پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي شوراي اسلامي، شهردار و شهرداران مناطق مختلف تهران

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار اعضاي شوراي اسلامي، شهردار و شهرداران مناطق مختلف تهران، با اشاره به جايگاه شهر تهران به عنوان يك مركز تأثيرگذار فرهنگي سياسي و اجتماعي در كشور، تأكيد كردند: تهران بايد به شهري با هويت ايراني و اسلامي، زيبا و روح نواز، داراي رفاه عمومي، و مقاوم تبديل شود.
ايشان با اشاره به حضور عناصر مؤمن، انقلابي و خدمتگزار در شوراي اسلامي شهر تهران و نيز شهرداري تهران، لزوم استفاده از اين موقعيت را خاطرنشان كردند و افزودند: مردم همواره در انتخابهاي مختلف نشان داده‌اند به دنبال خدمت رساني در پرتو شاخص‌هاي اصلي انقلاب و اسلام هستند و شوراي اسلامي شهر تهران و مجموعه شهرداري بايد با برادري و همكاري مبتني بر منطق و قانون، براي خدمت رساني بيش از پيش به مردم تلاش كنند.
رهبر انقلاب اسلامي حل مشكلات متعدد تهران را منوط به دينداري،‌امانتداري، نگاه علمي، روحيه خدمت رساني، عدالتخواهي، دوستداري مردم، سلامت مالي و اخلاقي مديريت‌هاي مختلف شهري دانستند و خاطرنشان كردند: سلامت بافت مديران شهري بسيار مهم است زيرا بي توجهي به اين بافت، موجب بروز مشكلات عديده و تأثيرگذاري آنها بر زندگي روزمره مردم مي شود، لذا بايد در انتخاب مديران در سطوح مختلف دقت و اهتمام لازم براي رعايت معيارها انجام گيرد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي يكي از مشكلات اساسي تهران را فقدان هويت آن برشمردند و تأكيد كردند: بايد با برنامه‌ريزي بلندمدت و با پيگيري مجدانه، هويت ايراني و اسلامي در تهران متجلي شود.
ايشان، زيباسازي شهر را متفاوت از تجمل‌گرايي دانستند و با اشاره به تأثيرگذاري روحي و رواني زيبا بودن شهر، افزودند: شهر تهران همچنين بايد شهري داراي رفاه از جهات مختلف بويژه حمل و نقل براي مردم باشد و مسئولان شهري نيز بايد مقاوم سازي بويژه مقاوم‌سازي مناطق پرجمعيت و فرسوده را اولويت اصلي خود قرار دهند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به مراجعات بسيار زياد مردم به شهرداريها، لزوم ارتباط مسئولان شهري با مردم را يادآور شدند و خاطرنشان كردند: در مراجعات مردمي بايد تسهيل و تسريع كار مردم، تكريم آنان و اعتماد سازي به عنوان چهار شاخص مهم مورد توجه جدي باشد.
ايشان همچنين فرهنگسراها را جزو مسائل مهم شهرداري دانستندو افزودند: فرهنگسراها ضمن داشتن محيطي معنوي و درس آموز همراه با فرهنگ اسلامي و انقلابي بايد از مديريتي متعهد، انقلابي و ديني برخوردار باشند.
در ابتداي اين ديدار آقاي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ضمن ارائه گزارشي از فعاليتها و مصوبات اين شورا گفت: شوراي اسلامي شهر تهران در دويست و هجده جلسه عادي خود براي حل مشكلات تهران، سيصد و هفتاد و هشت مصوبه داشته است كه از جمله آنها، اصلاح قانون باغات و فضاي سبز، تشكيل مجدد انجمن شوراياري‌ها، و اصلاح قانون شوراها و شهرداريها بوده است، ضمن آنكه تصويب طرح جامع و تفصيلي شهر تهران و ترسيم نقش تهران در سند چشم انداز بيست ساله اين شهر از جمله برنامه‌هاي آينده شوراست.
آقاي قاليباف شهردار تهران نيز ضمن ارائه گزارشي از فعاليتهاي پنج ماه مديريت شهري تهران، نظام واحد مديريت شهري و الگوي برنامه‌ريزي را از نيازهاي اصلي براي حل مشكلات متعدد پايتخت دانست و گفت: در پنج ماه گذشته، بيست ضرورت اساسي براي شهر تهران شناسايي شده و بر همين اساس، اصلاح ساختار مالي و بودجه شهرداري با رويكرد انضباط مالي، بحثهاي ايمني شهري، حمل و نقل عمومي، آسيب هاي اجتماعي و پيشگيري از آنها، جذب سرمايه، اصلاح ساختار اداري، مكانيزه كردن خدمات شهري، فعال كردن طرحهاي عمراني و تهيه طرحهاي تفصيلي مورد توجه جدي قرار گرفته و مركز 137 نيز براي خدمت رساني سريع به مردم داير شده است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /