پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار كارگزاران حج تمتع

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار جمع زيادي از كارگزاران حج تمتع امسال، حج را درياي با عظمت معنويت، عبوديت، تضرع، خضوع و لبيك دانستند و با تاكيد بر اينكه جنبه سياسي حج نيز در معنويت و فرياد توحيد آن نهفته است،‌تصريح كردند:‌ با وجود همه تلاش جبهه استكبار، ملتهاي اسلامي بيدارند و بايد از فرصت بسيار ارزشمند حج براي پيشبرد اهداف اسلامي استفاده شود.
ايشان در ابتداي اين ديدار با ابراز تاسف عميق از حادثه تلخ سقوط هواپيما و جان باختن جمع زيادي از خدمتگزاران صديق كشور و نظام، براي خانواده و همكاران اين افراد با ارزش و همچنين ملت ايران، صبر و اجر و براي جان باختگان اين حادثه، رحمت و مغفرت الهي مسئلت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه، از سفر حج به عنوان سفري همراه با معنويت و تاثيرگذار در زندگي انسان ياد كردند و افزودند: فرياد توحيد كه محور اصلي مبارزات انبيا، صلحا و صديقين بود، و از ميان برداشتن حائلهاي ظاهري ميان ملتهاي اسلامي،‌پيام اصلي حج ابراهيمي است كه جنبه سياسي حج نيز از اين پيام نشات مي گيرد.
ايشان با اشاره به تاكيد مكرر امام خميني (ره) از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي مبني بر لزوم اداي حج ابراهيمي و احياي جنبه سياسي آن خاطرنشان كردند: بر همين اساس از آن زمان تاكنون همواره رفتار، شعارها و عملكرد زائران ايراني و دعوت آنان به كلمه توحيد و توحيد كلمه، به عنوان الگو، مورد توجه ملتهاي مسلمان از كشورهاي ديگر بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با قدرداني از زحمات و تلاشهاي دست اندركاران بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت، بر لزوم شناسايي آسيبها و آفتهايي كه موجب ايجاد اخلال در بهره گيري از معنويت سفر الهي حج مي‌شود، تاكيد كردند و افزودند: يكي از اين آفتها، سرگرمي زائران به زرق و برقهاي مادي و منحرف شدن از جاذبه عظيم معنوي خانه خدا و اماكن شريف و متبرك مكه و مدينه است كه دست اندركاران حج بايد براي علاج اين آفت وحفظ سادگي سفر حج، برنامه‌ريزي بلندمدت و تلاش جدي انجام دهند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به اوضاع جهان اسلام به ويژه فلسطين و عراق، و اعلام موضع صريح سردمداران استكبار بر ضد اسلام و ملتهاي مسلمان و همچنين برخي كوتاهيهاي دولتهاي اسلامي افزودند: امروز همه تلاش امريكا در عراق پس از شكست توطئه استعماري گماردن يك حاكم امريكايي در اين كشور، بر سر كار آوردن فردي وابسته و مجري اوامر خود است، بنابراين ملت عراق بايد با هوشياري و حفظ اتحاد و كنار گذاشتن اختلافات مذهبي و قومي در انتخابات آينده در پي يافتن افراد با ايمان، پاك، صادق، معتقد به منافع ملت عراق و داراي سوءظن به دشمنان مداخله‌گر باشد.
در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين محمدي ري شهري نماينده ولي فقيه و سرپرست زائران ايراني ضمن ارائه گزارشي از فعاليتهاي اجرايي و فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري گفت: در سالهاي اخير بسياري از مديران حج از افراد با تجربه، فرهنگي و استادان برگزيده شده اند و در آموزش زائران و گزينش روحانيان كاروانها تحولات جدي پديد آمده است.
وي با اشاره به فعاليتهاي پژوهشي درخصوص حج از جمله توليد پانصد اثر و انتشار كتاب و جزوات به زبانهاي مختلف، از ايجاد پايگاه اينترنتي حج به عنوان تحولي مهم در بخش اطلاع رساني حج ياد كرد.
آقاي زرهاني رئيس سازمان حج و زيارت نيز در گزارشي از اقدامات صورت گرفته براي اعزام بيش از يكصد هزار زائر ايراني به حج تمتع در 542 كاروان گفت: امسال نيز ضمن تلاش به منظور ايجاد تسهيلات بهتر براي انتقال زائران ايراني و اسكان آنان، عملكرد مديران كاروانها و خدمه آنها ارزشيابي خواهد شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /