پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي از آزادگان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار جمع زيادي از آزادگان مقاوم و سرافراز با ايشان طي سخنان مبسوطي به تحقق وعده ي خداوند مبني بربرخوردار شدن ملت مسلمان و استوار ايران از پيروزي و نصرت الهي اشاره كردند وقطعيت به اهتزاز درآمدن پرچم اسلام و ايمان الهي در سراسر جهان بعنوان يك وعده يديگر الهي را مورد تأكيد قرار دادند.
در اين ديدار كه با بيان احساسات مخلصانه وپرشور آزادگان در تبعيت و پيروي از مقام معظم رهبري توأم بود حضرت آيت الله خامنه‌اي در بياناتشان از مقاومت و پايمردي آزادگان در دوران سخت اسارت تجليل كردند و با اشاره به عينيت يافتن آيات الهي در جريان حوادث و شرايط خاص انقلاب اسلامي فرمودند مجموعه ي آيات الهي را بهتر از هميشه ي تاريخ ميتوان در دوران مجاهدت، زحمت و تلاش فهميد و تفسير كرد. آيات قرآن كريم براي ما تجربه ي زندگي ودرس حكمت است و ما در دوران انقلاب تا به امروز آيات الهي را بوضوح تجربه و لمس كرده ايم و شاهد تحقق وعده هاي الهي و صحت تحليلهايي بوده ايم كه اساس آنها آيات محكمات قرآن كريم بوده است.
مقام معظم رهبري با استناد به اعترافات اخيرا برقدرتها و هم پيمانان آنها فرمودند: آنها بخاطر خصومت با جمهوري اسلامي ايران وبراي مقابله با رشد فزاينده ي اسلام انقلابي وناب در جهان، آن دشمن حقير را درطول جنگ تحميلي تقويت كرده و او را مورد حمايت خود قرار دادند. اما عليرغم صف آرايي تمامي قدرتها در برابر ايران اسلامي، وعده هاي اسلام تحقق يافت و ملتمسلمان و بزرگ ايران در نتيجه ي صبر و استقامت خود به پيروزي بزرگي كه در انتظارش بود دست يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي به موقعيت استوار و برتر جمهوري اسلاميايران از لحاظ سياسي اشاره كردند و با تأكيد بر لزوم برگزاري مراسم هفته ي دفاع مقدس فرمودند: در سالگرد جنگ تحميلي ملت ما ياد مفقودين عزيز و شهداي گرانقدري كه جان خود را در راه خدا و براي تضمين پيروزيها نثار كردند گرامي داشته و پيروزي بزرگ خويش را جشن خواهد گرفت.
رهبر انقلاب اسلامي ملت بزرگ ايران و دل دادگان به اسلام، انقلاب و حاكميت جهاني اسلام را مورد خطاب قرار دادند و فرمودند:نيرومندترين قدرتهاي شرق و غرب با همدستي يكد‌يگر و صرف ميلياردها دلار و نيز بابكار گرفتن مجهزترين وسايل جنگي و تبليغاتي هشت سال در برابر شما جنگيدند اما به اهداف خود نرسيدند و اين بهترين نشانه براي قدرت و پيروزي ملت ماست.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه ي سخنانشان به استحكام و قدرت نيروهاي نظامي جمهوري اسلامي ايران اشاره كردند و فرمودند: ارتش ما امروز يك نيروي منظم، محكم، منصبط و برخوردار ازتجهيزات عالي است و سپاه پاسداران نيز يك سازمان بي نظير و نيروئي انقلابي و زنده بشمار ميرود. و در كنار نيروهاي پرصلابت نظامي، ملت ايران اكنون با نشاط تر و شادابتر از گذشته در صحنه ي انقلاب حضور دارد و ما اين را پيروزي بزرگ اسلام ميدانيم.
مقام معظم رهبري خطاب به آزادگان، شرايط سخت و دشواري كه ملت ايران طي 8 سال جنگ تحميلي پشت سر گذاشته است را مورد اشاره قرار دادند و فرمودند: پرچم توحيد، اسلام و ايمان به عنوان بيرق ايستادگي در مقابل ظلم و جور در هر نقطه اي از جهان و حامي استقلال ملت ها در برابر قدرتهاي جبار عالم و نيز مركز اميد مستضعفان بايد در سراسر جهان به اهتزاز در آيد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر بيداري ملتها و افتخار مسلمانان به اسلام عزيز فرمودند: قدرتمندان و زورمداران جهاني امروز تنها از اسلام، قرآن و مسلمانان واقعي هراس دارند. نگراني مرتجعين و علمداران اسلام آمريكايي نيز از اسلام ناب محمدي(ص) است . زيرا اسلام با تجديد حيات خود به مسلمانان و مستضعفان اميدو نويد ميدهد.
ايشان افزودند: جامعه ي ما كه مركز توجهات جهاني اسلام است طبق وعده ي الهي و بر اساس خواسته هاي اسلام ساخته خواهد شد. ما پيروزيهايمان را در سايه ي وحدت كلمه كه همواره امام عزيزمان بر آن تأكيد داشتند بدست آورده ايم و ملت كه همچنان با صلابت و محكم و يكپارچه ايستاده است بايد با دوري جستن از گروه گرايي ها ، خط بازيها و حب نفس ها وحدت كلمه ي خود را حفظ كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان ضرورت بكارگرفتن تجربه، آگاهيها و توانائي هاي آزادگان بعنوان يك ذخيره ي گرانبها در خدمت سازندگي كشور را مورد تأكيد قرار دادند و براي پيشرفت كشور و انقلاب آنها را به تلاش و كار در صحنه هاي مختلف فرا خواندند.
بر اساس همين گزارش پيش از بيانات مقام معظم رهبري روحاني آزاده حجت الاسلام ابوترابي بعنوان نمونه برجسته ايي ازاسوه هاي صبر و مقاومت طي سخناني خاطره ي امام عظيم الشأن جهان اسلام حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه و نيز شهداي عاليقدر اسلام را گرامي داشت و اندوه وتأسف عميق آزادگان از فقدان رهبر كبير انقلاب اسلامي را يادآور شد.
وي در سخنان خود همچنين گفت: ملت بزرگ ما با سرمايه ي اصلي خود يعني وحدت كلمه، ايمان، تعهد ويكپارچگي و در پرتو مشعل فروزان ولايت فقيه، نهضت اسلامي را كه پرچمدار گسترش عدالت و زمينه ساز فرج امام زمان(عج) است به پيش برد و پس از ارتحال جانكاه امامبزرگوار نيز ملت ايران تحت رهبري ولي فقيه، استكبار جهان را از رسيدن به اهداف پليد و ضد انسانيش ناكام گذاشت.
حجت الاسلام ابوترابي در ادامه سخنان خود آمادگي آزادگان را براي مجاهدت در راه امام عزيز و فقيد جهان اسلام اعلام داشت و افزود:ما به هيچ وجه خود را طلبكار نميدانيم و از اينكه همراه با رزمندگان شهيد اسلامبه جبهه رفته و اكنون تنها خود بازگشته ايم در برابر خانواده هاي معظم شهيدان احساس شرمندگي ميكنيم.
حجت الاسلام ابوترابي در پايان سخنان خود گفت: احساسات پاك و عواطف پرشور مردم در استقبال آزادگان ما را شرمنده مردم ساخته و از احساس مسئوليت مقام والاي ولايت فقيه نسبت به اين ملت، انقلاب مقدس اسلامي، رزمندگان وآزادگان خدا را شاكريم و به پيشگاه ايشان و ملت خود اعلام ميكنيم كه ما براي جبران كمبودها باز نگشته ايم بلكه آمده ايم تا در ادامه راه امام عزيزمان كه همان اهداف مقدس شهدا را تشكيل ميدهد، گامي برداريم.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /