پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي از پيشكسوتان و خاطره گويان دفاع مقدس

همزمان با نخستين روز از هفته دفاع مقدس جمعي از پيشكسوتان جهاد و شهادت و خاطره گويان دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي امروز در فضايي صميمي با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.
در اين ديدار ضمن نمايش تصاويري از دوران دفاع مقدس، برخي افراد حاضر در اين تصاوير به بيان لحظات ثبت شده پرداختند. همچنين چند تن از خواهران و برادران رزمنده و آزاده خاطراتي از دوران دفاع مقدس و دوران اسارت بيان كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار در سخناني از دوران دفاع مقدس بعنوان آيينه تمام نماي ظرفيت هاي ملت ايران در ابعاد مختلف ياد و خاطرنشان كردند: بايد حماسه شگفت آور هشت سال دفاع مقدس كه ملت ايران توانست با دست خالي و با توكل بر خدا در برابر يك تهاجم گسترده بين المللي بايستد و موفق و پيروز بيرون بيايد، براي نسل جوان كنوني و نسلهاي آينده شناسانده شود تا آنان با شناخت عظمت و تواناييهاي اين ملت، راه گذشتگان را با احساس اميد و عزت ادامه دهند.
مقام معظم رهبري با قدرداني از دست اندركاران دفتر ادبيات و هنر مقاومت، ثبت وقايع دوران دفاع مقدس و بيان خاطرات آن دوران را اقدامي بسيار برجسته و با اهميت خواندند و افزودند: بنيانگذار حفظ وقايع و حوادث مهم با ادبيات و هنر، حضرت زينب سلام الله عليها بودند كه آن حضرت و همچنين امام سجاد عليه السلام با سخنان روشنگرانه، شيوا و نافذ خود باعث ماندگاري حادثه عاشورا در تاريخ شدند.
ايشان آثار هنري بزرگ دنيا را مربوط به دوران مقاومت و فداكاري ملتها و كارهاي بزرگ آنها دانستند و با تاكيد بر اينكه دوران دفاع مقدس بسيار فراتر از يك رويداد معمولي بود، تصريح كردند: براي ثبت وقايع اين دوران و انتقال آن به نسلهاي آينده با استفاده از ظرفيتهاي هنري و ادبي كشور، بايد هر اندازه كه نياز است، سرمايه گذاري شود و اين كار با جديت ادامه يابد.
حضرت آيت الله خامنه اي دوران تحميل فشارها و سختيها بر ملتها را دوران بروز استعدادها و ظرفيتها برشمردند و با اشاره به آشكار شدن ظرفيتهاي علمي و معنوي كشور در دوران دفاع مقدس تاكيد كردند: پيشرفتهاي علمي كنوني كشور در عرصه هاي مختلف نتيجه دوران تحريم اقتصادي و فشارهاي سياسي زمان جنگ است لذا ملت ايران را نبايد از تحريم اقتصادي و تهديدهاي سياسي ترساند.
در ابتداي اين ديدار آقاي مرتضي سرهنگي مسؤول دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري ضمن بيان گزارشي از فعاليتهاي اين دفتر گفت: براي ثبت وقايع و حماسه هاي دوران دفاع مقدس و بيان چهره به چهره خاطرات آن دوران، تاكنون در طي سيزده سال 142 مراسم شب خاطره برگزار و صدها جلد كتاب نيز نگارش شده است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /