پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم سومين دوره آموزش دانشجويان دانشگاههاي ارتش

مراسم سومين دوره آموزش رزم مقدماتي مشترك دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران امروز با حضور حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در دانشگاه افسري امام علي (ع) برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم فرمانده كل قوا ضمن اداي احترام به مقام شامخ شهدا، از يگانهاي حاضر در ميدان سان ديدند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين مراسم، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را نماد قوت و اقتدار ملت دانستند و با تاكيد بر اينكه امروز حضور در نيروهاي مسلح يك افتخار است، خاطرنشان كردند: نيروهاي مسلح كشور، سربازان آرمانهاي بلند انساني هستند زيرا علاوه بر وظيفه دفاع از سرزمين خود، دفاع از آرمانهاي انساني و شرف و كرامت انسانيت نيز از وظايف مهم آنان است.
ايشان با اشاره به تهديد ملتهاي دنيا از جانب نظام سلطه به سركردگي امريكا، تاكيد كردند: در چنين شرايطي ملتها هيچ راهي جز قوي شدن، توكل بر خدا، اعتماد به نفس، و اتكاء به نيروهاي ذاتي خود ندارند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، قوي شدن در ابعاد اقتصادي، علمي و سياسي لازمه قوي شدن ملتها دانستند و با تاكيد بر اينكه تقويت بنيه نظامي و دفاعي يكي از مهمترين نيازهاي ملتها در شرايط كنوني است، افزودند: آمادگي نيروهاي مسلح و حضور مقتدرانه آن در كنار ملت، مايه اعتماد ملي و آرامش دلها است.
فرمانده كل قوا، آموزش نظامي، حفظ انضباط، تقويت ايمان و اراده و رعايت اخلاق اسلامي را از مهمترين وظايف نيروهاي مسلح برشمردند و بر لزوم همكاري صميمانه نيروها و سازمانهاي مختلف نظامي و انتظامي و استفاده از تجارب يكديگر تاكيد كردند.
در اين مراسم، سرتيپ پوردستان رئيس دانشگاه افسري امام علي (ع) گزارشي از برگزاري سومين دوره آموزش رزم مقدماتي مشترك دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش ارائه كرد.
همچنين تعدادي از جانبازان، آزادگان و خانواده‌هاي شهدا و اساتيد و دانشجويان جوائز و سردوشي خود را از دست فرمانده كل قوا دريافت كردند.
در پايان اين مراسم ضمن اجراي عمليات رزمي، يگانهاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /