پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار ائمه جمعه سراسر كشور

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار ائمه جمعه سراسر كشور با اشاره به حركت مقتدرانه نظام جمهوري اسلامي ايران بسوي اهداف خود و تنظيم سند چشم‌انداز بيست ساله براساس خطوط اصلي انقلاب و مواضع امام (ره)، مهمترين ضرورت هاي اين برهه را "حفظ وحدت و هوشياري"، "حفظ روحيه و ارزشهاي انقلابي"، با دميدن روح اميد، عزم و كار و تلاش در جامعه و "استفاده مناسب و صحيح از موج اقبال مردم بويژه جوانان به معنويت و ارزشهاي انقلاب" دانستند و تصريح كردند: امروز بحمدالله رئيس جمهور محترم و دولت با شعارهاي انقلاب اسلامي و براي انقلاب بطور جدي حركت و تلاش مي كنند و همه بايد از دولت و رئيس جمهور حمايت و به آنان كمك نمايند.
ايشان با اشاره به تاثيرگذاري نظام اسلامي ايران در سراسر دنياي اسلام خاطرنشان كردند: پرچم اسلام امروز شجاعانه در ايران برافراشته شده و ايران اسلامي به خود مي بالد كه راه رشد علمي و پيشرفت كشور و حل مشكلات را از راهها و آموزشهاي اسلامي پيگيري مي كند و چنين واقعيتي موجب تشويق و الگوپذيري مسلمانان و احساس خطر جدي نظام سلطه جهاني شده است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي لازمه چنين شرايطي بويژه دوران پس از انتخابات رياست جمهوري را هوشياري بيش از پيش و حفظ وحدت ارزيابي كردند و افزودند:بايد ضمن تاكيد بر مشتركات و محكمات نظام اسلامي، از هرگونه اقدام و سخني كه باعث عميق تر شدن كدورت هاي دوران انتخابات مي شود جدا پرهيز كرد.
ايشان از ديگر وظايف اين دوران را حفظ روحيه و ارزشهاي انقلابي برشمردند وخاطرنشان كردند: حفظ ارزشهاي انقلاب بمعناي اهتمام براي ايجاد اميد و روحيه عزم و كار در ميان مردم بويژه جوانان است و حفظ روحيه انقلابي هيچگاه به معناي بازگشت به برخي بي انضباطي‌هاي طبيعي اول انقلاب نمي‌باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به تبليغات گسترده بيگانگان خاطرنشان كردند: ائمه جمعه بايد با تبيين مكرر ارزشهاي واقعي انقلاب اسلامي، موجب تبديل شدن اين ارزشها به يك طبيعت رايج در فضاي زندگي مردم شوند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي عمق بخشي به ايمان ديني جوانان را يكي از نيازهاي اصلي جامعه و از جمله وظايف ائمه جمعه دانستند و افزودند: موج اقبال جوانان بسوي دين و معنويت يك واقعيت است كه دليل آن نيز انتخابات اخير رياست جمهوري مي باشد زيرا در اين انتخابات، اكثر راي دهندگان كه جوانان بودند، برغم وجود برخي شعارهاي جذاب مادي و شعارهاي آميخته با مفاهيم سياسي رايج غربيها، به شعارهاي عدالت خواهانه، اصول گرايانه و ارزشهاي انقلاب گرايش پيدا كردند كه بايد قدر اين واقعيت دانسته شود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، دولت آقاي احمدي‌نژاد را برخاسته از گرايش مردم به شعارهاي انقلابي و دولتي با بركت و كاري دانستند و با تاكيد بر اينكه موضع رهبري نسبت به رئيس جمهور و دولت فعلي همانند دولتهاي قبلي است، افزودند: بايد براي هرگونه ارزيابي به رئيس جمهور و اعضاي دولت امكان و فرصت كار داده شود اما متاسفانه برغم گذشت دو ماه و نيم از آغاز بكار دولت جديد، برخي توقعات و انتظاراتي مطرح ميشود كه 6 ماه و يا يكسال بعد از آغاز بكار دولتهاي قبلي، آنها مطرح نمي شد.
ايشان برخي اظهارات و انتقادها و مطالب برخي روزنامه ها نسبت به دولت جديد را غيرمنصفانه ارزيابي كردند.
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنان خود، ائمه جمعه را به ارتباط بيش از پيش با مردم و حفظ روحيه مردمي و گشاده رويي در برخورد با مردم توصيه كردند و افزودند: امام جمعه بايد از موضع يك پدر، رفيق و مشاور امين با مردم ارتباط برقرار كند.
در اين ديدار، حجت الاسلام والمسلمين تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه گزارشي از فعاليتها و خدمات پانصد و هفده امام جمعه در سراسر كشور بيان كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /