پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اقشار مختلف مردم و مسلمانان خارج از كشور

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين صبح امروز در ديدار جمع زيادي از امت جهاني اسلام با ايشان طي سخناني از اخلاص عمل امام عظيم الشأن و هميشه جاويد مسلمان بعنوان نقطه ي اساسي و برجسته ي زندگي و سيره ي آن حضرت نام بردند و براي سربلندي، عظمت و قدرت روز افزون اسلام، وحدت و يكپارچگي مسلمين را ضروري و اجتناب ناپذير خواندند.
در اين ديدار كه با ابراز احساسات مخلصانه و شورانگيز مسلمانان خارجي نسبت به مقام معظم رهبري توأم بود حضرت آيت ا...خامنه اي از برادران و خواهران مسلماني كه از سراسر جهان براي شركت در مراسم سالگرد ارتحال مقتداي محرومين و مستضعفين به ايران اسلامي آمده اند تشكر كردند و با اشاره به ابعاد برجسته ي زندگي و سيره ي امام خميني رضوان ا... تعالي عليه فرمودند: فتح دلهاي آحاد امت اسلامي در اقصي نقاط جهان كه در برابر عظمت امام و راه و پيام او، از خود اطاعت، تسليم و همراهي نشان دادند از اخلاص آن بزرگوار كه نقطه ي اساسي حيات او بود ناشي مي شد و فقط با اخلاص در گفتار و عمل است كه مي توان راه امام را طي كرد.
رهبر انقلاب اسلامي سخنان امام را موجب واهمه ي دشمنان و دلگرمي دوستان انقلاب دانستند و افزودند: بر اساس جهان بيني اسلامي اعتقاد راسخ به لزوم اتحاد مسلمين براي حل مشكلات مسلمان و عظمت، سربلندي و قدرت اسلام، ضرورت دارد و اين هدفي بود كه امام همواره آن را دنبال مي كردند.
ايشان نسبت به تلاش فزاينده ي آمريكا و همدستانش براي ايجاد تفرقه و اختلاف بين مسلمانان هشدار دادند و فرمودند:امروز مزدوران قلم بدستي كه با دلارهاي نفتي و پول كيسه ي مرتجعين هم پيمان آمريكا تغذيه مي شودند در جهت ايجاد اختلاف بين مسلمانان مختلف تلاش مي كنند.آمريكا كه جاذبه ي انقلاب اسلامي را براي خود يك خطر مي داند براي ضربه زدن به وحدت مسلمانان و ايجاد درگيري و اختلاف بين مذاهب اسلامي امكانات خود را بكار گرفته است.
ولي امر مسلمين از اتحاد نيروهاي مؤمن و موحد به عنوان يك فريضه نام بردند و ضمن حمله ي شديد به حكام آل سعود فرمودند: يكي از بزرگترين اهداف حج خانه ي خدا، نزديك كردن مسلمانان به يكديگر و شناساندن دشمن به مجموعه ي عظيم مسلمانان است. اما حكام ظالم و فاسد سعودي در برابر چشم مسلمانان و در حرم امن الهي دست به كشتار فجيع مردان و زنان مظلوم، خانواده هاي شهدا و جانبازان زدند و از اعلام مخالفت خود با برائت از آمريكا و اسرائيل هم ابا نكردند و اكنون نيز سه سال است كه صد عن سبيل الله و مسجد الحرام كرده اند.
حضرت آيةا... خامنه اي به بيانحساسيت استكبار نسبت به مسلمانان بيدار شده جهان و تعارف و مراوده ي آنان در مراسم حج پرداختند و افزودند: آمريكا و ابزارهاي او در دستگاه حاكميت سلطه از آشنائي مسلمين با يكديگر هراس دارند زيرا وحدت اسلامي و اتفاق نظر و بينش مسلمانان براي استكبار خطرناك است.
ولي امر مسلمين در پايان سخنانشان مسلمانان جهان را به اخلاص در عمل و تأكيد بر وحدت اسلامي به عنوان يك هدف بزرگ فراخواندند و افزودند: امام بزرگوارمان بذر وحدت را پاشيده اند و نهال اسلامي در حال رشد است. اين حركت استمرار خواهد داشت و استكبار از ضربه زدن به اين حركت پرشتاب كه راه روشني را در پيش روي خود دارد ناتوان است.
اين گزارش حاكيست پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي حجت الاسلام خاتمي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سخنان كوتاهي همت بيدار شده ي مسلمانان را منشاء قدرت دانست و گفت: اين انقلاب منشأ يك تحول وسيع در سراسر دنيا شده است و كوردلان و شب زدگاني كه ارتحال امام را موجب پايان راه انقلاب مي پنداشتند به روشني دريافتند كه انقلاب اسلامي با صلابت و قدرت راه خود را به سوي سعادت انسانيت طي خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش هزاران تن ازمسلمانان خارجي كه در اين ديدار حضور داشتند در حاليكه از شوق ديدار حضرت آيت ا...خامنه اي شديداً به هيجان آمده بودند در اطاعت و پيروي از ولي امر مسلمين جهان شعار دادند و براي سلامتي و طول عمر ايشان تا ظهور حضرت مهدي(عج) دعا كردند.
در اين ديدار جمع زيادي از شخصيتهاي مسلمان علمي، سياسي و مذهبي از سراسر جهان،خانواده هاي معظم شهداء و اسراي لبنان بهمراه جمعي از مسئولين بنياد شهيد انقلاب اسلامي، مسئولان كميته امداد امام خميني(رضوان ا... تعالي عليه) در لبنان، كاروان راهيان عشق كه جهت شركت در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام با پاي پياده از مشهد به تهران آمده اند، نمايندگان دفتر نمايندگي ولي فقيه در جهاد سازندگي از سراسر كشور، رؤساي سازمان جهاد استانها و معاونين و خانواده معظم شهدا، اسرا، مفقودين و كاركنان جهاد سازندگي از سراسر كشور بهمراه نماينده محترم ولي فقيه در جهاد سازندگي و وزير محترم جهاد، امام جمعه، علماء و روحانيون، فرماندار، مسئولان،خانواده معظم شهدا، جانبازان جنگ تحميلي و اقشار مختلف مردم تويسركان بهمراه نماينده اين شهر در مجلس شوراي اسلامي و دانشجويان مركز تربيت معلم علامه طباطبائي سبزوار بهمراه نماينده سبزوار در مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /