پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس مجلس لبنان و هيئتي از حزب الله لبنان و جنبش امل

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار نبيه بري رئيس مجلس لبنان و هيئتي از حزب الله لبنان و جنبش امل پيروزي مردم و مقاومت اسلامي لبنان در جنگ سي و سه روزه را مايه افتخار و سرافرازي مسلمانان دانستند و تأكيد كردند: آنچه در اين نبرد سي و سه روزه و در مقابله با آمريكا و رژيم صهيونيستي اتفاق افتاد،در دنياي عرب و اسلام سابقه نداشت و ابعاد اين حركت عظيم و ارزشمند در آينده بيش از گذشته مشخص خواهد شد.
ايشان چهره سيد حسن نصرالله را در دنياي اسلام يك چهره استثنايي توصيف كردند و با قدرداني از نقش بسيار ممتاز آقاي نبيه بري در مقاومت سي و سه روزه افزودند: آنچه زمينه ساز اين پيروزي بزرگ شد اتحاد و همدلي برادران حزب الله و امل بود و بايد اين وحدت و يگانگي مستحكم تر از گذشته ادامه يابد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اين كه احتمال توطئه هاي سياسي بزرگ براي كمرنگ كردن آثار اين پيروزي بزرگ در لبنان از جانب آمريكا و رژيم صهيونيستي بسيار محتمل است خاطرنشان كردند: مردم و مقاومت اسلامي لبنان بايد براي هر احتمالي آماده باشند، البته امروز بيداري سياسي در لبنان و روحيه مردم و مقاومت اسلامي و طرفداران آنان در دنياي اسلام بسيار بالاتر از قبل از جنگ سي و سه روزه است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأكيد بر اين كه روحيه دشمنان ملت لبنان بسيار ضعيف شده است،تصريح كردند: به ياري خداوند لبنان نقطه شكست آمريكا و رژيم صهيونيستي خواهد بود.
ايشان مسائل سياسي منطقه و جهان را نشان دهنده آغاز يك دوران جديد ارزيابي كردند و افزودند:امروز وضعيت آمريكا و سياست هاي اين كشور در دنيا و منطقه رو به شكست است و بايد با عزم، توكل و عمل از اين فرصت‌ها بيشترين استفاده را كرد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند:موقعيت جمهوري اسلامي ايران نيز امروز بهتر و قويتر از گذشته است و آفاق آينده بسيار اميدوار كننده‌تر خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به برگزاري اجلاس مجالس آسيايي در تهران آن را اقدامي ارزشمند دانستند.
در اين ديدار كه حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشت نبيه بري رئيس مجلس لبنان پيروزي مردم و مقاومت اسلامي را در جنگ سي و سه روزه مرهون ايستادگي و شجاعت جوانان، مقاومت در مقابل تهاجم نظامي رژيم صهيونيستي، وحدت و يكپارچگي مردم لبنان و حمايت آنان از مقاومت اسلامي و اتحاد و همدلي گروه هاي مقاومت اسلامي دانست و افزود: پيروزي در جنگ سي و سه روزه نشان داد كه عقيده و ايمان از هر سلاحي تأثيرگذار تر و كارآمدتر است.
وي ضمن بيان گوشه هايي از جنايات رژيم صهيونيستي در لبنان از سكوت مجامع بين المللي و كشورهاي غربي در قبال جنايات رژيم صهيونيستي انتقاد و خاطرنشان كرد: خداوند كيد و مكر كساني را كه به دنبال خاورميانه بزرگ بودند، به خودشان بازگرداند و تحولات اخير آغاز فروپاشي امپراطوري آمريكا است.
رئيس مجلس لبنان افزود:پيروزي مردم و مقاومت اسلامي لبنان در جنگ سي و سه روزه تأثير بسزايي در شكست جمهوريخواهان در انتخابات ميان دوره‌اي آمريكا داشت.
وي همچنين با قدرداني از حمايت هاي معنوي جمهوري اسلامي ايران از مردم لبنان تأكيد كرد: اگر چه امريكا و رژيم صهيونيستي تلاش دارند مانع از نفوذ معنوي ايران در منطقه شوند، اما در دوران جديد منطقه جمهوري اسلامي ايران قدرت اصلي خواهد بود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /