پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار سفراي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي عضو بازار مشترك اروپا

سفراي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي عضو بازار مشترك اروپا صبح امروز به اتفاق آقاي واعظي معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه و در پايان سمينار خود به حضور حجةالاسلام والمسلمين سيدعلي خامنه اي رئيس جمهوري رسيدند و با ايشان ديداركردند.
رئيس جمهوري در اين ديدار با اشاره به مسأله تحرير و انتشار كتاب آيات شيطاني توسط عوامل استكبار جهاني اظهار داشتند: بعضي از كشورهاي غربي اينگونه تصوركرده بودند كه مي توانند هر مطلبي را عليه اسلام و مقدسات اسلامي بيان كنند و تحت پوشش آزادي بيان حتي به پيامبر اكرم(ص) هم اهانت نمايند ولي با فتواي حضرت امام درمورد نويسنده اين كتاب و موضع گيري قاطع و شجاعانه جمهوري اسلامي ايران بار ديگرعظمت اسلام و عمق ايمان اسلامي در دنيا جلوه گر شد. آقاي خامنه اي افزودند: باتوجه به پشتيباني قاطع مردم مسلمان جهان و سازمان كنفرانس اسلامي از موضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص كتاب آيات شيطاني گستردگي عمق ايمان اسلامي در دنيا مشخص شد و غرب فهميد كه نمي تواند به هيچ وجه به مقدسات اسلامي مسلمانان جهان اهانت نمايد ولذا عقب نشيني كرد.
رئيس جمهوري با تأكيد بر قدرت نفوذ كلام حضرت امام در دنياي اسلام بر موضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص محكوم به اعدام بودن سلمان رشدي نويسنده مرتد كتاب آيات شيطاني تصريح كردند و اظهار داشتند حكم حضرت امام در مورد اين نويسنده حكمي شرعي و لايتغير است و بدون هيچ قيد و شرطي او محكوم به اعدام است زيرا كه به مقدسات بيش از يك ميليارد مسلمان جهان اهانت كرده است.
رئيس جمهوري در ادامه سخنان خود با اشاره به نحوه ي برخورد دولتهاي غربي در قضيه كتاب آيات شيطاني با جمهوري اسلامي ايران اظهار داشتند: جمهوري اسلامي ايران خواستار روابطي سالم و برابر با كشورهائي است كه به اصول و مقدسات اسلامي ما احترام بگذارند. و لذا هر كشوري كه به هر نحوي بخواهد به اين اصول اهانت كند بطور قاطعانه با آن برخورد خواهد شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /