پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار با مسؤولان صدا و سيما

حضرت آيةا... خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار مسؤولان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با ايشان از راديو و تلويزيون به عنوان دانشگاهي براي تبيين و تشريح اصول و مفاهيم و پيامهاي اسلام ناب محمدي(ص) و انقلابي نام بردند و حساسيت و اهميت اين دستگاه ارتباطي را مورد تأكيد قرار دادند.
رهبر انقلاب اسلامي، وسايل ارتباط جمعي را يكي از حساس ترين مراكز و تشكيلات در هر جامعه اي توصيف كردند و فرمودند: صدا و سيما تشكيلاتي حساس، مهم و تعيين كننده در زندگي مردم است و تأثير كار، تلاش و فعاليت در اين دستگاه بسيار سريع و عمومي است. بهبود روز افزون برنامه ها و كار راديو و تلويزيون در آينده نيز يك ضرورت است و بايد فاصله موجود صدا و سيماي كنوني با آنچه كه مورد توقع است به همت مديران دلسوز و كارگزاران علاقمند و با ابتكارات لازم و احساس مسؤوليت شديد مرتفع گردد.
مقام معظم رهبري به تمايل و گرايش كشورهاي اسلامي و انقلابي براي الگو گرفتن از هويت معنوي و انقلابي و دستاوردهاي نظام اسلامي ايران اشاره كردند و افزودند: نظامي كه محصول انقلابي بزرگ و مكتبي مترقي و پيشرفته است و با حالت بسيار ممتاز سياسي در دنيا اداره ميشود، مطالب گفتني فراواني دارد كه بايد با استفاده از رسانه ها و دستگاههاي ارتباطي كشور آن را به مخاطبان علاقمند خود در سراسر جهان برساند و در اين ارتباط صدا و سيما رسالت و نقش بسيار مهمي را بر عهده دارد.
ايشان به بيان اين مطلب كه امروز اسلام زيباترين، پرمعناترين و سودمندترين پيامها را براي انسانها دارد پرداختند و اظهار داشتند: قدرت هاي گرگ صفت جهان در برابر حكومت اسلامي و انقلابي ايران دندان تيز كرده اند. در چنين شرايطي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران بايد بر مقابله با تبليغات استكباري و دشمنان نظام تأكيد نمايد و با سپر كردن سينه ي خود در برابر تبليغات دشمنان نسبت به انقلاب و مفاهيم پذيرفته شده ي اسلام عزيز، انقلاب و نظام را به عنوان نظرات اصلي مطرح كند.
حضرت آيةا... خامنه اي تكريم، رشد و ارزش دادنبه انسان و دفاع از معنويت را يكي از وظايف عمده ي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران دانستند و فرمودند: در دنياي كنوني كه سياست در خدمت چپاول و غارت انسان ها قرار گرفته و براي قشر وسيعي قدرت طلب، ثروت، معبود و مطلوب نهائي است، در دنيائي كه سياست و روابط بين الملل و حتي روابط دولت ها با مردم بر اساس نيرنگ، فريب و ستم بنا شده و در جهاني كه دولتي نظير دولت آمريكا به ايجاد فاجعه اي همچون هيروشيما افتخار ميكند، نظامي بر اساس ارزشهاي الهي و اسلامي به وجود آمده كه ايمان و معنويت را در چارچوب قابل عرضه اي به دنيا ارائه كرده است و كشور و ملتي بزرگ پس از چندقرن كه قرباني سياستهاي سودجو و مداخله گر شده بود، امروز خود را باز يافته و با استقرار يك نظام الهي و انساني، تصميم به مقابله با معارضه طلبي هاي ستمگران و قدرتمندان جهاني گرفته است.
حضرت آيةالله خامنه اي ضمن تقدير از خدمات مخلصانه ي دست اندر كاران صدا و سيما و با بيان اين نكته كه تلاش كارگزاران اين دستگاه ارتباطي جهاد في سبيل الله محسوب ميشود، فرمودند: صدا و سيما بايد نقاط زيباي انقلاب را در معرض چشم و گوش مردم قرار دهد و به عنوان يك دانشگاه اسلامي، اصول اسلام ناب محمدي(ص) شامل پيام ها، مباني مفاهيم و درس هاي انسان ساز آن را تبيين و تشريح كند.
مقام معظم رهبري در پايان سخنانشان بر لزوم توجه هر چه بيشتر به مفاهيم و معارف زندگي ساز اسلام در صدا و سيما به عنوان گرايش هاي اصولي نظام تأكيد كردند و ضرورت توسعه ي فني صدا و سيما را ياد آور شدند.
بر اساس همين گزارش پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي آقاي محمد هاشمي رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران طي سخنان كوتاهي به معرفي ديدار كنندگان پرداخت و گزارشي ازعملكرد بخشهاي مختلف اين سازمان را به استحضار حضرت آيةا... خامنه اي رساند و طي آن اظهار اميدواري كرد كه صدا و سيما بتوانند از لحاظ برنامه، محتوي، تكنيك و پوشش جهاني به الگويي براي كشورهاي مختلف جهان تبديل شود.
اين گزارش حاكيست دراين ديدار حجةالاسلام دعاگو رئيس شوراي سياستگذاري صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و معاونين و مديران ستادي بخش هاي مختلف صدا و سيما در تهران حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /