پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار كاروان عزاداران امام(ره) از رفسنجان

حضرت آيت ا... خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار كاروان عزاداران رحلت جانسوز حضرت امام خميني قدس سره از شهرستان رفسنجان با ايشان اظهار داشتند:اگر معنويت امام نبود، اين حصار پولادين مردمي در مقابل استكبار جهاني و ابرقدرتها بوجود نمي آمد.
در اين مراسم كه در حسينيه ي امام خميني رضوان ا... تعالي عليه برگزار شد هيئتهاي عزادار شهرستان رفسنجان ضمن نوحه سرائي در مدح امام راحل امت اسلام عميق ترين احساسات خود را نسبت به مقام شامخ رهبر فقيد جهان اسلام ابراز داشتند و در حالي كه بر سر و سينه ي خود مي كوفتند فرياد مي زدند: عزا، عزا است امروز، روز عزاست امروز، خامنه اي رهبر صاحب عزاست امروز.
آنگاه رهبر انقلاب اسلامي طي بيانات كوتاهي ضمن بزرگداشت خاطره حضرت امام خميني (رضوان ا...عليه)اظهار اميدواري فرمودند كه همه ي ما بتوانيم در يادبود مصيبت بزرگ فقدان آن عبد صالح خدا همچنان او، خود را بسازيم و تربيت كنيم. ايشان همچنين اظهار داشتند: اگر معنويت امام نبود اين حركت عظيم مردمي و ظهور انقلاب اسلامي و حصار پولادين در مقابل استكبار جهاني و ابرقدرتها بوجود نمي آمد و در رحلت آن بزرگوار نيز اين طوفان عظيم مردمي بوقوع نمي پيوست.
حضرت آيت ا... خامنه اي افزودند: با درگذشت حضرت امام خميني(ره) در سطح جهان ميليونها نفر منقلب، ميليونها دل شكسته،ميليونها چشم گريان و ميليونها انسان عزادار گشتند و همه ي اين قدرشناسي ها به پاس آن بود كه آن بنده ي صالح خدا در زندگي اش به خدا متصل شده بود و اطاعت خدا را كرده بود خود را از هواهاي نفساني دور نگه داشته بود و لذا خدا او را در رديف اولياء قرار داد و آنچنان اثري به بيان و نفس گرم و ارشاد و عمل او بخشيد كه دنيائي را تكان داد و به حركت وا داشت و هنوز كه هنوز است دنيا در پرتو رهنمودهاي آن امام بزرگوار حركت مي كند و در آينده نيز حركت خواهد كرد.
بنا بر همين گزارش پيش از بيانات مقام معظم رهبري حجت الاسلام والمسلمين هاشميان امام جمعه رفسنجان طي سخنان كوتاهي ضمن معرفي حاضرين، رحلت جانسوز حضرت امام خميني (قدس سره )را به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي تسليت گفت و اظهار داشت: ما خدا را شكرگزاريم كه اگر خدا امام راحل ما را از ميان ما برد ولي شاگرد و فرزند برومند او و عصاره ي ولايت و امامت حضرت آيت ا... خامنه اي را رهبر ما قرار داد.
اين گزارش حاكيست در اين ديدار خانواده هاي معظم شهدا. مسئولين و كاركنان آموزش و پرورش، جهاد، بسيج،بنياد شهيد و جامعه روحانيت، جامعه ي دانشگاهيان، اصناف و بازار و هيئتهاي عزاداري بخشهاي مختلف رفسنجان حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /