پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب: امروز همه دنياي اسلام و ملتهاي آزاده جهان پشتيبان حزب الله لبنان هستند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار آقاي هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا و هيات همراه، ايستادگي شجاعانه و مؤمنانه ملت لبنان و حزب الله را مظهر روحيه عصيان و به ستوه آمدگي جهان اسلام و عرب از امريكا دانستند و تصريح كردند: امروز همه دنياي اسلام و ملتهاي عرب و همچنين ملتهاي آزاده جهان پشتيبان حزب الله لبنان هستند و به واسطه ايستادگي شجاعانه اين گروه در مقابل امريكا و رژيم صهيونيستي، رهبر حزب الله لبنان به يك چهره بسيار محبوب در دنياي عرب و اسلام تبديل شده است.
ايشان خاطرنشان كردند: اگر امروز در هريك از كشورهاي عربي و اسلامي نظرسنجي انجام شود، ملتها قاطعانه طرفداري خود را از مقاومت حزب الله لبنان اعلام خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي تجاوز رژيم صهيونيستي به لبنان را يك جنگ طراحي شده از جانب امريكا دانستند و افزودند: امريكاييها در اين طراحي، رژيم صهيونيستي را وارد اين جنگ كردند تا به تصور خود يك گام بلند و عملي براي تحقق خاورميانه امريكايي بردارند اما در محاسبات خود ملت لبنان را ناديده گرفته بودند.
رهبر انقلاب اسلامي هدف امريكا از ايجاد خاورميانه باصطلاح جديد و يا خاورميانه بزرگ را ايجاد خاورميانه اي با دولتهاي دست نشانده و با محوريت رژيم صهيونيستي ارزيابي و خاطرنشان كردند: حمله پيش دستانه حزب الله لبنان موجب انفعال امريكا و رژيم غاصب صهيونيستي شد و مقاومت قهرمانانه و شگفت آور ملت لبنان و حزب الله كه مظهر اين ملت است، طراحي امريكا را با شكست مواجه كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: البته امريكاييها هنوز هم حاضر نيستند صورت مسئله را درك كنند و از فهم قدرت ملت لبنان عاجزند لذا ديگران را متهم به دخالت در مسائل لبنان مي كنند.
ايشان گروه كنوني حاكم بر امريكا را يك گروه بي خبر و غافل از دنيا و دچار توهم دانستند و خاطرنشان كردند: امريكا و رژيم صهيونيستي بجاي فهم علت ناكامي خود، در موضعي منفعلانه به كشتار مردم بي دفاع لبنان روي آورده اند.
مقام معظم رهبري، جنايات كنوني رژيم صهيونيستي در لبنان را كه با پشتيباني و حمايتهاي امريكا انجام مي گيرد، از كم سابقه ترين جنايات برشمردند و افزودند: در چنين شرايطي وجدان دنياي به اصطلاح متمدن و سازمانهاي مدعي حقوق بشر و دموكراسي هيچ آزرده نمي شود و اعتراضي هم انجام نمي گيرد.
ايشان وظيفه مهم دولتها و ملتهاي داراي وجدان بشري را در شرايط كنوني، ايستادگي و همبستگي دانستند و تاكيد كردند: امروز دنيا تغيير كرده و بسياري از ملتها بيدار شده اند و در مقابل مواضع ظالمانه امريكا، اعتراض مي كنند زيرا ملتها از اينكه يك قدرت برتر، خود را مالك جهان بداند بسيار متنفرند و در مقابل آن عكس العمل نشان مي دهند.
ايشان با تاييد سخنان رئيس جمهور ونزوئلا مبني بر به پايان رسيدن دوران امريكا در جهان خاطرنشان كردند: اين واقعيت بصورت منطقي در صحنه عالم قابل مشاهده است و هرروز نيز بر تعداد ملتها و كشورهايي كه در مقابل امريكا ايستادگي مي كنند افزوده مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به مواضع آقاي هوگو چاوز درباره مسائل جهاني آنها را يادآور مواضع سيمون بوليوار شخصيت انقلابي امريكاي لاتين دانستند.
ايشان همچنين بر لزوم گسترش همكاريهاي جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا در ابعاد مختلف تاكيد كردند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا ضمن ابراز خرسندي از سفر مجدد به ايران، انقلاب بوليواري ونزوئلا را برادر انقلاب اسلامي ايران دانست و گفت: ما مصمم به گسترش روابط با ايران در بخشهاي مختلف هستيم و موافقتنامه هاي همكاري متعددي بين دو كشور امضا شده است.
وي با تاكيد بر اينكه قدرت امپراطوري امريكا رو به افول و پايان است، گزارشي از وضعيت امريكاي لاتين ارائه كرد و افزود: امروز يك سير قهقرايي در قدرت امريكا مشاهده مي شود كه نمونه بارز آن امريكاي لاتين و افزوده شدن بر تعداد دولتهاي مخالف امريكا است.
رئيس جمهور ونزوئلا، با تاكيد بر لزوم همبستگي كشورهاي داراي مواضع يكسان و مخالف سياستهاي امريكا خاطرنشان كرد: اينگونه كشورها بايد با گسترش همكاريها، قدرت و توان خود را افزايش دهند و از تهديدهاي امريكا هم هراسي به خود راه ندهند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /