پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری در جمع هزاران نفر از مردم دشت آزادگان، سوسنگرد، بستان و حميديه

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در جمع هزاران نفر از مردم و جمعي از عشاير عرب مناطق دشت آزادگان، سوسنگرد، بستان  حميديه و هويزه و همچنين گروههاي زيادي از كاروانهاي راهيان نور در محل يادمان شهادت دكتر مصطفي چمران در دهلاويه با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس بويژه شهيد چمران تأكيد كردند: امروز و فرداي اين كشور و عزت ملت ايران مرهون ايثار ازخودگذشتگي و جانفشاني اين شهدا و انسانهايي است كه در مقابل دشمن بعثي و حاميانش مقاومت كردند و توطئه آنها را ناكام گذاشتند.
 
ايشان با تأكيد بر اينكه ايستادگي رزمندگان اسلام و مردم منطقه خوزستان از جمله برادران غيور عرب در دوران دفاع مقدس موجب به نتيجه نرسيدن محاسبات دشمن شد خاطرنشان كردند: استكبار جهاني بداند كه زن و مرد اين مرز و بوم در كوره هاي حوادث همچنان فولاد آب ديده شده اند و پاسداري از اسلام و پرچم برافراشته شده اسلام در اين سرزمين را كه عمق راهبردي ملت ايران در جهان اسلام است براي خود يك رسالت تاريخي ميداند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با تأكيد بر اينكه مسؤولان كشور بايد بيش از پيش قدر اين ملت را بدانند و با همه وجود براي اين مردم كار كنند افزودند: امروز بحمدالله دولت دولت كار و خدمت است و كمر همت خود را براي خدمت به مردم بسته و مسؤولان بايد با تلاشي مجدانه دلسوزانه و مدبرانه در جهت حل مشكلات مردم گام بردارند.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه در سخناني به زبان عربي كه با ابراز احساسات شديد مردم منطقه مواجه شده بود تأكيد كردند: مردم اين منطقه به دوست داري اهل بيت رسول الله (ص)  و وفا داري به ميهن اسلامي شهرت دارند و مبارزه مردم متدين و شجاع اين منطقه با استعمار انگليس و جانفشاني آنان در دوران انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مؤيد اين مطلب است.
ايشان لازمه تحول در منطقه خوزستان را همت مسؤولان و كمك مردم دانستند و خاطرنشان كردند: استان خوزستان با استعدادهاي بي شمار انساني و منابع سرشار طبيعي مي تواند به يك نمونه پيشرفت براي كشور تبديل شود.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اميدوارم به حول و قوه الهي دولت جديد كه دولت كار و خدمت است بتواند گامهاي بلندي در اين راه بردارد و همه ي مردم دولت را در آبادسازي خوزستان و رساندن آن به وضع مطلوب ياري كنند.
ايشان هدف خصومت و خباثت دشمنان ملت ايران را ايجاد نا امني و جلوگيري از آباداني و شكوفايي كشور دانستند و افزودند: دولت و ملت ايران ، به خصوص مردم غيور خوزستان بر اين توطئه ها پيروز خواهند شد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين از مجتمع يادماني شهيد چمران و شهداي دشت آزادگان بازديد كردند.
رهبر انقلاب اسلامي در محل مزار شهداي سوسنگرد نيز حضور يافتند و با قرائت فاتحه به مقام شامخ اين شهيدان اداي احترام كردند. به هنگام حضور رهبر انقلاب اسلامي جمعي از مردم عرب زبان منطقه كه متوجه حضور ايشان شده بودند به ابراز احساسات پرداختند.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /