پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي مجلس خبرگان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار منتخبان ملت در مجلس خبرگان، وظيفه علما و نخبگان جامعه، مسؤولان، فعالان سياسي و افراد تاثيرگذار را در شرايط كنوني بسيار خطير و سنگين ارزيابي و تصريح كردند: حفظ و تقويت وحدت در جامعه، حمايت از دولت براي تحقق شعارهاي خود، تقويت پايه هاي ديني بويژه در ميان نسل جوان، و خدمت رساني به مردم، چهار وظيفه مهم و اصلي در اين مقطع مي باشد.
ايشان با تبريك اعياد شعبانيه بويژه سالروز ميلاد حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام، به تقويت جايگاه و اعتبار نظام جمهوري اسلامي بعد از انتخابات اخير رياست جمهوري اشاره كردند و افزودند: حضور پرشكوه و پرشور مردم و سلائق مختلف در انتخابات و تاكيد مجدد مردم بر مباني نظام اسلامي، راه امام (ره) و شعارهاي انقلاب ضمن آنكه تمام نقشه ها و تبليغات دشمنان انقلاب اسلامي را نقش بر آب كرد و دست قدرت الهي را بار ديگر نشان داد، وظايف بسيار سنگيني را نيز متوجه مسؤولان و نخبگان جامعه كرده است.
مقام معظم رهبري در تبيين اين وظايف، اولين و مهمترين آنها را تلاش بيش از پيش براي حفظ وحدت و انسجام و از بين بردن كدورتها و دلتنگي هاي دوران انتخابات برشمردند و خاطرنشان كردند: اين وظيفه در درجه اول بعهده افرادي است كه در جامعه شان بالاتري دارند و كساني كه در خلاف جهت وحدت جامعه تلاش مي كنند، نمي توانند دوستدار مردم و انقلاب باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص وظيفه حمايت از دولت افزودند: دولت جديد با شعارهاي جذاب، مردمي و انقلابي برسركار آمد و اگر اين شعارها تحقق يابد، بسود همه خواهد بود لذا همه بايد از دولت حمايت كنند تا زمينه حل مشكلات مردم فراهم شود.
ايشان تاكيد كردند: موضع رهبري نيز همچون گذشته حمايت از رئيس جمهور و دولت است و نبايد بخاطر برخي توقعات و يا كدورتها، دولت تضعيف شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش سازمان يافته و برنامه ريزي شده دشمنان انقلاب براي به چالش كشيدن مباني ديني، اعتقادي و سياسي نظام اسلامي افزودند: مقابله با اين تلاش، وظيفه افراد متفكر و نخبه بويژه نخبگان روحاني است كه بايد با همت و اراده جدي وارد ميدان شوند و ضمن استحكام بخشيدن به پايه هاي ديني و اعتقادي جوانان و تبيين معارف غني ديني، با روشهاي منطقي و استدلالهاي متين در جهت مقابله با مطالب خرافي و وهن آلود نيز گام بردارند.
ايشان همچنين خدمت رساني به مردم بويژه قشرهاي محروم و مستضعف را مهمترين وظيفه مسؤولان نظام بخصوص مسؤولان دستگاههاي اجرايي دانستند و خاطرنشان كردند: اگر خدمت رساني به مردم بصورت صحيح انجام گيرد، قدم بزرگي در راه تحقق عدالت اجتماعي خواهد بود لذا بايد سيستم اداري در جهت خدمت رساني بيش از پيش به مردم اصلاح شود.
در ابتداي اين ديدار آيت الله مشكيني رئيس مجلس خبرگان در سخناني با اشاره به امتحانهاي الهي بويژه در مورد انسانهايي كه در جامعه داراي جايگاه و مسؤوليت بالايي هستند، افزود: وظيفه علماء و مسؤولان در نظام اسلامي بسيار سنگين است.
آيت الله اميني نائيب رئيس مجلس خبرگان نيز در سخناني ، گزارشي از اجلاس دو روزه منتخبان ملت در مجلس خبرگان و مباحث مطرح شده، بيان كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /