پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام تسليت به مناسبت مصيبت هتك حرمت مرقد عسگريين(ع) - لزوم هوشياري و خويشتن‌داري

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي ضمن تسليت مصيبت بزرگ هتك حرمت مرقد مطهر حضرات عسگريين سلام‌الله عليهما، سرويس‌هاي جاسوسي اشغالگران و صهيونيست‌ها را طراحان اصلي اين جنايت بزرگ دانستند و تصريح كردند: علما و بزرگان جهان اسلام و عموم مسلمانان به ويژه مردم عراق شيعه و سني بايد ضمن هوشياري در قبال سياست خطرناك تفرقه‌افكني دشمنان، خويشتن‌داري خود را حفظ و همدلي با برادران مسلمان را بيش از پيش رعايت كنند.

متن پيام ولي امر مسلمين جهان به اين شرح است:

"بسم‌الله الرحمن الرحيم

انالله و انااليه راجعون

دست تبهكار فتنه‌انگيزان بار ديگر خنجر زهرآلود خود را به پيكره امت اسلامي فرود آورد و مرتكب جنايتي فجيع شد. حادثه‌ انفجار در حرم سامرا و هتك حرمت مرقد مطهر امامين همامين عسگريين سلام‌الله عليهما نه فقط دل شيعيان جهان را خونين و عموم مسلمانان را كه به خاندان مكرم پيامبر اعظم صلي‌الله عليه و آله عشق واردات مي‌ورزند،غمگين و جريحه‌دار كرد، بلكه دنياي اسلام را در برابر توطئه‌هاي هولناكي قرار داد كه هدفش ايجاد جنگ داخلي در عراق و مشغول كردن ملت‌هاي مسلمان به حوادث خونين مذهبي و فرقه‌يي است.

عاملان كوردل و سيه روي اين جنايت بزرگ چه بازماندگان كافركيش رژيم بعث صدامي باشند و چه متحجران فريب‌خورده وهابي و سلفي، ترديد نمي‌توان كرد كه سرويس‌هاي جاسوسي اشغالگران و صهيونيست‌ها طراحان اصلي اين نقشه‌ پليدند.

اشغالگران براي سست‌كردن پايه‌هاي دولت مردمي عراق و توجيه حضور نامشروع خود در آن كشور، ميدان را براي تروريست‌ها و وحشت‌آفرين‌ها باز گزارده و ميان برادران مسلمان آتش‌افروزي مي‌كنند. حرم مطهر عسگريين قرن‌ها در شهر سامرا و در ميان مردم اهل تسنن محترم بود و هرگز كسي در هيچ دوره به ساحت مقدس آن اهانت روا نداشته بود.

اكنون در دوران سلطه اشغالگران اين دومين بار است كه چنين بي‌شرمانه جنايتكارانه به آن جايگاه رفيع و قدسي تعرض مي‌شود. اشغالگران عراق نمي‌توانند از مسووليت اين جنايت بزرگ شانه خالي كنند.

برادران شيعه و سني عراق به هوش باشند كه در دام توطئه دشمن نيفتند. مسلمانان در همه جاي جهان بيش از گذشته بايد مراقب سياست تفرقه‌افكني و جنگ‌افروزي دشمنان اسلام باشند. امروز دشمنان در عراق، در فلسطين، در لبنان و در هر نقطه از جهان اسلام كه بتوانند آتش‌افروزي مي‌كنند و با بهانه‌هاي گوناگون مذهبي و قومي و حزبي و غيره مسلمانان را به صف‌آرايي در برابر يكديگر و برادركشي تحريك مي‌نمايند. مسلمانان نبايد به آن‌ها در اين هدف ننگين و خطرناك كمك كنند. علماي محترم اهل تسنن فاجعه‌ سامرا را محكوم كنند و صريحا بيزاري خود را از مرتكبان آن ابرز نمايند و علماي محترم شيعه‌، پيروان اهل بيت عليهم السلام را به خويشتنداري دعوت كنند و همه علما و بزرگان روحاني جهان اسلام پيروان خود را به همدلي با برادران خود و رعايت احساسات مذهبي هر فرقه سفارش نمايند. اينجانب اين مصيبت بزرگ و ساير مصايب مسلمين را به حضرت بقيه‌الله ارواحناه فداه تسليت عرض مي‌كنم.

خداوند شر مستكبران ظالم و كافر را از سر ملت‌هاي مسلمان برطرف نمايد.

والسلام علي عبادالله الصالحين
سيدعلي خامنه‌اي
24 خرداد 1386"
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /