پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور مردم ابرکوه:

همت بلند و نشاط جوانان ما، طراحان توطئه های جهانی را مایوس می کند‏

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح امروز در چهارمين روز سفر به استان يزد در جمع پرشور مردم ابركوه، «احساس مسئوليت دولتمردان و مسئولان نظام در قبال مردم» و «همت و خودباوري ملي» را دو عامل استمرار پيشرفتهاي كشور خواندند و با اشاره به اهميت انتخابات مجلس هشتم تأكيد كردند: ملت زنده، جوان و پرانگيزه ايران، اين انتخابات را برخلاف خواست بيگانگان به انتخاباتي پرشور و پرفروغ تبديل خواهد كرد.

ايشان با تشكر صميمانه از ابراز احساسات گرم مردم شهر باستاني و بسيار كهن ابركوه، برخورداري مردم ايران از انگيزه هاي تحرك آفرين را، از بركات انقلاب اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: جوان و پرانگيزه بودن يك ملت، آينده آن كشور را تضمين مي كند و روح ملت ايران،‌به توفيق الهي،‌جوان و پراميد است.

رهبر انقلاب اسلامي، فقدان احساس مسئوليت در مقابل مردم را از آفات دردناك رژيم گذشته خواندند و افزودند: دولتمردان آن رژيم، فقط در مناطقي، به دنبال كار بودند كه براي خودشان سود و نفعي داشته باشد اما انقلاب اين عرف را عوض كرد و احساس مسئوليت و نگاه عادلانه در قبال مردم همه مناطق كشور را،‌مهمترين وظيفه دولتمردان قرار داد كه تلاش دولت براي رسيدگي به شهرها و مناطق دور و نزديك، نتيجه چنين احساس مسئوليتي است.

ايشان همت و خودباوري مردم را دومين عامل پيشرفت كشور دانستند و با اشاره به تلاش تبليغاتي استعمار براي ايجاد احساس خود كم بيني در ملت ايران افزودند: انقلاب اسلامي، فضاي جامعه را از هواي آلودهء خودكم بيني پاك كرد و ملت ايران امروز با تكيه بر اسلام و ايمان، استعدادهاي دروني و تاريخ مشعشع و تابناك خود مسير پيشرفت را طي مي كند.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر تقويت نگاه اميدوارانه ملت به آينده افزودند: پس از انقلاب، پيشرفتهاي زيادي به دست آمده اما اين دستاوردها با توجه به شأن و جايگاه حقيقي ملت ايران، كافي نيست و براي دستيابي به اين جايگاه رفيع،‌بايد شتاب پيشرفت كشور را افزايش دهيم.

ايشان همت ملي را رمز استمرار توفيقات ملت و كشور برشمردند و افزودند: هركس در هر جاي اين كشور پهناور و در هر شغلي مشغول كار است بايد در قبال پيشرفت ايران عزيز، احساس وظيفه كند و با انجام دادن صحيح وظايف خويش، سهمش را در حركت عمومي ملت براي دستيابي به اهداف و آرمانها ايفا نمايد.

حضرت آيت الله خامنه اي،‌ ارائه اسلامِ متناسب با زمان را از خدمات به ياد ماندني ملت ايران به جامعه بشري ارزيابي كردند و افزودند: امروز تفكر پيشرفته سياسي – اجتماعي اسلام كه جمهوري اسلامي ايران آن را ارائه كرده است مي تواند راهنما و سرمشقي براي ملتهاي تشنه معنويت و سعادت باشد كه انديشمندان با انصاف جهان نيز بر اين واقعيت صحه مي گذارند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: دولت حقاً و انصافاً به طور خستگي ناپذير مشغول كار و تلاش است و علاوه بر خدمات مادي و عمراني و رسيدگي به مشكلات مردم، با سربلندي و افتخار، شعارها و ارزشهاي انقلاب را مطرح مي كند.

حضرت آيت الله خامنه اي، عزم راسخ، حضور در صحنه و نشاط و تحرك ملت را مأيوس كننده طراحان توطئه هاي جهاني برشمردند و افزودند: ملت ايران در مقابل افكار عمومي و نگاه جهانيان، در هيچ مسئله اي اظهار ضعف و عقب نشيني نخواهد كرد.

ايشان با تجليل از ايستادگي مردم و مسئولان در موضوع هسته اي خاطرنشان كردند: اين پايداري، يك ضرورت و نياز ملي است چرا كه اولاً اگر امروز تلاش براي بهره برداري از انرژي هسته اي را پيگيري نكنيم،‌از جهان عقب خواهيم ماند و ثانياً هرگونه انفعال، به دشمن جرأت پيشروي مي بخشد بنابراين همانگونه كه آحاد ملت در سراسر كشور تكرار مي كنند، دستيابي به اين قدرت علمي و قدرت انرژي هسته اي حقيقتاً حق مسلم ملت ايران است.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين حضور گسترده در انتخابات 24 اسفند را، نمايش عزم راسخ و قدرت و تصميم ملت ايران خواندند و افزودند: بيگانگان هميشه درصدد كم فروغ كردن انتخابات و بي اعتنايي مردم به صندوقهاي رأي بوده اند اما مردم در انتخابات مجلس و انتخابات ديگر درست نقطه مقابل خواست آنان عمل كرده اند و با احساس مسئوليت بيشتر در صحنه حضور يافته اند كه اميدواريم در انتخابات آتي نيز همينگونه باشد.

حضرت آيت الله خامنه اي،‌انتخابات را ميدان رقابت مثبت، پرشور و پرفايده برشمردند و با تأكيد بر لزوم پرهيز شديد و كامل نامزدها و هوادارانشان از «بداخلاقي هاي انتخاباتي، بدگويي، تهمت و اهانت» افزودند: اميدواريم خداوند در انتخابات هشتمين دوره مجلس نيز به ملت ايران توفيق اداي وظيفه عنايت كند.

ايشان در بخش ديگري از سخنانشان رسيدگي به مشكلات مردم نجيب استان يزد از جمله مردمي صميمي و خونگرم شهر ابركوه را ضروري برشمردند و افزودند: كشور از امكانات، مسئولان دلسوز و نيروهاي كارآمد خوبي برخوردار است و بايد با برنامه ريزي، شتاب حل مشكلات و پيشرفت كشور را بيشتر كرد.

در ابتداي اين ديدار كه در ورزشگاه شهيد پور اكبري شهرابر كوه برگزارشد، حجت الاسلام والمسلمين غفوري امام جمعه اين شهر ضمن خوش آمد گويي به رهبر انقلاب اسلامي ،گزارشي از برخي مشكلات اين شهر از جمله كمبود آب بيان كرد.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /