پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار وزير مسكن و شهرسازي جمهوري كوبا

حجةالاسلام و المسلمين سيد علي خامنه اي رئيس جمهور كشورمان امشب آقاي ملندس وزيرهمكاري هاي اقتصادي جمهوري كوبا را به حضور پذيرفتند. در اين ديدار كه آقاي كازروني وزير مسكن و شهرسازي و سفراي دو كشور نيز حضور داشتند ابتدا وزير همكاري هاي اقتصادي كوبا با تقديم بهترين سلام هاي آقاي فيدل كاسترو و رئيس جمهوري كوبا، گزارشي از نتايج مثبت مذاكرات خود با مقام هاي جمهوري اسلامي ايران را به استحضار رئيس جمهوري رساند. وي سپس ضمن ابراز تمايل دولت و ملت كشورش در خصوص توسعه و گسترش هر چه بيشتر مناسبات و همكاري هاي في مابين در زمينه هاي سياسي و اقتصادي به مبارزه مشترك دو كشور عليه امپرياليسم و همكاري هاي دو كشور در سطح بين المللي اشاره كرد و آن را پايه هاي بسيار محكمي براي تعميق ارتباطات في مابين دانست.
آنگاه آقاي خامنه اي رئيس جمهوري با تشكر از پيام محبت آميز و دوستانهآقاي فيدل كاسترو از بسط و گسترش همه جانبه روابط ميان دو كشور استقبال كردند و اظهار داشتند: خوشبختانه ما همكاريهاي خوب و گسترده اي در زمينه هاي سياسي و مسائلبين المللي و همچنين در جنبش غير متعهدها با كوبا داريم. رئيس جمهوري افزودند:ايران و كوبا هر دو شناخت و معرفت درستي نسبت به توطئه هاي استكباري آمريكائي عليهكشورهاي جهان سوم و بويژه كشورهاي مترقي داشته و حركتهاي مشتركي را نيز در اينزمينه انجام داده اند.
رئيس جمهوري با تأكيد بر پيوندهاي زياد و نزديكي ميان دو كشور عليرغم فاصله دور جغرافيائي گفتند: ما عميقا به همكاري كشورهاي جهان سوم و بخصوص كشورهاي مترقي و كساني كه مواضع مشتركي عليه امپرياليسم آمريكا دارند معتقديم و لذا بايستي اين كشورها با ياري و كمك هم آزاد و مستقل زندگي كنند. رئيس جمهوري افزودند: قدرت هاي زورگوي جهان هيچگاه مايل به اتحاد كشورهاي مترقي و جهان سوم نيستند و حتي براي مقابله با آنان به ياري هم بر مي خيزند. بطوريكه آمريكا براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران از متحدين اروپائي و ارتجاع منطقه نيز كمك گرفت.
رئيس جمهوري اضافه كردند: ما به نيروي عظيم ملت خود متكي هستيم و لذا هيچ واهمه اي از قدرت هاي استكباري نداريم.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /