پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم مولودی خوانی حضرت فاطمه(س)- حرکت اصيل حق جويانه و عزت خواهانه دنياي اسلام

در خجسته سالروز ميلاد دخت گرامي پيامبر اعظم (ص) حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و سالروز ولادت امام خمينی (ره) مراسم مولودی خوانی و ذکر مناقب آن بانوی بزرگوار امروز در حضور حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
حضرت آيت الله خامنه ای در اين مراسم ضمن تبريک سالروز ميلاد زهرای اطهر سلام الله عليها، به جنايتهای اخير رژيم صهيونيستی در فلسطين و لبنان و حمايتهای وقاحت آميز امريکا و برخی کشورهاي غربي از اين جنايتها اشاره و تصريح کردند: قضاوت وجدانهاي بيدار و انسانهاي آزاده سراسر جهان، بر ضد اين ظلم و جنايت بي سابقه رژيم صهيونيستي و حاميان آن است و قطعا اين قضاوت بشري تأثير خود را خواهد گذاشت.
ايشان با اشاره به حملات همه جانبه غاصبان صهيونيست به فلسطين و همچنين جنايت آفريني آنان در لبنان و سکوت بعضي از دولتهاي عربي و اسلامي افزودند: جنايتها و ظلم هاي هفته هاي اخير و پايمال شدن ارزشهاي انساني در فلسطين و لبنان بار ديگر ثابت کرد که وجود صهيونيستها در منطقه وجودي شيطاني و سرطاني و اين رژيم غده اي چرکين براي تمام جهان اسلام است.
رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه دولت کنوني آمريکا زشت ترين دولت اين کشور در سالهاي اخير است که با وقاحت تمام از کشتار زنان ، مردان و کودکان بي دفاع در فلسطين و لبنان حمايت مي کند خاطرنشان کردند : نقطه مقابل جنايتهاي بي سابقه اخير، حرکت اصيل اسلامي حق جويانه و عزت خواهانه در دنياي اسلام است که به هيچ وجه با گذشته قابل مقايسه نيست و اکنون پيشرفت، اقتدار و عزت آن مثال زدني و مژده اي براي جهان اسلام است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به احساس غرور مسلمانان در کشورهاي مختلف اسلامي از حرکت شجاعانه و عزتمندانه حزب الله در لبنان تأکيد کردند: اينگونه احساسات در گذشته در کشورهاي عربي و اسلامي وجود نداشت و در کشوري همانند لبنان که تلاش بسياري براي تبديل آن به پايگاه اصلي فرهنگ غربي انجام شد، اكنون فرهنگ جهاد، ايستادگي و عزت بر جوانها حاکم است و اين نقطه مقابل خواست زورمداران و قدرت طلبان جهاني است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان رئيس جمهور امريکا مبني بر لزوم خلع سلاح حزب الله تأکيد کردند: اين اتفاق هيچ گاه نخواهد افتاد زيرا مردم لبنان قدرشناس حزب الله هستند و مي دانند که بازوان توانمند و مقتدر مقاومت اسلامي است که در مقابل صهيونيستها ايستاده و موجب شده است خواب آشفته آنان براي تسلط بر لبنان، تعبير نشود.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار كه جمعي از مداحان، ذاكران و شاعران اهل بيت عليهم السلام حضور داشتند، حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها را كوثر حقيقي خير و رحمت براي امت اسلامي دانستند و افزودند: پيروان و محبان اهل بيت عليهم السلام بايد ضمن تقويت ارتباط قلبي و روحي خود با اين ستارگان درخشان، قدر آن را بدانند زيرا اين ارتباط معنوي وسيله اي براي كسب فيض معرفت، محبت، كمال و رشد است.
ايشان اين ارتباط روحي را ارتباطي تعليمي و تربيتي خواندند و افزودند: كساني كه به واسطه اين ارتباط با تعاليم و معرفت اهل بيت عليهم السلام و به ويژه حضرت زهرا سلام الله عليها آشنا باشند و در مسير آنان حركت كنند، فرزندان حقيقي حضرت فاطمه سلام الله عليها هستند.
رهبر انقلاب اسلامي وجود جميع فضائل و تلاطم معنويت در حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها را نشان دهنده ديدگاه اسلام به جايگاه تعيين كننده و مهم زن دانستند و تأكيد كردند: برخلاف ديدگاه مكاتبي كه زن و مرد را دو جنس و دو نوع تعبير مي كنند و زن را وسيله اي براي ارضاي خواستهاي شهواني جنس مقابل مي دانند، اسلام قائل به آزادي، كرامت و شرف واقعي براي زنان است و منزلت آنان را در جايگاه معلم بشر مي داند.
ايشان، برخورد دنياي به اصطلاح متمدن امروز با زن و شعار دفاع از حقوق زن را فريبي دردناك و تحقير زنان خواندند و افزودند: امروز جمهوري اسلامي ايران درخصوص مباحث و مسائل مربوط به زنان مدعي است و موضعي تهاجمي دارد زيرا دنياي غرب بايد پاسخگوي ظلم كنوني به زنان و استفاده ابزاري از آنان براي شهوتراني باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين خاطرنشان كردند: وظيفه دولت، مبلغان ديني و دستگاههاي تبليغاتي تبيين جايگاه واقعي زن در اسلام و تزريق آن به جامعه است.
مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنان خود، جامعه مداحان را از جمله گروههاي تأثيرگذار دانستند و افزودند: گروههاي تأثيرگذار بر افكار مردم همواره آماج تحرك ها و توطئه هاي دشمنان هستند بنابراين بايد بسيار مراقب و هوشيار باشند.
ايشان، لزوم پرهيز از هرگونه اقدام وهن آلود و مخالف اهداف علوي و فاطمي را يادآور شدند و تأكيد كردند: نبايد رفتار و يا شعر مداح و ذاكر اهل بيت موجب فاصله گرفتن مخاطب از عمل به مسائل ديني و روي آوردن به مسائل ظاهري شود.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: عامل سعادت و پيشرفت مردم تعبد محض و عمل به سنت پيامبر (ص) است و محبت و ارادت به اهل بيت عليهم السلام بايد زمينه ساز عمل به واجبات ديني و دستورهاي اسلام باشد.
در اين مراسم جمعي از مداحان، ذاكران و شاعران اهل بيت عليهم السلام ضمن مولودي خواني، سروده هاي خود را نيز در وصف حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها قرائت كردند و همچنين سرود جمعي در وصف حضرت صديقه كبري سلام الله عليها اجرا شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /