پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام به مناسبت حوادث خونين و تألم‏بار كاظمين

در پى حوادث خونين و تألم بار امروز عراق حضرت آيت اللَّه خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در پيام تسليتى ملت عراق را به حفظ انسجام و مأيوس كردن دشمن از تحقق اهداف تفرق برانگيز فراخواندند متن پيام به اين شرح است:
بسم اللَّه الرحمن الرحيم
اناللَّه وانااليه راجعون
امروز صدها تن از عزيزترين برادران و خواهران ايمانى ما، از پير و جوان و كودك، زن و مرد، در اجتماع عظيم مردمى كه در ماتم شهادت مولاى ما، حضرت امام موسى بن جعفر عليه السلام، در شهر مقدس كاظمين و بغداد مشغول عزادارى بودند، بر اثر حادثه اى خونبار به لقاءاللَّه پيوستند و همه را داغدار و سوگوار كردند.
ملت عراق كه هنوز خاطره انفجارهاى گذشته در شهرهاى كربلا و نجف توسط دست پروردگان دشمن را از ياد نبرده، اينك در شهر مقدس كاظمين نيز دستخوش حمله ى آتشين دهشت افكنان مزدور و سپس ضايعه ى ناشى از تهديد آنان مى گردد.
به يقيين اشغالگران عراق كه به بهانه ى امنيت، حضور شوم خود را بر ملت عراق تحميل كرده اند مسئول اصلى اين گونه حوادث مصيبت باراند و بايد پاسخگو باشند.
اينجانب با قلبى اندوهگين، اين مصيبت را به پيشگاه مقدس حضرت بقيةاللَّه الاعظم روحى فداه، و نيز به ملت بزرگ عراق و به مراجع معظّم و حوزه هاى علميه و دولت مردمى عراق تسليت مى گويم و با تضرع و ابتهال از خداى متعال نصرت كامل را براى ملت عراق مسألت مى كنم و از حضرتش مى خواهم كه قربانيان اين حادثه ى تلخ را با مولايشان امام موسى بن جعفرالكاظم عليه السلام محشور فرمايد و به مصدومين شفاى عاجل و به همه ى مصيبت ديدگان صبر و شكيبايى و اجر وافر عنايت فرمايد.
از ملت هوشيار و مؤمن عراق مى خواهم كه به رغم دشمنان و توطئه گران، وحدت و انسجام خود را حفظ نمايد و دشمن را از دستيابى به هدف اين نوع توطئه ها كه ايجاد تفرقه در ملت عراق است، مأيوس گردانند. خداوند شر مستكبران بيگانه از عاطفه و مروت را از سر عراقيان و همه ى امت اسلامى زائل فرمايد.
سيدعلى خامنه اى
84/6/9

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /