پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس دفتر سياسي حماس و هيات همراه

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار آقاي خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس و هيات همراه ،پيروزي حماس را انتخابات اخير فلسطين ، يكي از غافلگيريهاي شيرين الهي و تحقق وعده خداوند برشمردند و با اشاره به شرايط سالهاي گذشته مردم فلسطين و گروههاي مبارز افزودند: مردم فلسطين و گروههاي مبارز در شرايطي كه ظاهراً همه درها به روي آنان بسته بود، دچار ياس و نااميدي نشدند و به جهاد خود ادامه دادند و در نهايت، شاهد تحقق وعده هاي الهي يكي پس از ديگري هستيم و بعد از آزادي غزه، پيروزي حماس روي داد كه موجب غافلگيري همه شد.
ايشان اين پيروزيها را مرهون مقاومت و ايستادگي ملت فلسطين دانستند و خاطرنشان كردند: ملت فلسطين نشان داد كه ملتي هوشيار، سياسي و داناست زيرا فلسطينيها در حالي به حماس راي دادند كه مي دانستند اين راي به معناي انتخاب مقاومت و مبارزه با رژيم صهيونيستي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سخنان آقاي خالد مشعل كه از به رسميت نشناختن رژيم صهيونيستي، مذاكره نكردن با اين رژيم، بازگشت آوارگان فلسطيني و پايتختي بيت المقدس به عنوان اصول و خطوط قرمز حماس نام برد، افزودند: مواضع حماس بسيار اصولي و صحيح است و تنها راه موفقيت ادامه اين مسير و رعايت اين خطوط قرمز است.
رهبر انقلاب اسلامي وظيفه دولتهاي اسلامي و ملتهاي مسلمان را در خصوص مسئله فلسطين بسيار خطير ارزيابي و تاكيد كردند: بايد با برنامه ريزي صحيح ،زمينه اي فراهم شود تا همه مسلمانان بتوانند با كمكهاي خود در اين مسئله مهم جهان اسلام شريك شوند.
ايشان، طراحي كمك مالي ساليانه همه مسلمانان را به مسئله فلسطين، از جمله راههاي سهيم كردن امت اسلامي در اين مسئله دانستند و افزودند: اين كمك داوطلبانه ضمن ايجاد ارتباط روحي ميان مسلمانان با مسئله فلسطين، تأثير بزرگي در جهان خواهد گذاشت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين بر لزوم همكاري، همراهي و همدلي همه گروههاي فلسطيني براي ادامه مسير و حل مشكلات مردم فلسطين تأكيد كردند.
آقاي خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در اين ديدار با قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي ايران در باره مسئله فلسطين، پيروزي حماس را پيروزي همه امت اسلامي دانست و تأكيد كرد، قطعاً جمهوري اسلامي ايران نيز در اين پيروزي سهيم است و ما اين پيروزي را به ملت ايران نيز تبريك مي‌گوييم. وي پيروزي حماس را در انتخابات اخير فلسطين، لطف الهي و تحقق وعده خداوند دانست و با تأكيد بر نقش مقاومت و خون شهدا در اين پيروزي افزود: انتخاب مردم فلسطين، انتخابي آگاهانه بود و آنان با درك شرايط و فشارها، در واقع به اسلام، مقاومت و اصلاح و تغيير رأي ‌دادند.
آقاي خالد مشعل با اشاره به فشارهاي تبليغاتي، سياسي و اقتصادي غرب به ويژه آمريكا و همچنين صهيونيستها بر ضد حماس و مردم فلسطين تصريح كرد: حماس بدون كوچك‌ترين عقب‌نشيني از مواضع اصولي و خطوط قرمز خود، در شرايط جديد به پيش خواهد رفت و با كمك مردم فلسطين و امت اسلامي، دولتي متناسب با عزت و اقتدار ملت فلسطين تشكيل خواهد داد و تحقق شعارهايش را پيگيري خواهد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /