پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فاتحين قله اورست

بانوان فاتح قله اورست و ديگر اعضاي تيم كوهنوردي جمهوري اسلامي ايران امروز در فضائي صميمي با حضرت آيت الله خامنه اي ديدار كردند و ايشان ضمن با عظمت توصيف كردن اين حركت ارزشمند بانوان و جوانان ايراني افزودند: اين كار بزرگ، ترسيم كننده چهره واقعي امروز ايران يعني سرزنده بودن و رشد و پيشرفت ملت بويژه جوانان در عرصه هاي علمي، فني، تجربي و سياسي با اتكاء بر خدا و تكيه بر توانايي هاي داخلي است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: انسان واقعا احساس افتخار مي كند از اينكه زنان جوان و با ايمان ما يك چنين حركت عظيم و ارزشمندي مي توانند بوجود بياورند وبراي جامعه ايراني مايه افتخار شوند.از شنيدن خبر صعود خانمها به ارتفاع بيش از هشت هزار متري در حالي كه پرچم يا فاطمه الزهرا دستشان بود افتخار كردم.
ايشان حضور زن شجاع و مسلمان ايراني در غربت كوهستان و غلبه بر طبيعت سخت و يخ زده در ارتفاع بيش از هشت هزار متري را نشان از اراده اي پولادين و عزمي راسخ دانستند و افزودند: اين حركت بزرگ در واقع نمايش دهنده قابليت هاي يك ملت و تبليغ عيني آن براي جهانيان است كه دستگاههاي تبليغي بويژه صدا و سيما بايد حق آن را اداء نمايند.
حضرت آيت الله خامنه اي، تقويت اراده در سطوح متوسط جامعه و تشويق مردم بويژه جوانان به اعتماد به نفس، كار دستجمعي و توكل به خدا را از ديگر ويژگيهاي اين كار بزرگ برشمردند و خاطرنشان كردند: تشويق عمومي به ورزش از ديگر ابعاد اين حركت است كه مي تواند در جامعه تاثير بسزايي داشته باشد.
ايشان در پايان همه مردم را به ورزش و حفظ سلامت خود و استفاده از طبيعت كوهستان توصيه كردند و افزودند: دستگاههاي مسؤول با بستر سازي مناسب، امكانات لازم را براي تشويق مردم به ورزش هايي همچون كوهنوردي فراهم نمايند.
در اين ديدار آقاي علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، با تاكيد بر اينكه موضوع فرهنگ يكي از اولويتهاي اصلي اين سازمان است،‌از عنايت مقام معظم رهبري به ورزشكاران و قهرمانان ملي تشكر كرد.
آقاي آقاجاني رئيس فدراسيون كوهنوردي نيز در اين ديدار از صعود بانوان كوهنورد و ديگر اعضاي تيم كوهنوردي در نهم خرداد سال جاري به قله اورست و شرايط بسيار سخت جوي و طبيعي به هنگام صعود گزارشي بيان كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /