پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب:

وجدان­های پاک و انسان­های آزاده دنیا در کنار مردم فلسطین هستند

حضرت آیت ­الله خامنه ­ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقاي ماهيندا راجا باكسه رئیس جمهور سریلانکا و هیأت همراه ، با اشاره به پیشینه روابط دو کشور و لزوم گسترش مناسبات دو جانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تصریح کردند: قاره آسیا ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری بین کشورهای خود دارد که کمتر به آن توجه شده و ضروری است دولت­های منطقه گام­های مؤثری در این مسیر بردارند.
رهبر انقلاب اسلامی با تمجيد از سياست دولت فعّال سريلانكا در كمك به مسلمانان سريلانكايي و همراهی با آنان خاطر نشان كردند: خوشبختانه امروز دولتمردان اين كشور رفتار خوبی با مسلمانان سریلانکا دارند و ما از اين رويكرد، قدرشناسي مي كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي به اقدام مثبت دولت سريلانكا در حمايت از مردم فلسطين اشاره و تصريح كردند: جبهه حامی صهیونیست اقدامات بسیاری برای پایمال کردن حقوق مردم فلسطین انجام داده که نمونه آن برگزاری کنفرانس آناپولیس است اما وجدان­های پاک و انسان­های آزاده دنیا در کنار مردم فلسطین هستند و از آنان حمایت می کنند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي ماهيندا راجا باكسه رئيس جمهور سريلانكا با موفقيت آميز خواندن مذاکرات و توافقات انجام شده بين دو كشور، افزود: ایران و سریلانکا روابط ديرينه اي با یکدیگر دارند و تا کنون دو کشور طرح هاي متعددي تعريف و اجرا کرده اند.
وي به مشكل تروريسم در سريلانكا طی سال­هاي اخير اشاره و تصريح كرد: تروريست­ها خواهان تقسيم كشور به دو بخش بودند كه موفق شديم آنان را از شرق کشور پاكسازي كنيم و اكنون براي تحول، توسعه و رونق مناطق مختلف كشور تلاش مي كنيم.
رئيس جمهور سريلانكا به تشكيل كميته همبستگي با ملت فلسطين در سريلانكا اشاره كرد و گفت: ما ضمن محكوم كردن اعمال و تهاجمات صهيونيست­ها، از ايده تشكيل دولت مستقل فلسطيني حمايت مي كنيم.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /