پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار آقاي سيدعبدالعزيز حكيم رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق، با اشاره به نقش خاندان حكيم در عراق و رنج و مشقت هاي فراوان آنان در دوران رژيم بعثي صدام، تلاشها و مجاهدتهاي شهيد آيت الله حكيم را يادآور شدند و افزودند: نقش مجلس اعلاي انقلاب اسلامي و آقاي سيدعبدالعزيز حكيم در تحولات چند سال اخير عراق بسيار هوشمندانه و همراه با تدبير بوده است كه ادامه اين روند بنفع مردم عراق خواهد بود.
ايشان با ابراز خرسندي از تشكيل دولت مردمي در عراق و شكل گيري نهادهاي قانوني خاطرنشان كردند: شكل گيري روند موجود در عراق از الطاف الهي و يكي از كارهاي بزرگ در تاريخ اين كشور بوده است.
رهبر انقلاب اسلامي با تجليل از نقش مدبرانه مرجعيت در عراق، لزوم حفظ يكپارچگي ميان اقوام و مذاهب مختلف را يادآور شدند و افزودند: مشكلات امنيتي كنوني در عراق تنها با خروج اشغالگران و سپرده شدن كامل مسائل امنيتي به دولت و مردم عراق حل خواهد شد.
آقاي حكيم رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از حمايت هاي مردم و دولت ايران از مردم عراق، گزارشي از آخرين وضعيت اين كشور ارائه كرد و گفت: مردم عراق با وجود همه مشكلات اقتصادي و امنيتي، مقاوم و پايدار در صحنه هاي مختلف حضور دارند و مشاركت گسترده مردم اين كشور در انتخابات اخير نشان از درك بالاي سياسي و خواست مردم براي بدست گرفتن سرنوشت سياسي خود است.
وي ارتباط اقوام و مذاهب مختلف و يكپارچگي آنان در عراق را خوب ارزيابي كرد و افزود: برغم همه مشكلات مراحل دهگانه سياسي براي تشكيل نهادهاي قانوني و استقرار دولت در عراق با موفقيت انجام شده و اكنون دولت و مجلس كار خود را بصورت جدي شروع كرده اند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /