پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز همچنین در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، روز عید سعید فطر را روز امت اسلامی دانستند و تأکید کردند: تنها راه عزتمندی و قدرتمندی مسلمانان بازگشت به هویت خود، توکل بر خدا، حفظ وحدت، ایستادگی و هوشیاری است.
ایشان با اشاره به تحقیر و عقب ماندگی مسلمانان در طول سالهای متمادی و خارج کردن آنان از صحنه تصمیم گیری و عمل براساس مصالح خود و کوتاهی و تقصیر امت اسلامی در این خصوص، خاطرنشان کردند: امروز مسلمانان بیدار و به هویت خود واقف شده اند بنابراین باید این بیداری را قدر دانست و آن را در جهت صحیح هدایت کرد.
رهبر انقلاب اسلامی مهمترین عامل عزتمندی مسلمانان را توکل و اعتماد به خدا برشمردند و افزودند: درصورت توکل به خدا نصرت الهی حتمی است اما شرط آن حضور در میدان عمل و در نظر گرفتن مصالح امت اسلامی و پرهیز از سستی و هوای نفس است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه، امروز فلسطین مسئله اول دنیای اسلام و جامعه بین المللی است، خاطرنشان کردند: در همه مسائل دنیای اسلام به ویژه مسئله فلسطین، دست خاطی و گناهکار استکبار جهانی و در رأس آن امریکا و صهیونیسم کاملاً مشهود است و امروز در منطقه خاورمیانه هیچ مصلحتی برای امریکا برتر از مصلحت صهیونیستها و رژیم صهیونیستی نیست.
ایشان با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف در فلسطین، لبنان و عراق، افزودند: در فلسطین هوشیاری مسئولان دولت حماس این توطئه را ناکام گذاشته و مواضع دولت مردمی حماس مبنی بر به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی و عدم مذاکره با این رژیم همان مواضع مردم فلسطین است و مسئولان تشکیلات خودگردان نیز باید تسلیم خواست مردم فلسطین شوند.
رهبر انقلاب اسلامی، توکل بر خدا، ایستادگی و مقاومت قهرمانانه، و استفاده از همه ظرفیت ها را عوامل اصلی پیروزی شگفت آور مردم لبنان و حزب الله بر رژیم صهیونیستی دانستند و تأکید کردند: این نسخه برای همه دنیای اسلام قابل اجرا است به شرط آنکه مسئولان کشورهای اسلامی مصالح مردم و کشور را به منافع شخصی خود ترجیح دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای، دلیل فتنه های اخیر در عراق را نیز روی کار آمدن یک دولت مردمی علیرغم میل اشغالگران ارزیابی و خاطرنشان کردند: مسئولان برجسته فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی، مردمی و عشایری عراق باید با حفظ اتحاد کلمه و هوشیاری مراقب باشند که در دام دشمن گرفتار نشوند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود مسئولان نظام را به قدرشناسی ملت بزرگ و مؤمن ایران توصیه و تأکید کردند: توجه به معارف قرآن، اخلاص در عمل، خشوع قلب، تلاش خستگی ناپذیر، بی طمعی و ترجیح دادن مصالح عمومی بر منافع شخصی، و تواضع و خضوع در مقابل ملت، ملاکها و راهنمای کار مسئولان در نظام اسلامی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه ملت ایران به ویژه جوانان همواره در مواقع نیاز با شور و شوق در صحنه حاضر بوده اند، افزودند: حضور در میدان جهاد در دوران دفاع مقدس، حضور در صحنه های علمی، حضور در عرصه سیاست، و حضور در راهپیمایی ها و انتخابات پی در پی، همه حاکی از بزرگی ملت ایران است بنابراین مسئولان باید خدمت به این ملت را ا فتخار خود بدانند و شکرگزار خدمتگزاری به مردم باشند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /