پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دبيركل حزب الله لبنان و هيات همراه

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار آقاي سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان و هيات همراه، مجموعه حزب الله لبنان را مايه افتخار دنياي اسلام دانستند و با اشاره به موفقيت هاي حزب الله در مسائل اخير لبنان تاكيد كردند: حزب الله لبنان نشان داد همانگونه كه در ميدان جهاد و مقاومت داراي قدرت و ابتكار عمل مي باشد، در ميدان سياست نيز داراي حكمت و مهارت است.
ايشان با تاكيد بر اينكه منطقه در شرايط جديدي بسر مي برد، درك صحيح از اوضاع، تصميم گيري مناسب و اقدام بموقع را بسيار تعيين كننده برشمردند و افزودند: آمريكا امروز بطور حقيقي در منطقه ضعيف شده و شكست امريكا در عراق و شكست نقشه آنها در لبنان و ايران نشان دهنده اين واقعيت است.
مقام معظم رهبري با اشاره به برگزاري پرشكوه انتخابات رياست جمهوري در ايران و حضور نزديك به 60 ميليون نفر در دو مرحله انتخابات خاطرنشان كردند: امريكاييها تصور مي كردند گفتمان انقلاب در ايران ضعيف شده اما نتيجه انتخابات و حضور گسترده مردم در پاي صندوقهاي راي آنها را شوكه و مدهوش كرد و براي مدتها به عقب رانده شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر حفظ هوشياري و توكل بر خدا در همه لحظات، لزوم وحدت و انسجام مسلمانان را در لبنان يك ضرورت خواندند.
آقاي سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان در اين ديدار ضمن قدرداني از حمايتهاي معنوي جمهوري اسلامي ايران از مردم لبنان، گزارشي از آخرين تحولات اين كشور بيان كرد و گفت: مهمترين هدف امريكاييها، رژيم صهيونيستي و برخي كشورهاي اروپايي در قضاياي اخير لبنان، خلع سلاح حزب الله و اجراي قطعنامه 1559 بود كه با درايت مسلمانان و وحدت و انسجام گروههاي مختلف، نتيجه انتخابات لبنان برخلاف خواسته امريكا شكل گرفت و حزب الله لبنان علاوه بر حضور قوي در مجلس، در كابينه نيز حضور يافت.
وي با اشاره به اذعان امريكاييها به شكست نقشه خود در لبنان گفت: پيروزي سياسي اخير در لبنان نتيجه هوشياري و وحدت و انسجام مسلمانان و طوائف مختلف اين كشور بود.
دبيركل حزب الله لبنان همچنين با اشاره به عقب نشيني نظاميان صهيونيست از غزه آنرا نتيجه انتفاضه و مقاومت مسلمانان فلسطيني دانست و تاكيد كرد: اين عقب نشيني دومين پيروزي براي تفكر مقاومت در طول پنج سال گذشته است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /