پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار با رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت

رئيس جمهور و ديگر اعضاى هيأت دولت عصر امروز در حضور رهبر معظم انقلاب، تشكيل جلسه دادند تا تصميمات و برنامه هاى پيش بينى شده در سفر حضرت آيت الله خامنه اى به استان كرمان، مورد بررسى نهايى قرار گيرد.
رهبر معظم انقلاب در اين جلسه با تشكر از مردم مؤمن، صميمى و خونگرم استان كرمان خاطرنشان كردند: اين استان از لحاظ نيروى انسانى و مستعد و منابع طبيعى بسيار غنى است و مشكلات موجود اين منطقه، بايد با همت بلند، برنامه ريزى، تلاش و پيگيرى كاملاً حل شود.
ايشان تلاش سازمان مديريت و برنامه ريزى و ديگر دستگاهها، و پيگيرى مستمر استاندار كرمان را براى تحقق برنامه هاى مصوب سفر، ضرورى برشمردند و تأكيد كردند: بايد با زمان بندى اجرايى طرح ها، امكان پيگيرى و سنجش پيشرفت آنها را فراهم آورد ضمن اينكه هيچ كارى نبايد حتى يك روز هم به عقب بيفتد.
حضرت آيت ا... خامنه اى با تشكر از دولت و مسؤلان ستاد بازسازى بم، كارهاى انجام شده در اين شهر را وسيع و خوب ارزيابى كردند اما افزودند: آثار اين كارها هنوز در زندگى مردم بم ملموس نيست كه بايد در اين جهت، فكرى اساسى كرد تا مردم حاصل كارهاى انجام شده را مشاهده و لمس كنند.
ايشان رسيدگى به مشكلات زنان و كودكان بمى و آسيب ديدگان و معلولان زلزله بم، حل مشكل اصناف اين شهر، احداث فضاهاى آموزشى و مديريت مسائل فرهنگى مردم بم را مهم خواندند و افزودند: پيشرفت كارها در بم به نگاه ويژه دولت نياز دارد و پشتيبانى و حمايت از ستاد بازسازى بم نبايد در روال معمول تصميم گيريها دچار كندى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين تصميم گيرى سريع و جدى - و شروع اقدامات لازم براى رسيدگى به زلزله زدگان زرند را بسيار ضرورى برشمردند و افزودند: بايد مسئله مقاوم سازى را در سراسر كشور، بسيار جدى بگيريم بگونه اى كه حداقل در بخشى از محيط خانه ها، فضايى كاملاً امن ايجاد شود.
تلاش پيگير براى رفع محروميت از مناطق مختلف استان كرمان، سبك كردن بار سنگينى كه خشكسالى بر دوش مردم اين استان گذاشته است و رفع ناامنى هايى كه اشرار و قاچاقچيان در مناطقى از استان كرمان ايجاد مى كنند از ديگر محورهاى مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب اسلامى بود.
ايشان فعاليتهاى اقتصادى در استان كرمان را وسيع و پرثمر دانستند و افزودند: نتايج اين فعاليتها بايد در معيشت مردم استان هم تأثيرگذار باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى در همين زمينه افزودند: لازم است مؤسسه هاى خيريه و فعال در عرصه هاى مختلف صنعتى - توليدى - عمرانى و ديگر عرصه ها با تقبل اعتبار اجراى طرحهاى مختلف، بخشى از حاصل كارها و فعاليتهايشان را مستقيماً صرف بهبود زندگى مردم كنند.
رهبر معظم انقلاب خاطرنشان ساختند در مورد برنامه هاى اجرايى و نيز مسائل ميان مدت و بلند مدتى كه در سفر مصوب شده است بايد بگونه اى عمل كرد كه تا قبل از پايان دوره خدمت دولت فعلى، اين طرحها و مصوبات عملياتى شوند و دولت بعدى نيز همين راه را ادامه دهد.
آقاى خاتمى رئيس جمهور نيز در اين ديدار، رهنمودهاى حضرت آيت الله خامنه اى درباره مسائلى نظير مقاوم سازى شهرها و محروميت زدايى را مبنايى براى برنامه هاى سراسرى و ملى خواند و اعلام كرد: تصميمات خاصى كه در پرتو سفر رهبر معظم انقلاب به كرمان گرفته شده است، با اهتمام دولت بزودى به شكل عملياتى درمى آيد تا دولت بعدى هم، امكان پيگيرى اجرايى آنها را داشته باشد.
آقاى برادران شركاء رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزى نيز در اين ديدار اعلام كرد: در مجموع بيش از 200 ميليارد تومان از منابع تعهدات سفر در بودجه عمومى دولت - تعهدات دستگاههاى اجرايى - اعتبارات منابع ملى و تسهيلات بانكى براى اجراى طرحهاى مختلف عمرانى - آموزش و پرورش - برق رسانى - احداث مسكن - كمك به دانش آموزان روستايى و محروميت زدايى صرف خواهد شد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزى گفت: در تدوين و تصويب اين طرحها، نقاط محروم استان، بازده سريع طرحها و تأثير فورى در حل مشكلات مردم مورد توجه بوده است.
در اين جلسه، همچنين آقايان عارف معاون اول رئيس جمهور - عبدالعلى زاده وزير مسكن و شهرسازى - حجتى وزير جهاد كشاورزى - سعيدى كيا رئيس ستاد بازسازى بم - كريمى استاندار كرمان - مجيد انصارى معاون پارلمانى رئيس جمهور و مقيمى معاون عمرانى وزير كشور درباره روند تصميم گيرى، اجرا و پيگيرى طرحهايى كه براى بهبود وضع مردم استان كرمان و نيز مقاوم سازى شهرها و روستاهاى كشور انجام شده و يا در دست بررسى است توضيحاتى بيان كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /