پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

محفل معنوي ضيافت نور و انس با قرآن

محفل معنوي ضيافت نور و انس با قرآن عصر امروز با حضور رهبر معظم انقلاب و قاريان ممتاز، حافظان قرآن و گروههاي جمع خواني، در حسينيه امام خميني برگزار شد.
در اين ديدار كه قارياني از چهل و پنج كشور جهان حضور داشتند حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر لزوم تأمل در مضامين عميق قرآني، ايمان – صفا و سلامت نفس – پاكيزگي روحي و تدبر و انس با قرآن را رمز بهره مندي از حكمتها و تعاليم اين كتاب آسماني و راه حقيقي درمان دردهاي بشر خواندند.
ايشان هدف از ترويج تلاوت قرآن در جامعه را انس مردم با قرآن كريم برشمردند و افزودند: امروز به ياري پروردگار و به بركت انقلاب نواي قرآن در كشور طنين انداز است و همه مردم به ويژه جوانان و نوجوانان بايد با انس با اين كتاب آسماني و تدبر در آيات آن – حركت قرآني موجود در جامعه را گسترش دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي حكمت قرآني را موجب شرح صدر، اميد، نور و عزم راسخ براي حركت در صراط مستقيم دانستند.
رهبر معظم انقلاب عمل نكردن به آيات كتاب الهي به ويژه درباره دوري گزيدن از دشمنان خدا و اسلام را باعث افزايش مشكلات كشورهاي اسلامي دانستند و افزودند: متاسفانه كشورهاي اسلامي خود را از عمل به تعاليم الهي محروم كرده اند اما با وجود اين – بيداري اسلامي در ميان ملتهاي مسلمان رو به گسترش است.
در پايان اين محفل نوراني قرآني – نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد و حاضران روزه خود را در حضور رهبر معظم انقلاب افطار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /