پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار كارگزاران نظام و قشرهاى مختلف مردم

در خجسته سالروز بعثت حضرت ختمى مرتبت محمدمصطفى(ص)، رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار كارگزاران نظام و قشرهاى مختلف مردم، بعثت را عيد بزرگ بشريت خواندند و با تبريك اين روز بسيار عزيز، به ملتها و دولتهاى اسلامى و ملت سرافراز ايران افزودند: دنياى اسلام در پرتو بيدارى رو به گسترش اسلامى، مى تواند با اتحاد كلمه، »همدلى و مهربانى« و پايدارى در برابر دشمنان مشترك، راه روشن اما دشوار خود را با سربلندى طى كند.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى در تبيين واقعيات امروز جهان، به بيدارى اسلامى و گرايش روزافزون روشنفكران و جوانان به مكتب اسلام اشاره كردند و افزودند: بيدارى اسلامى، به واقعيتى انكارناپذير تبديل شده است بگونه اى كه غربى ها نيز اعتراف مى كنند كه امروز در هر كشور اسلامى انتخابات حقيقى برگزار شود، عناصر معتقد و پايبند اسلام به عنوان منتخبان ملتها، زمام امور را در دست مى گيرند و همين امر باعث شده است غربى ها با وجود ادعاى طرفدارى از دمكراسى، از برگزارى انتخابات حقيقى در كشورهاى اسلامى هراسان باشند.
ايشان، دشمنى قدرتهاى استكبارى با بيدارى اسلامى را از ديگر واقعيات امروز جهان برشمردند و افزودند: اسلام مخالف وابستگى، عقب ماندگى و سلطه پذيرى است و به همين علت دولتهاى غربى با همه امكانات و ابزارهاى سياسى - نظامى - اقتصادى و تبليغاتى به مخالفت با بيدارى اسلامى برخواسته اند.
رهبر معظم انقلاب، اسلامى را كه امام راحل عظيم الشأن به ملتها ارائه كردند، باعث شكل گيرى و استمرار بيدارى اسلامى خواندند و خاطرنشان كردند: برخلاف تبليغات غربى ها، كسانى كه چهره تروريسم را در جهان اسلام به نمايش مى گذارند، در عراق جنايت مى كنند، با چهره عبوس و گرفته خود بخشى از مسلمانان را تكفير مى كنند، به نام اسلام اما برضداسلام و مسلمانان فعاليت مى كنند و ضمن ترويج قوم گرايى ميان شيعه و سنى نيز اختلاف مى اندازند، نماد و نمايشگر بيدارى اسلامى نيستند اما مستكبرانى كه مى خواهند اسلام را در چهره اين گروههاى دهشت افكن به مردم غرب معرفى كنند، اين واقعيت را انكار مى كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در همين زمينه خاطرنشان كردند: ما به وجود كسانى كه با ارائه اسلامى متحجر، چشم بسته و بدور از هرگونه آزادفكرى، با همه دنيا و حتى مؤمنين و مسلمين مواجه مى شوند، بشدت مشكوك هستيم كه آيا اين گروهها و عناصر اصلاً وجود دارند و يا در واقع همان عوامل سرويسهاى جاسوسى اسرائيل و آمريكا و انگليس هستند كه اين كارها را مى كنند و از برخى آدمهاى غافل نيز استفاده مى كنند.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى، اسلامى متكى بر »انديشه، عقل، منطق، علم، انسانيت، آزادفكرى، مهربانى و مهرورزى« و اسلام حامى حقوق انسانها را مبنا و نماد بيدارى اسلامى برشمردند و خاطرنشان كردند: جمهورى اسلامى بدنبال اين شعارها و اهداف است و جريان بيدارى اسلامى نيز همين راه را دنبال مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، ناتوانى غرب برفائق آمدن بر بيدارى اسلامى را، از ديگر واقعيات امروز جهان دانستند و افزودند: جهان اسلام با توجه به اين واقعيات بايد با »اتحاد كلمه بر محور اسلام« و پايدارى در مقابل مطامع و زياده خواهى مستكبران، منافع ملتهاى مسلمان را تأمين و حفظ كند.
ايشان در همين زمينه دولتهاى اسلامى را به ارتباطات »نزديك، صميمى و صادقانه«، جلب عواطف ملتها، تكيه بر هويت اسلامى، دفاع از ملت فلسطين و ديگر ملتهاى مسلمان، حمايت از استقلال كامل عراق و همدلى و همكارى فراخواندند و افزودند: نجات امت اسلام و آينده روشن ملتها در گرو توجه دولتهاى اسلامى به اداى اين مسئوليت تاريخى است.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى با اشاره به تنفر روزافزون ملتهاى مسلمان از دولت امريكا افزودند: امريكا با حمايت از صهيونيستهاى خونريز، اقدامات جنايت بار در عراق و افغانستان و فشار به ملتهاى اسلامى، در افكار عمومى مسلمانان چهره اى كريه يافته است و دنياى اسلام مى تواند و بايد در مقابل اين قدرت زياده طلب بايستد.
در اين ديدار، قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى، رئيس جمهور با تبريك عيد بزرگ مبعث گفت: ملت ايران همواره پاسدار ميراث گرانمايه پيامبر اكرم)ص( يعنى كتاب و عترت بوده است و اكنون نيز، با اتحاد و اقتدار، رسالت تاريخى خود را با پيگيرى اهداف پيامبر رحمت و عدالت، دنبال مى كند. آقاى احمدى نژاد اصول حاكم بر دولت جديد را، برگرفته شده از مكتب پيامبر عظيم الشأن اسلام خواند و با اشاره درهم آميختگى عقلانيت، معنويت و عدالت گفت: دولت جديد عدلت را با پيگيرى توزيع امكانات و تجهيزات مادى و انسانى، توجه به ظرفيتها و استعدادهاى مادى و معنوى، كم كردن شكاف طبقاتى، تمركززدائى،توجه به منافع عمومى،قانونگرائى و مبارزه با»فساد و تبعيض و رانت خوارى«دنبال خواهد كرد.
رئيس جمهور با اشاره به شعار مهرورزى و مهربانى گفت: اين شعار تأسى به سيره پيامبر خاتم است و دولت اسلامى با حل مشكلات مردم و مقابله با اسراف و سوءاستفاده و تبعيض، مهرورزى و مودت را در جامعه افزايش مى دهد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /