مبدأ اين تحول كه در طول تاريخ بيداري ملتها بي نظير است از پيروزي انقلاب اسلامي ايران ناشي ميشود.انقلاب بر اساس تعاليم اسلام، ضرورت مقابله با ظلم و ستم را در هر شرايطي به مسلمانان تفهيم كرد. زيرا در مبارزه ي مظلوم با ظالم و ستمگر هيچ مرزي وجود ندارد.
فرمانده كل قوا توجه آحاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را به تربيت ديني و رياضت نفساني جلب كردند و ضمن هشدار به آنان نسبت به وجود آفات تهديد كننده به بيان شيوه هاي سلطه گران جهاني براي مقابله با اسلام پرداختند و افزودند: چشمهاي تحليل گر استكبار براي رويارويي با اسلام چاره جويي ميكند. كنفرانس هايي كه دردنياي استكبار در مورد اسلام و تشيع بر پا ميشود همين هدف را دنبال ميكند لذا شما بايد آمادگي هاي معنوي، ذخائر روحي و ايماني، فداكاري و براي خدا بودن را حفظ كنيد. بنيه ي معنوي آحاد سپاه پاسداران بايد به حدي تقويت شود كه در هر شرايطي قدرت و طاقت مقابله و ايستادگي در برابر دشمن را داشته باشند.
رشد معرفت و ايمان در سپاه بخاطر مأموريت سنگيني كه بر دوش خود دارد اجتناب ناپذير است.
حضرت آيت الله خامنه اي جايگاه سپاه پاسداران را حائز اهميت و حساسيت خاصي دانستند وضمن تأكيد بر لزوم آشنايي پاسداران با معارف اسلامي خطاب به آنان فرمودند: شما بايد در حد يك انسان عارف، واقف و آگاه، با الهامات واشارات قرآن كريم آشنا شويد.اكنون زمان خودسازي است و سپاه بايد همواره به صورت يك نيروي مؤمن، آماده وهوشيار در خدمت انقلاب باشد. فرمانده كل قوا اطاعت از دستور مافوق را واجب و يك حكم شرعي و عقلي توصيف كردند و ضمن تأكيد بر لزوم توجه به نظم و انضباط در سپاه پاسداران فرمودند: در نظام فرماندهي اسلامي فرض است كه سلسله مراتب با دقت وترجيح تشخيص فرماندهي انجام پذيرد. سپاه مسئول حفاظت از انقلاب و كشور ميباشد وآنچه كه بر عهده ي نيروهاي سه گانه ي آن نهاده شده مأموريت بسيار مهمي است.
فرمانده كل قوا در پايان سخنانشان اهميت نيروي زميني سپاه پاسداران را خاطرنشان ساختند و ضرورت اجتناب سپاه از ورود به خط بازيهاي سياسي را مورد تأكيد قراردادند.
بنا برهمين گزارش پيش از بيانات مقام معظم رهبري حجت الاسلام والمسلمين محمدي عراقي نماينده ي ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي سخنان كوتاهي سالروز ارتحال جانسوز پيامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) و شهادت علي بن موسي الرضا(ع) را تسليت گفت و ضمن اعلام آمادگي كليه اعضاي سپاه پاسداران براي دفاع از اسلام و مقابله با كفر جهاني افزود: ما در هر شرايطي جان بركف در اجراي فرامين فرمانده كل قوا، آمادگي و هوشياري كامل خود را جهت حراست از ميراث حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه و انقلاب اسلامي حفظ خواهيم كرد.
آنگاه آقاي محسن رضايي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي سخنان كوتاهي ياد و خاطرهي شهداي جنگ تحميلي را گرامي داشت و آمادگي نيروهاي سه گانه ي سپاه پاسداران و بسيج را جهت پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي و مقابله با هرگونه تجاوزي اعلام كرد. دراين مراسم همچنين برادر آهنگران در غم فقدان و رحلت پيامبر عظيم الشأن اسلام،شهادت امام حسن مجتبي(ع) و شهادت امام رضا(ع) به ذكر مصيبت پرداخت.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /