پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

دیدار شعراي پيشكسوت و جوان كشور

همزمان با شب ميلاد كريم اهل بيت امام حسن مجتبي عليه السلام جمعي از شعراي پيشكسوت و شعراي جوان كشور امشب در حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، اشعار خود در وصف پيامبر گرامي اسلام(ص) و خاندان اهل بيت عليهم السلام و شهيدان انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و همچنين اشعاري با مضامين ديني و اجتماعي را قرائت کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم در سخنانی روند شعر و ادبیات فارسی را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رو به رشد خواندند و تأکید کردند: شعرای کشور به ویژه شعرای جوان باید با استفاده صحیح و مناسب از زبان فاخر شعر، روح امید، حرکت و پیشرفت را در جامعه و مخاطبان خود بدمند.
ایشان با اشاره به اشعار خوبی که درخصوص مسائل ارزشی به ویژه شهادت، جهاد و دفاع مقدس سروده شده خاطرنشان کردند: باید فضای هنری و شعر در جامعه به سوی آرمانهای انقلاب و ایجاد شوق و انگیزه برای جبران عقب ماندگیها و تلاش خستگی ناپذیر سوق داده بشود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه ویژگیهای شعر بعد از انقلاب، فضای شعر کشور را وارد مرحله جدیدی کرده است افزودند: مسئولان فرهنگی و اصحاب شعر و ادب باید این فضا را مغتنم بشمارند و در جهت حفظ و هدایت این دستاورد تلاش کنند.
ایشان همچنین شاعران جوان را به تلاش برای رسیدن به مدارج بالاتر شعر و ادب فارسی و اکتفا نکردن به یک حد خاص توصیه کردند.
در ابتداي اين مراسم نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد و حاضران روزه خود را بهمراه رهبر انقلاب اسلامي افطار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /