پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي ستاد كنگره بين المللي حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين

حضرت آيت الله خامنه‌اي در ديدار اعضاي ستاد كنگره بين المللي حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين، تاكيد كردند: مسئله فلسطين در طول دهه‌هاي اخير به نفع مردم فلسطين و جهان اسلام و به ضرر صهيونيزم جهاني، زنده‌تر و برجسته‌تر شده است و اين واقعيت، نشان از اين اميد حقيقي دارد كه امت اسلامي قادر است سرنوشت فلسطين را به نفع مردم آن رقم بزند.
رهبر انقلاب اسلامي طرح مسئله فلسطين را در ايران، همزاد آغاز مبارزات امام خميني (ره) و شروع نهضت اسلامي دانستند و افزودند: حساسيت عجيبي كه صهيونيستها و حاميان امريكايي آنها در قبال ايران و مسائل مطرح شده درباره دولت صهيونيستي نشان مي دهند ضعف شديد و هراس آنها را از توجه امت اسلامي به مسئله فلسطين آشكار مي‌كند.
ايشان، ملتهاي مسلمان را حاميان جدي آزادي قدس شريف برشمردند و با تجليل از فداكاري و پايداري مردم و به ويژه جوانان فلسطيني خاطرنشان كردند: با وجود همه توطئه‌هاي صهيونيزم، مبارزه با غاصبان مسجدالاقصي به درخت تناوري در درون سرزمين‌هاي اسلامي تبديل شده است كه استكبار، هرگز قادر نخواهد بود، ريشه هاي آن را قطع كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، طرح ايران را براي برگزاري همه پرسي در فلسطين اشغالي، مورد توجه ملتهاي مسلمان و ديگر ملتهاي جهان خواندند و افزودند: امت اسلامي مسئله بازگشت آوارگان فلسطيني و جلوگيري از تخريب قدس شريف را با حساسيت پيگيري مي‌كند.
ايشان با اشاره به شكست رژيم اشغالگر قدس در جنوب لبنان و غزه، احداث ديوار حائل را نشان دهنده ناتواني صهيونيستها در مهار كردن انتفاضه دانستند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار همچنين برگزاري كنگره بين المللي فلسطين را بسيار مهم و با ارزش دانستند و با اشاره به حمايت ملت ايران از ملت فلسطين افزودند: دولت، مجلس و همه دستگاههاي ذيربط در برگزاري اين كنگره، همكاري كامل به عمل خواهند آورد.
قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب، آقاي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي در گزارشي از فراهم آمدن مقدمات برگزاري كنفرانس بين المللي حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين اعلام كرد: اين كنفرانس به ياري پروردگار در فروردين 1385 با حضور انديشمندان و مقامات جهان اسلام برپا خواهد شد.
آقاي محتشمي پور دبير ستاد برگزاري اين كنگره نيز با اشاره به پايداري مردم فلسطين در برابر تلاش صهيونيستها براي تخريب مظاهر و آثار اسلامي از جمله مسجدالاقصي، گزارشي از اقدامات در دست اجرا براي برپايي كنگره بيان كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /