پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضرت آيت الله خامنه اي:

شهيدان نه فقط افتخار ملت ايران بلكه حقيقتاً افتخاري براي نسل امروز بشر هستند.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار" خانواده هاي معظم شهيدان، جانبازان و آزادگان"، شهدا و ايثارگران را ريشه هاي درخت تناور نظام اسلامي خواندند و تأكيد كردند: پديده عظيم و تاريخي حيات دوباره اسلام و بيداري امت اسلامي به بركت نهضت مردم ايران و فداكاري خانواده هاي شهدا شكل گرفته و در همين سه دهه به اندازه صدها سال به پيش رفته است.

ايشان با اشاره به شجاعت، پايمردي و عزم راسخ شهدا در كارزار نابرابر جنگ تحميلي افزودند: شهيدان نه فقط افتخار ملت ايران بلكه حقيقتاً افتخاري براي نسل امروز بشر هستند.

حضرت آيت الله خامنه اي جانبازان را، شهيدان زنده خواندند و با يادآوري برخي مشكلات و دشواريهاي جانبازي تصريح كردند: هر لحظه اي كه اين عزيزان درد و دشواري جانبازي را با ياد خداوند تحمل و شكر مي كنند اجر مجاهدت دارند و اگر با همين روحيه، خدا را ملاقات كنند اجر شهيد نصيب آنان خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي با ستايش از صبر و استقامت و جايگاه رفيع خانواده هاي شهيدان و ايثارگران، آنان را ستونها و پايه هاي عظيم نظام اسلامي برشمردند و قدرشناسي از اين عزيزان را وظيفه اي همگاني دانستند.

ايشان فداكاري را لازمه هر پيشرفت و تحول خواندند و با اشاره به برافراشته شدن پرچم اسلام به دست ملت ايران افزودند: به بركت انقلاب ملت ايران، گرايش به «دين و معنويت» در جهان سراسر ماديت امروز، احيا شد و ملت ايران در چشم جهانيان عزيز و مقتدر گرديد و اين افتخار در درجه اول متعلق به شهدا، ايثارگران و خانواده هاي آنان است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به انگيزه جوانانِ كشور براي حضور در عرصه هاي مجاهدت سياسي، اجتماعي، علمي و فرهنگي افزودند: جوانانِ امروز نيز پرچمداران ايثار و فداكاري در راه اعتلاي اسلام و ايران اسلامي هستند و اين ملت با توكل به خدا همچنان به پيمودن راه پرافتخار شهيدان ادامه مي دهد.

ايشان در پايان ياد شهيد محراب آيت الله صدوقي و چهار هزار شهيد استان يزد را گرامي داشتند.

در ابتداي اين ديدار پدر شهيدان اشرف و خانم فاطمه راسخي نژاد «همسر شهيد و خواهر جانباز» به رهبر انقلاب اسلامي خيرمقدم گفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /