پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاي شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار آقاي شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر با تأكيد بر لزوم ارتباط و همكاري بيش از پيش كشورهاي اسلامي با يكديگر خاطرنشان كردند: ايران و قطر بايد همكاريهاي خود را بيشتر از گذشته گسترش دهند زيرا نزديكي دولتهاي منطقه به نفع روابط دو جانبه و به نفع منطقه و جهان اسلام خواهد بود.
ايشان با اشاره به ثروتهاي مادي و انساني كشورهاي اسلامي به ويژه كشورهاي منطقه افزودند: كشورهاي اسلامي بايد از اين امكانات و ذخاير طبيعي و انساني در جهت افزايش قدرت علمي خود استفاده نمايند.
رهبر انقلاب اسلامي، نفت و گاز منطقه را شيشه عمر تمدن صنعتي دنياي غرب دانستند و تأكيد كردند: غربيها با استفاده از منابع طبيعي مسلمانان به پيشرفت علمي رسيدندو اكنون اين قدرت علمي را وسيله‌اي براي سلطه و فشار بر دولتهاي اسلامي قرار داده‌اند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي ارتباطات و همكاريهاي كشورهاي اسلامي را بسيار ضروري خواندند و خاطرنشان كردند: البته اين همكاريها و نزديكي كشورهاي منطقه به يكديگر دشمناني دارد كه امريكا و رژيم صهيونيستي در رأس اين دشمنان هستند.
ايشان بااشاره به تلاش گسترده دشمنان انقلاب اسلامي ايران در سالهاي نخست پيروزي اين انقلاب براي ايجاد فضاي بدبيني و خصومت نسبت به ايران در ميان كشورهاي منطقه افزودند: با وجود تلاش دشمنان در ايجاد فضاي منفي در آن مقطع اما اكنون آن فضا وجود ندارد و جمهوري اسلامي ايران آماده همكاري با همه كشورهاي منطقه است و كشورهاي منطقه نيز دوست و دشمن خود را بخوبي تشخيص مي دهند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت آقاي شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر ضمن ابراز خرسندي از سفر به ايران و ديدار با حضرت آيت الله خامنه‌اي، تأكيد كرد: گسترش روابط با كشورهاي اسلامي و منطقه بويژه جمهوري اسلامي ايران از سياستهاي اصلي دولت قطر است.
وي با مثبت ارزيابي كردن مذاكرات خود در تهران افزود: ما نيز معتقديم كشورهاي اسلامي بايد همكاريها را گسترش دهند و از منابع طبيعي و انساني خود در جهت صحيح و براي استحكام زيرساختهاي علمي،‌اقتصادي، و بهداشتي و بالا بردن تواناييهاي خود استفاده كنند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /