پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

دیدار جمعي از شاعران پيشكسوت و جوان كشور

در شب ميلاد كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي(عليه السلام)، جمعي از شاعران پيشكسوت و جوان كشور در حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، سروده هاي خود را در وصف پيامبر اعظم(ص)، اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام)، شهيدان انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و همچنين اشعاري با مضامين ديني و اجتماعي، قرائت كردند.
رهبر انقلاب اسلامی، این جلسه صمیمی را جلسه ای نمادین برای تجلیل از شعر و شاعر برشمردند و خاطرنشان کردند: هنر شعر بعد از انقلاب اسلامی حرکت رو به رشد خود را آغاز کرده است و انتظار می رود این حرکت مبارک در ترسیم منحنی رشد خود به نقطه اوج تاریخی برسد.
ایشان وجود فکر و قالب نو، مضمون یابی و ترکیب های بدیع و استفاده خوب از کلمات را از ویژگی های بارز شعرای این دوران برشمردند.
حضرت آیت الله خامنه ای تجلیل و تکریم شاعران جوان را ضروری دانستند و خاطر نشان کردند: شعرِ شعرای جوان ما، حقیقتا از برخی آثار ادبی و شبه ادبی بی توجه به اسلام و انقلاب بالاتر است لذا شایسته است از آنان تقدیر و اشعارشان گردآوری و منتشر شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم توجه به نقد و نقادی در عرصه هنر و شعر تصریح کردند: نقد، شعر را صیقل و جلا می دهد و خصوصیات مثبت را برجسته می کند و انتشار اشعار زمینه خوبی برای نقد شعر است.
در ابتداي اين مراسم، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه رهبر انقلاب اسلامي افطار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /